לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

קיצור קישורים,מה זה ובמה זה יועיל לעסק שלכם?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

קיצור קישורים – כתובת האתר שלך היא אחד ההיבטים הבסיסיים ביותר באסטרטגיית SEO שלך. עם זאת, זו משימה כל כך מינורית שקל להתעלם ממנה. רוב הסיכויים שנתקלת באתר שבו כתובת האתר צרחה "דואר זבל" או "אל תלחץ על הלינק", אבל זה היה בסופו של דבר רק עוד אתר רגיל. לחלופין, אולי לא הקדשת את הזמן לביצוע אופטימיזציה לכתובת האתר שלך, ואתה משדר את אותה האווירה.

אם אתה מחפש דרך אחרת להשתמש בשיווק במדיה חברתית ולעקוב אחר המאמצים שלך, מקצר כתובות אתרים יכול לעזור לייעל את הקישורים שלך, להוסיף לגיטימציה ועוד הרבה יותר. מעניין איך האורך של כתובת האתר, או נראות התווים, באמת יכולים להשפיע על הלגיטימיות של איך שהכתובת הזו יורדת. זו יכולה להיות כתובת URL בסדר גמור, רק ארוכה ומסובכת. אבל כשמישהו רואה כתובת URL כזו, הוא יכול להטיל ספק באמינות האתר ופשוט לדלג על הכניסה לאתר שלכם.

דרך פשוטה לעקוף את המצב הזה היא להשתמש במקצר כתובות אתרים.

מקצר URL הוא כלי מקוון המאפשר להזין כתובת URL ארוכה ולקבל בתמורה גרסה מקוצרת. זה נראה פשוט מדי, אבל זו המציאות. ישנם כמה מקצרי קישור חינמיים וכאלה שתצטרך לשלם עבורם, אבל בכל מקרה, כתובות URL קצרות ישפרו את נראות כתובת האתר שלך.

קיצור קישורים – כיצד פועלים מקצרי כתובות אתרים

ברגע שתחליט באיזה מקצר כתובת אתר מותאם אישית אתה הולך להשתמש, אם זה כלי חינמי, סביר להניח שתצטרך רק ליצור חשבון כדי להתחיל. עם זאת, לפעמים כל מה שאתה צריך לעשות הוא להדביק את כתובת האתר הארוכה בשטח המוקצה באתר.

אם זה כלי בתשלום, תצטרך לרכוש מנוי לפני שתוכל להשתמש במקצר כתובת האתר ולגשת לכל התכונות הנוספות. ברגע שזה יבוצע, התהליך הוא די פשוט.

קיצור קישורים – מהו מקצר כתובת אתר מותאם אישית?

מקצר כתובות אתרים מותאם אישית, או מקצר כתובות אתרים ממותג, הוא כאשר חיברת את הדומיין המותאם אישית שלך למקצר כתובות אתרים שפועל כבסיס לכל הקישורים הקצרים שאתה יוצר. במקום להשתמש בדומיין גנרי כגון bit.ly או rebrand.ly, אתה יכול לבחור בעצמך את כתובת האתר המקוצרת. אפשרות זו כנראה לא תהיה חינמית והיא תהיה בתוספת תשלום.

יתרונות קיצור קישורים

הקטנת מספרי תווים עבור שיתוף מדיה חברתית

כמעט כולם נמצאים ברשתות החברתיות כיום. פלטפורמות כמו TikTok וטוויטר פופולריות בטירוף; לכן, זה יהיה חכם עבורך לשתף את כתובת האינטרנט שלך שם, במיוחד אם אתה רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים.

עם זאת, טווחי הקשב של אנשים די קצרים בפלטפורמות הללו. בגלל נפח התוכן העצום שזמין שם, כל מה שאתה מפרסם צריך להיות קצר, קליט וקולע. יש גם את הגבלה הפוסטים בתווים או בזמן. ניקח לדוגמא את טוויטר, שבו אתה יכול לפרסם רק 280 תווים לכל היותר בכל פעם. זה אומר שבמידה ואתה רוצה לשתף כתובת אתר די ארוכה, כתובת האתר הארוכה שלך תתפוס כמעט את כל הפוסט, קיצור כתובת האתר שלך היא הכרחית במצבים כאלה, מכיוון והיא תחסוך לך מקום לכתוב עוד אודות האתר שלך בציוצים.

