לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

המדריך ללידים – ואיך תוכלו לשפר את איכות הליד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מה זה ליד? ליד הוא בעצם לקוח המשאיר פרטים לטובת התעניינות במוצר או שירות שלכם. ליד יכול להגיע מאדם הנרשם לרשימת תפוצה, יכול להגיע מעובד מכירות שלכם שחיפש לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם, ליד יכול להגיע מפרסום ברשתות החברתיות . בשורה תחתונה ליד זהו אדם המתעניין בשירות או במוצר של העסק שלכם מציע והשאיר את פרטיו על מנת שתחזרו אליו בנוגע למוצר / שירות או כל דבר שיכול להיות, בואו נעמיק אודות המושג ״לידים״!

אלו הם סוגי הלידים העיקריים שקיימים בשוק

1. לידים קרים

לידים קרים יכולים להגיע בכל מיני צורות ואני אמנה פה כמה דוגמאות, ליד קר בצורת רשימות, לידים קרים בצורת רשימות מגיעים בטבלת אקסל ארוכה עם מספר טלפון, שם הלקוח או העסק, תחום העסק ומייל. יש עוד סוגים של לידים קרים, לדוגמא איש מכירות שלכם שמחפש באינטרנט לקוחות באופן יזום ומתקשר אליהם אחד אחד, זה גם נחשב ללידים קרים.

2. לידים חמים

אז מה זה לידים חמים? לידים חמים הם מה שכל בעל עסק וכל חברה שואפת אליהם, אלו הם לידים שמתעניינים במוצר שלך והשאירו פרטים כדי שהעסק שלכם יחזור אליהם. ישנם כל מיני צורות שדרכם מגיעים לידים חמים הנפוצות ביותר הן דרך קידום אורגני ,דרך קידום ממומן בגוגל וכמובן אפשרות פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם.

בדרך כלל אחוזי הסגירה של הלידים החמים הם הרבה יותר גבוהים מאחוזי הסגירה של הלידים הקרים, בגלל שהם מתעניינים במוצר שלך והשאירו פרטים ליצירת קשר.

כיצד מסננים לידים לא איכותיים?

ככל שהפרסום יהיה יותר ברור ומובן לגולש, הפניות שתקבלו יהיו איכותיות יותר. זאת אומרת שמאוד חשוב לעשות מסע פרסום שהוא נכון וברור ללקוח ולא לנסות להביא כמה שיותר לידים. צריך ליצור מסע לקוח כדי שהליד שיקלט במערכת יהיה ברור ויענה לו על כל השאלות וההתנגדויות ואז הליד שיתקבל הוא ליד חם מאוד עם אחוזי סגירה מאוד גבוהים.

כמובן שצריך להקפיד לא לעייף את הליד כדי שישאיר פרטים, צריך לשמור על איזון בין מסע ליד נכון לבין מסע ליד מפרך.

מעוניינים לראות את הפרוייקטים שעשינו עבור הלקוחות שלנו? לחצו על הקישור

כיצד הופכים לידים ללקוחות קבועים?

למען האמת זהו מאמר שצריך לעמוד לבד בפני עצמו אבל אתן כמה נקודות חשובות ובהמשך גם יעלה מאמר רק על איך הופכים לידים ללקוחות. אז כמה דברים שמאוד מאוד חשובים כדי להפוך את הלידים שלכם ללקוחות משלמים בעסק שלכם תקשיבו!

1. הקשבה לצרכי הלקוח

תקשיבו ללידים שלכם, תנו להם לדבר תנו להם להגיד למה הם השאירו פרטים ואז תענו להם.

אל תפתחו את השיחה בספיץ מעייף שמעייף את הלקוח ולא נותן לו להשחיל מילה, תמיד תזכרו שיחת מכירה טובה היא 70/30 זאת אומרת 70% הקשבה 30% דיבור של איש המכירות. עכשיו תהיו מקצועיים!

2. מקצועיות

תהיו מקצועיים ברמה הכי גבוהה שאתם יכולים להיות, תמיד תזכרו ליד שהשאיר פרטים מצפה מכם להיות הכי מקצועיים שיש. אתם האנשי מקצוע עם "החלוק הלבן" אנשי המקצוע שיודעים הכל ואמורים להיות הכי מקצועיים ואמינים שיש. עכשיו חשוב גם להיות מאוד אמינים!

