לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה SSL? תעודת אבטחה באתרים Secure Sockets Layer

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מה זה ssl – תחשבו על ביקור באתר אינטרנט כעל ביצוע שיחה טלפונית רגישה. אתם מחליפים מידע עם השרת והוא מגיב לכם עם נתונים משלו. אם הייתם דנים במשהו רגיש, הייתם רוצים שהשיחה הזו תתקיים בסביבה בטוחה ככל האפשר, נכון? לכאן נכנס לתמונה – SSL. במדריך זה תלמדו מה זה SSL, למה זה כל כך חשוב לאבטחת האתר שלכם, ולמה זה קריטי לקידום SEO. בואו נלמד על SSL!

מה זה בעצם SSL?

כאשר אתה נוחת בדף עם טופס למלא ולשלוח, המידע שאתה מזין יכול להיות מיירט על ידי האקר באתר לא מאובטח.

מידע זה יכול להיות כל דבר, החל מפרטים על עסקה בנקאית וכלה בהודעת דואר אלקטרוני להרשמה להצעה. בשפת האקרים, ה"יירוט" הזה מכונה לעתים קרובות "מתקפה של אדם באמצע".

איך נראה SSL?

צילום מסך url המראה על תעודת ssl תקינה

SSL הוא בעצם קוד שמצפין את כל המידע שיוצא מהאתר שלכם. כל פעם שאתם שולחים הודעה מג'ימייל, נכנסים לטוויטר או לפייסבוק, או קונים משהו שמצריך כרטיס אשראי או פרטי בנק, שכבת הצפנה הנסתרת בSSL מגנה על נתוני המשתמש שלכם וכל מידע קשור שעובר דרך האינטרנט. אתרים אלו משתמשים כולם ב-HTTPS, גרסה מאובטחת הרבה יותר של פרוטוקול ה-HTTP הסטנדרטי המאפשר תקשורת אינטרנטית.

ככה נראה SSL בפועל

קוד ssl

השימוש הנפוץ ביותר ב-SSL הוא מקרים שבהם מועברים נתונים מאובטחים כגון פרטי כרטיס אשראי או פרטי התחברות, אך מדובר על יותר מסתם אבטחת אתר. זה מספק ללקוחות שלך אימות חיצוני, מגביר את האמון שיש להם בעסק שלך ומשמח את גוגל בתהליך. המשך לקרוא לקבלת מדריך מקיף לפרטים וליציבות של SSL וכיצד לבחור את תעודת ה-SSL המתאימה ביותר לצרכי האתר שלך.

אישור SSL עוזר לאבטח מידע כגון:

  • אישורי כניסה
  • עסקאות בכרטיס אשראי או פרטי חשבון בנק
  • מידע אישי מזהה – כגון שם מלא, כתובת, תאריך לידה או מספר טלפון
  • מסמכים וחוזים משפטיים
  • תיק רפואי
  • מידע קנייני

מה עושה SSL?

במילים פשוטות, SSL היא דרך להצפין נתונים שנשלחים מדפדפן אינטרנט (כמו Internet Explorer, Firefox או Chrome) לשרת האינטרנט. אמנם הוא שימש בעיקר בעבר כדי להגן על מידע רגיש כמו מספרי כרטיסי אשראי ונתונים אחרים, אבל בימים אלה הוא מאומץ על בסיס רחב יותר. בשנים האחרונות, זה הפך לנורמה לגלישה מאובטחת בכל האתרים, במיוחד במדיה החברתית.

פרוטוקול SSL משמש כאשר מישהו גולש באינטרנט רוצה לפתוח אתר מאובטח. הדפדפן שלהם צריך להתחבר לשרת אינטרנט דרך האינטרנט הלא מאובטח מטבעו.

ללא הצפנת SSL, התעבורה המוחלפת במהלך הגלישה היא פוטנציאל לפגיעה בפרטיות.

כל מידע שנשלח מדפדפן האינטרנט לשרת האינטרנט עלול ליפול טרף להאקרים וגנבי מידע. לא רק שהם יכולים לראות מה אתם עושים באינטרנט, אלא גם ליירט ולתפעל זאת לרעתכם. אתרים מאובטחים של פרוטוקול SSL ביחד עם (HTTPS) מבטיחים שזה לא יקרה.