ניתן להסתכל גם על TikTok, שם אתה יכול למקם קישורים על הסרטונים שלך. אם לא תקצר את הקישור שאתה משתף, תסיים עם חצי מסך מכוסה באותיות. שימוש במקצר קישורים יכול להפחית את אורך הכתובת, ובכך לתת לך יותר מקום לדברים חשובים יותר.

מראה נקי יותר

כל כתובות האתרים מתחילות באותה צורה, אך לאחר האותיות הראשונות הדומות, כל כתובת אתר יכולה להתארך מאוד. במידה ואתה מנסה לבנות מותג ועושה זאת באמצעות מסע פרסום במדיה חברתית, חשוב שכל הקישורים שלך יהיו באותו אורך ויראו דומים מאוד.

קישורים מקוצרים נראים טוב יותר בביוס של אינסטגרם, כמו גם בביוס של טוויטר. הם מספקים מראה נקי לדף שאחרת יכול להיות מוצף בתמונות וסוגים אחרים של תוכן.

דוגמא נוספת, אם אתה שם את קורות החיים ואת תיק העבודות שלך ב-Google Drive כדי לשתף עם מעסיקים פוטנציאליים. כאשר אתה משתף את הקישור לקובץ, Google תיצור את הכתובת הארוכה הזו: https://drive.google.com/file/d/1d1f5bpT55X5kFTyvGl9PzLfGp30bJwN3/view?usp=sharing. בעוד שאנשים יכולים ללחוץ על זה בקלות באינטרנט, מה אם אתה רוצה לשים את זה בכרטיס ביקור? הקלדת הכתובת לעיל היא מביכה, ושגיאות הקלדה עלולות להוביל לתסכול. זה גם כמעט בלתי אפשרי לזכור ובנוסף, אף אחד לא ישב להקליד כתובת אתר ארוכה כזו.

יכולות מעקב

כאשר אתה מפעיל תוכנית שיווק, מידע הוא המלך. הכרת הנתונים הדמוגרפיים של הקהל שלך תבין טוב יותר כיצד לקיים איתו אינטראקציה ולשרת את צרכיו. דרך אחת שתוכל לעקוב אחריהם היא באמצעות מקצרי כתובות אתרים.

הסיבה לכך היא שמקצרי כתובות אתרים לא רק מקטינים את אורך הכתובת שלך. אתה יכול גם להשתמש בהם כדי לגלות היכן המבקרים שלך נמצאים פיזית, איך הם מצאו את הדף שלך, באיזה מכשיר הם השתמשו כשניגשו לקישור ועוד.

מדדים אלה יעזרו לך לקבוע אם מאמצי הפרסום והשיווק שלך מגיעים ליעדים הרצויים לך. עם מידע זה, אתה יכול ליצור אסטרטגיות טובות יותר לתוצאות טובות יותר. לאחר מכן תוכל להתחבר טוב יותר עם האנשים שאתה רוצה לשרת.

מיתוג ושיווק

אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות עם מקצרי קישורים הוא ליצור קישורים ממותגים. זה אומר שאתה יכול לשנות את הקישור כך שיתאים למותג ולתוכניות השיווק שלך. בעוד שדפים באתר האינטרנט שלך ישתמשו בכתובת האתר שלך, זה לא נכון לגבי כלים אחרים שבהם אתה עשוי להשתמש.

לדוגמה, אם אתה משתמש ב-Google Forms כדי ליצור שאלון, כתובת הטופס תהיה קישור Google גנרי. אבל אם אתה משתמש במקצר קישורים, תוכל לשנות את הכתובת הזו למשהו שמשקף יותר את המותג שלך.

אתה יכול גם להשתמש במקצרי קישורים כדי לשקף אירועים ומבצעים בקישורים שלך. אז כאשר אתה משתף קישור לקידום מכירות, אתה יכול לשנות אותו כדי להראות על מה הוא עוסק, כמו yourcompany.com/third-anniversary-discount. כך, כתובת האתר משתנה מכתובת בלבד לדף לכלי שיווקי.

