לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

שיווק ופרסום – כל המידע שאתם צריכים לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מה זה שיווק ופרסום?

מה זה שיווק? ומה זה פרסום? מה ההבדל המהותי ביניהם? איך משלבים כוחות בין מחלקת שיווק ובין מחלקת פרסום? ולמה יש בלבול בין המושגים הללו?? על כל זה אנחנו נדבר בכתבה הבאה.

מה ההבדל בין שיווק ופרסום?

שיווק

שיווק בהגדרה היבשה שלו הוא כל הפעולות העסקיות שהעסק מבצע למטרת מכירת מוצריו ושירותיו והגדלת הביקוש בקרב הלקוחות.

הרבה פעמים משייכים את עולם השיווק לעולם העסקים, זה נכון ברוב המקרים כי לעולם השיווק יש עקרונות אונבירסאליים והם פועלים בכל צורות השיווק לדוגמא: כשעושים שיווק פוליטי וכשעושים שיווק עצמי.

פרסום

פרסום זה כלי שיווק פשוט וישיר לא משנה אם זה במדיה הדיגיטלי, מודפסת, רדיו או טלוויזיה הפרסום עובד אותו הדבר.

בעל העסק מעוניין לקדם את השירות או המוצר שלו, הוא פונה לחברת פרסום שבונה עבורו קריאייטיב מוצלח עם העברת מסר ברור לקהל ומתאימה את המודעות למדיה בה הוא יכול ורוצה לפרסם.

הלקוח הפוטנציאלי פוגש בדרך כלל את הפרסומות בדרך לעבודה, בדרך למכון הכושר וכו' וכך אנחנו מצליחים להשפיע על התודעה שלו לגבי מוצר שלנו או שירות שלנו. זהו הפרסום המסורתי והטוב כמובן שלכל מדיה יתרונות וחסרונות משלה.

שיווק ופרסום בעולם הדיגיטל

אז מה זה בעצם פרסום בעולם הדיגיטל ובמה הוא שונה מפרסום בעולם המסורתי, פרסום ותיק כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות וכו'.

העולם הדיגיטלי שינה את פני השיווק לחלוטין, בעולם של היום אנחנו יותר חכמים ואנחנו יותר יודעים מה הלקוחות שלנו עושים, מה הם מחפשים ואיפה הם נמצאים.

אנחנו יכולים לדעת על הלקוח הרבה יותר מפעם ואני אמנה כמה הבדלים בצירוף דוגמאות כדי שתבינו כמה שונה וחכם העולם היום מאשר העולם של פעם בתחום הפרסום והשיווק בדיגיטל.

מה ההבדל בין פרסום בטלוויזיה לפרסום בדיגיטל

כשאתם מפרסמים היום בטלוויזיה, קודם כל אתם צריכים תקציב מאוד מאוד גבוהה, היום פרסום בטלוויזיה בשעות הפריים טיים לא יורד מ100,000₪ ומעלה לכמה שניות בודדות של פרסומת.

אנחנו לא יכולים לנתח יותר מידי נתונים, אנחנו לא יודעים מה קרה כתוצאה ישירה מפרסום בטלוויזיה, אין לנו הרבה אינדיקציה מהצד השני ואני אסביר למה, היום כשאנחנו מפרסמים לדוגמא בפייסבוק ובאינסטגרם, אנו יכולים לראות בדיוק את הפעולה שהגולש עשה, נכנס לאתר, הוסיף לעגלה, רכש, רק צפה בתוכן שלנו וכו'.

ככה אנחנו יכולים לשפר פלאים ולהבין מה עבד ומה לא עבד במודעות שלנו ואנחנו יכולים לדעת מהר מאוד מה לשנות ומה כדאי לעשות כדי שהמודעה שלנו תצליח.

עלויות המינימום שלנו מאוד מאוד נמוכות החל מ1$ בפייסבוק ליום והנה אנחנו מתחילים לפרסם ברשת.

רוצים שמעזור לכם בקידום האתר? אתם צריכים לקרוא את המאמר על קידום אתרים אורגני

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם

טוב אז אחרי שהבנו קצת מהם ההבדלים בין פרסום מסורתי לפרסום בדיגיטל והחלטנו ללכת לכיוון הדיגיטל כי בכל זאת לא לכולם יש כסף כדי לפרסם בטלוויזיה, אז בואו נדבר קצת על פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם.

פרסום באינסטגרם לעסקים

האינסטגרם כבר ממזמן נהפך לפלטפורמה האהובה על כולנו, אין בן אנוש בעולם כיום מתחת לגיל 30 שלא משתמש לפחות שעתיים ביום באינסטגרם.

השימוש הזה יכול לשרת את המטרה שלשמה התכנסנו, למכור את המוצרים והשירותים בעסק שלנו, לקדם את העסק שלנו ולהתחיל לייצר הכנסות מהאינסטגרם.

פרסומת טובה, עם מסר מדויק והחלטיות לגבי מה אנחנו מוכרים, למה כדאי לקנות את המוצרים והשירותים שלנו, פילוח קהל נכון, עבודה חכמה עם הכלים שאינסטגרם נותנים לנו ואנחנו על הגל זה.