SSL ו-SEO

כן. בעוד שהמטרה העיקרית של SSL היא אבטחת מידע בין המבקר לאתר שלכם, ישנם יתרונות גם עבור SEO. לפי Google Webmaster Trends Analysts חשוב שיהיה לאתר SSL מכיוון והוא חלק מאלגוריתם דירוג החיפוש של גוגל. בנוסף, נניח ששני אתרים דומים בתוכן המסופק אבל באחד יש SSL מופעל ובשני לא. האתר הראשון הזה עשוי לקבל שיפור קל בדירוג מכיוון שהוא מוצפן. כתוצאה מכך, יש יתרון ברור ומובהק לקידום אתרים SEO בהפעלת SSL באתר.

כיצד לבדוק חיבור SSL ואם יש לכם כזה

ניתן לזהות בקלות חיבור מאובטח. אתם יכול לזהות אם אתר אינטרנט מוגן באמצעות אישור SSL רק על ידי הסתכלות על כתובת האתר.

צילום מסך של אישור תעודת ssl באתר של גוגל

אילו אתרים צריכים חיבור SSL?

כל אתרי אינטרנט מצפוניים שמטפלים בכל סוג של מידע משתמש צריכים להשתמש בטכנולוגיית SSL כדי להגן על הלקוחות שלהם.

בעידן המודרני הזה, יותר עסקאות מבוצעות דרך האינטרנט מאי פעם. כאשר פרטים פיננסיים מוגשים באינטרנט, תעודות SSL הן חובה. עם זאת, SSL הוא קריטי עבור כל אתר אינטרנט המבקש ממשתמשים מידע אישי כלשהו כגון פרטי קשר לרשימת תפוצה, או שם משתמש או סיסמה לכניסה. המוניטין של האתר שלך תלוי בשמירה על הפרטים האלה מוגנים.

SSL הוא לא רק בראש סדר העדיפויות של בעלי אתרי מסחר אלקטרוני. כיום, משתמשי אינטרנט מתמצאים מספיק כדי לחפש את המנעול בעת ביקור באתר. HTTPs בתחילת כתובות אתר מציין שהאתר מאובטח ובטוח לשימוש. החלת SSL היא דרך פשוטה לזכות באמון המשתמשים ולדכא כל חששות פרטיות כאשר נתונים מוצעים באינטרנט.

כיצד אוכל לקבל תעודת SSL עבור האתר שלי?

לרוב תעודות ssl יהיו מותקנות באופן אוטומטי מטעם חברת האחסון שלכם, בתהליך התקנה של האתר והאחסון ישאלו אתכם האם להתקין אוטומטית תעודת ssl, במידה ולא, אם האתר שלכם נמצא בוורדפרס תוכלו להוריד בקלות תוסף "Really Simple SSL"

איך מתקינים את התוסף?

  1. יוצרים גיבוי של האתר
  2. מורידים ומפעילים את התוסף
  3. לאחר ההתקנה אתם אמורים לראות כפתור כחול מאוד אינטואיטיבי שאומר לכם ״Enable SSL״

להלן מדריך התקנה של תוסף זה בוורדפרס:

העלויות של תעודות SSL משתנות, אבל אתם יכולים לקבל תעודה בחינם או לשלם תשלום חודשי כדי לקבל תעודה מותאמת אישית. בצד החינמי – Let's Encrypt מציע אישורים ללא עלות, אבל אנו ממליצים בחום שיהיה לכם מישהו הבקיא ב-DNS ובהגדרות הטכניות של האתר שלך כדי לעזור. תעודות אלו גם יפוג כל 90 יום, אז ודאו שהן יישארו מעודכנות. כמה פלטפורמות CMS כמו ה-CMS החינמי של HubSpot יציעו SSL בחינם כדי לעזור להתחיל באבטחת האתר שלך, אם האתר שלכם נמצא בשופיפיי / e-shop או כל מערכת סגורה אחרת, SSL אמור להיות משהו מובנה בתוך האתר מראש.

האם SSL יוצר HTTPS?

ההבדל העיקרי בין השניים הוא ש-SSL היא הטכנולוגיה הספציפית לצורך הצפנת המידע, בעוד ש-HTTPS הוא הפרוטוקול הרחב יותר המשתמש גם ב-SSL לצורך הצפנת התקשורת בין המשתמש לשרת. כאשר אנו נמצאים באתר בכתובת שמתחילה ב-HTTPS (לדוגמה, https://www.example.com), זה אומר שהתקשורת עם האתר מוצפנת באמצעות SSL והיא מאובטחת.

בסופו של יום, SSL הוא הטכנולוגיה שמאפשרת את HTTPS. בזמן שנשתמש ב-HTTPS, אנחנו משתמשים ב-SSL לצורך הצפנת התקשורת והבטחתה. SSL יותר בטוח מ-HTTPS ביכולות הצפנת הנתונים.

לחצו כאן והכנסו לבלוג שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!