יותר כניסות לאתר עם קיצור קישורים

קישורים קצרים ומותאמים אישית מקלים על העוקבים שלך ללחוץ או להקיש עליהם. זה בגלל שהם יודעים אם השם או המותג שלך מופיעים עליו, אתה ערב לתוכן של הקישור הזה. אז אם הם סומכים עליך, הם יודעים שהם יכולים לסמוך על מה שעומד מאחורי הקישור הזה.

קישורים קצרים גם מדורגים טוב יותר בתוצאות החיפוש בהשוואה, ובכך מאפשרים לדף שלך לצאת מוקדם יותר בתוצאות של מנועי החיפוש על פני אתרים שאין להם כתובת אתר קצרה ותיאורית.

יותר לגיטימציה

קישור מקוצר התואם קישורים אחרים בחומרי השיווק הדיגיטליים ובתוכן המדיה החברתית שלך נותן לגיטימציה לך כעסק. כתובות URL ארוכות עם תווים ומספרים אקראיים יכולות להיראות מפוקפקות, במיוחד עבור מישהו שהוא לקוח חדש. אם אתה מכוון למעורבות גבוהה במדיה החברתית, שימוש בכתובות URL מקוצרות עשוי להיות בדיוק מה שאתה צריך.

קיצור קישורים – סיכום

זה יותר מסתם כתובת מקוצרת, מקצרי קישורים הם כלים יקרי ערך בעידן האינטרנט. לא רק שהם הופכים קישורים לניתנים לניהול וקלים יותר להבנה, אלא שהם גם יכולים להפוך קישורים לבלתי נשכחים וקלים להקלדה. אבל יותר מזה, ניתן להשתמש בכלי הזה כדי להתאים אישית קישורים גנריים למשהו ייחודי עבורך.

אתרי קיצור קישורים הטובים ביותר

מלבד היתרונות המפורטים לעיל, מקצרי כתובות אתרים הם כלי מדיה חברתית חיוניים שעסקים צריכים להשתמש בהם. אספנו לכם את הטובים שבהם.

Bitly

עם Bitly, לא רק שאתה יכול לקצר את כתובות האתרים שלך, אלא שהכלי מציע תכונות במיוחד לעסקים שרוצים חווית קישור מותאמת אישית. הנה דוגמה של מה שאתה יכול לעשות עם Bitly:

  • החלף את bit.ly במותג שלך
  • הפניית קישור קלה
  • תובנות כגון נתונים גיאוגרפיים וערוצי הפניה
  • יותר מ-700 אינטגרציות
  • צור קישורים מאובטחים

Bitly אינו כלי חינמי, אם כי אתה יכול לנסות אותו בחינם לפני ההרשמה לחבילה. החבילה הבסיסית תעלה לך 29 $ לחודש, אך תוכל גם לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית בהתאם לצרכים הספציפיים שלך.

TinyURL

TinyURL הוא מקצר כתובות אתרים הרבה פחות אינטנסיבי מאשר Bitly. כשאתה מבקר באתר, אתה מיד נתקל בדף אינטרנט פשוט, ותוכל להזין את כתובת האתר הארוכה שלך ישירות בעמוד הראשי ולקצר אותה תוך שניות.

בשל פשטות האתר, אין בו יותר מדי אפשרויות ואופציות, אך הוא חינמי וללא עלות. אבל אם אתה מחפש מקצר כתובות אתרים פשוט, קל וחימני, TinyURL הוא אפשרות מצוינת.

BL.INK

BL.INK אינו חימני והוא כלי בתשלום, אך הוא מציע הרבה יותר מסתם קיצור קישורים. כמה מהתכונות שלו הן:

  • ניהול קישורים: עקוב אחר קליקים ביום מסוים או על פני תקופה מסוימת.
  • ניתוח: עקוב אחר קליקים לפי מדינה, עיר או אזור.
  • אינטגרציות: התחבר לכלים אחרים, כגון Google Chrome, Zoho ו-Zapier.
  • פרטיות ואבטחת נתונים: BL.INK מאושרת Privacy Shield ותואמת GDPR.
  • שירות לקוחות ותמיכה: קבל עזרה עם שיטות עבודה מומלצות, שאלות נפוצות והדרכה כללית עם צוות שירות לקוחות מהיר.