כה פשוט היום להצליח בבפרסום באינסטגרם , רק צריך לדעת מה עושים ולדעת לבצע אופטימיזציה יומיומית, להסיק מסקנות ולבצע שינויים בזמן הנכון.

פרסום בפייסבוק לעסקים

לגבי הפייסבוק, פייסבוק זוהי רשת חברתית שכבר ממזמן נהפכה להיות סוג של התעודת זהות שלנו באינטרנט, רוב העולם נמצא שם, לא כל הגילאים חשוב להדגיש.

מי שמתעסק בעולם הדיגיטל והפרסום יומיום יכול להגיד לכם כבר שהשימוש בגילאי 28 ומטה הולך ויורד ברשת הפייסבוק, לכן צריך לדעת אילו מוצרים לכוון למודעות פייסבוק, אילו שירותים למכור בפייסבוק וכמובן איזה קריאייטיב עלינו לייצר בשביל הפיסיבוק.

הקריאייטיב בפייסבוק תמיד יהיה שונה במקצת מהקריאייטיב באינסטגרם וזה כדי לייצר תוצאות טובות לכל פלטפורמה.

איך תצליחו לנהל עמודי אינסטגרם ופייסבוק בצורה יעילה? לתשובה הזו קראו את המאמר הבא

איך מייצרים לידים חמים באינטרנט

טוב אז בואו נדבר קצת על יצירת לידים חמים לעסק שלכם בעזרת פרסום בדיגיטל ובעיקר בעזרת פרסום באינסטגרם ובפייסבוק, אלו הן רשתות מאוד מאוד חזקות ליצירת לידים וליצירת לקוחות חדשים לעסק שלכם.

לידים בפייסבוק

טוב אז אחרי שהחלטתם שהרשת החברתית שהכי מתאימה לעסק שלכם היא פייסבוק ואחרי שהחלטתם איזה קמפיין אתם תרצו להריץ ובחרתם את המטרות של הפרסום שלכם, הגעתם למסקנה שאתם רוצים קמפיין לידים בפייסבוק, מצויין בחירה טובה!

אז קמפיין הלידים בפייסבוק מתנהג בצורה מסוימת. האלגוריתם של פייסבוק יודע להביא את כל המשתמשים בעלי הסבירות הכי גבוהה להשאיר לידים וצריך לדעת לעבוד עם קמפיין כזה בצורה מקצועית ונכונה.

לא כל אחד שסיים קורס בדיגיטל וללא ניסיון ידע להביא לכם את הלידים הזולים ביותר, גם פה צריך אסטרטגיה שיווקית וצריך לדעת מה עושים.

כמו ברוב הכתבות אני שוב יחזור על זה, שימו לב שהזול יעלה לכם ביוקר אז תדאגו לבחור את החברה הטובה ביותר שתדע להביא תוצאות טובות ולעשות אופטימיזציה יומיומית לקמפיינים שלכם.

לידים באינסטגרם

טוב אז כדי לסבר לכם את האוזן וכדי שתבינו על מה מדובר כשאתם מדברים עם בעלי מקצוע, פייסבוק ואינסטגרם זה אותו הדבר, נכון שיש לכם בסמארטפון 2 אפליקציות שונות ונכון שזה לא נראה אותו דבר אבל מערכת הפרסום של אינסטגרם מתופעלת דרך פייסבוק, זוהי אותה חברה שרק עכשיו שינתה את השם שלה למטה (meta).

אז כשאנחנו מייצרים קמפיין לידים לאינסטגרם בדרך כלל יהיו לו את אותו הגדרות כמו בפייסבוק למעט שינויים קטנים וחכמים בקריאייטיב ובהגדרות כדי להתאים באופן מושלם את הקמפיין לאינסטגרם וכך להפחית את עלויות לידים לעסק שלכם.

שיווק ופרסום- סיכום

טוב אז אחרי שהבנו מה ההבדלים בין פרסום מסורתי לבין פרסום בדיגיטל, אתם יכולים עכשיו להחליט בעצמכם איפה תרצו לפרסם, איפה כדאי לכם לפרסם, איפה משתלם לכם לפרסם ואיפה אתם בכלל יכולים להרשות לעצמכם לפרסם, זה מאוד חשוב מבחינת גודל העסק והמקום שבו העסק שלכם נמצא.

אם אתם בהתחלה ואין לכם תקציב גדול סביר שלא תפנו לפרסום המסורתי ותלכו על פרסום בדיגיטל ואם אתם עסק שיש לו תקציב גדול סביר שתלכו לשילוב בין השניים, גם פרסום מסורתי וגם פרסום בדיגיטל.

הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את השותפים לדרך של העסק שלכם, חשוב שתבחרו משרד פרסום עם ניסיון שמבין ועבר דבר או שניים בדיגיטל, פרילנסרים שסיימו קורס בעולם הדיגיטל זה נחמד אבל התוצאות שלהם לא טובות בגלל חוסר הניסיון שלהם. אז אנו מאחלים לכם בחירה חכמה והמון המון המון מכירות.

וג'טה – משרד פרסום דיגיטל

צריכים ייעוץ? אנחנו כאן בשבילכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!