ישנן חמש רמות תמחור עבור BL.INK שנעות בין $12 לחודש ל-$599 לחודש, גם תמחור מותאים אישית זמין עבורך. כל רמת מחיר מגיעה עם רמות שונות של אפשרויות ואופציות כגון: הפניות מחדש, קישורים פעילים, קליקים במעקב, משתמשים, דומיינים, קישורים דינמיים ותאימות GDPR להגנה על נתונים ופרטיות.

Rebrandly

כלי נוסף לקיצור וניהול קישורים בתשלום, Rebrandly מציע:

  • סביבות עבודה וחברים לצוות: צור תיקיות נפרדות עבור אלה באותו צוות לשיתוף פעולה.
  • שמות דומיין מרובים: אם עדיין אין לך אחד, אתה יכול להשיג אחד דרך Rebrandly.
  • ניתוח מותאם אישית: בחר ובחר מה אתה רוצה לעקוב ולדווח, כמו קליקים במדיה חברתית, זמני קליקים שיא ומכשירים מובילים.
  • ניתוב תנועה וקישור עמוק: יש אפשרות לשלוח אנשים לדפי נחיתה מסוימים או לדפי מדיה חברתית על סמך מיקום, מכשיר, הרגלי גלישה וכו'.
  • הצטרפות ייעודית: חבר צוות מ-Rebrandly ידריך אותך בכל מה שאתה צריך לדעת.
  • ניהול חשבון: מנהל ייעודי יטפל בחשבונך, בכל בעיות שירות או בקשות.

Rebrandly הוא בעיקר כלי בתשלום, אבל ישנה אפשרות חינמית, כמו גם שלוש רמות תמחור אחרות שנעות בין $29 לחודש ל-$499 לחודש. יש גם תמחור מותאם אישית זמין עבור העסק שלך.

T2M

למקצר אתרים זה יש יותר תכונות משנוכל לפרט כאן. הוא מציע את כל האפשרויות האופייניות לקיצור קישורים שהייתם מצפים להם, כמו כתובות URL קצרות מותאמות אישית, הפניות מחדש של קישורים וקודי QR, אבל יש לו גם יותר מתריסר תכונות אחרות שיכולות להועיל לכם.

בכל הנוגע לתמחור, ישנן חמש רמות מחיר, שמתחילות ב-$5 לחודש ומגיעות עד ל-$89.99 לחודש. יש תמחור מותאם אישית לאחר מכן.

Cutt.ly

כמו T2M, אם כל מה שאתה מחפש לעשות הוא לקצר כתובת URL, אתה יכול לעשות זאת בחינם ישירות בדף הבית של Cutt.ly, אבל אם אתה מחפש ניהול קישורים מלא, אתר זה יכול לעשות זאת גם כן. הנה כמה תכונות שהוא מציע:

  • כתובות אתרים ממותגות
  • קישורים והפניות מחדש
  • קישור היסטוריית ניתוח
  • בדיקת A/B
  • חברי צוות

ל-Cutt.ly יש ארבע רמות תמחור, שמתחילות בחינם ומגיעות ל-$149 לחודש.

Clkim

Clkim עובד בדיוק כמו מקצרי כתובות האתרים האחרים לעיל, והוא מציע את התכונות הבאות:

  • דומיינים ממותגים
  • דוחות תנועה יומיים
  • מנהל חשבון
  • קודי QR
  • הפניות גיאוגרפיות
  • ניתוח מפורט
  • מונטיזציה
  • אינטגרציות

כמובן שיכולים להיות יותר או פחות תכונות, תלוי באיזו חבילה תבחר. כל אחת משלוש האפשרויות מתחילה בתקופת ניסיון חינם של 14 יום ולאחר מכן ישנה עלות של $10 לחודש עד $100 לחודש, לפי המסלול שתבחר.

מילים אחרונות על קיצור קישורים

מקצרי קישורים לא חייבים לשמש אתכם ככלי בשיווק שתעשו ברשתות המדיה החברית, אבל במידה ותחליטו לקצר את הלינקים שלכים, זה יהיה הדבר הטוב ביותר שתעשו לנראות הלינקים שלכם. כפי שצוין, יש לכך סיבות רבות, כמו ייעול הקישורים שלך ומעקב אחר קליקים וניתוחים אחרים.

כל אחד מהאתרים המפורטים לעיל הולך להועיל לעסק שלך, אז אל תהסס להתשתמש באחד מהם.

לעוד מידע על שיווק דיגיטלי לחצו כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!