אמינות

תהיו אמינים, תשדרו אמינות ואל תענו בחיוב לכל מה שלקוח שלכם אומר ואני אתן לכם דוגמא, אם לקוח התקשר כדי לבנות אפליקציה והדבר הכי חשוב לו באפליקציה הוא מהירות האפליקציה אז אל תגידו לו ישר האפליקציה שלנו היא הכי מהירה.

תנו לו להתבשל תרשמו בצד את ההערה הזו ובסוף השיחה תגידו לו "אה והאפליקציה שלנו היא גם הכי מהירה אנחנו שמים דגש על מהירות" זה נראה הרבה יותר אמין מלענות ללקוח ישר אחרי שהוא ביקש מהירות שאתם הכי מהירים. החלק הכי חשוב אל תשארו בלי תשובה!

פולו אפ – FollowUp

החלק הכי חשוב בשיחת מכירה הוא לא להשאר באי ודאות, אין מצב שאתם מנתקים שיחה מבלי לקבוע לה פולו אפ.

אין מצב שאתם מקבלים תשובות כמו: "אני אחזור אליך עוד כמה ימים" אתם אנשי המקצוע, אתם עם בטחון אתם קובעים לליד מתי אתם חוזרים אליו רק ככה לא ייפלו לכם לידים בין הידיים ולא תשאירו כסף על הרצפה. עד כאן להיום בתחום המכירות.

רוצים לדעת מה הלקוחות אומרים עלינו? הכנסו לקישור

איפה קונים לידים?

אם תרשמו בגוגל את המושג "קניית לידים" אתם תראו הרבה חברות שימכרו לכם לידים. אז חשוב לשים לב איזה לידים אתם קונים, מה הלידים האלו עברו, זאת אומרת איזה מסע עבר הלקוח עד שהשאיר פרטים, ככה תוכלו לדבר ולהגיב ללקוח בדיוק כמו שצריך כי ראיתם בדיוק מה הוא עבר כדי להשאיר פרטים.

למה חשוב לשים לב שמבצעים קניית לידים לעסק?

מאיפה מגיעים הלידים לעסק שלכם

אז כמו שכבר אמרנו חשוב לשים לב למהו מסע הלקוח שהליד עובר כדי שתדעו איך לענות לו ולדבר איתו.

חשוב להבין איך הוא הגיע האם הגיע מפרסום ממומן? מפרסום נייטיב? מכתבה ממומנת באתר גדול? מפרסום בגוגל? או ממוקד שמטייב לידים. יש המון דרכים לליד להגיע לעסק שלכם וחשוב שאתם תבינו מאיפה הוא הגיע גם כי זה יעזור לכם להשתפר וגם כדי שאתם תרשמו ותעקבו אחרי אחוזי הסגירה ותבינו מאיפה הכי כדאי לכם לקנות את הליד הבא שלכם.

לוודא שהלידים בלעדיים לעסק שלכם

עוד משהו חשוב זה לוודא שהחברה שמוכרת לכם את הליד מוכרת לכם את הליד בלעדית, מה זאת אומרת? זאת אומרת שיש המון חברות בשוק היום שמייצרות ליד אחד ומוכרות את אותו הליד ל3-4 בעלי עסקים שונים, לדוגמא: לקוח שרוצה לשפץ את הבית שלו נכנס לאתר הראשון שהוא רואה בגוגל ומשאיר שם את הפרטים שלו.

הלקוח הזה מועבר ישירות ל3 שיפוצניקים שעובדים עם האתר ואז האיש מכירות הכי טוב הוא זה שיזכה בפגישה או סגירה עם הליד, דבר כזה עלול להוות לכם תחרות גבוהה מאוד ולא מומלץ בישראל.

רוצים לראות דוגמאות שלנו למודעות ברשתות חברתיות? לחצו כאן

שימו לב למחירי הלידים

כן כמו לכל דבר בחיים גם ללידים יש מחיר ומחיר מאוד מאוד ברור. לכל מקצוע ולכל שירות יש טווח מחירים שבהם נעים עלויות הלידים. כמובן שיש פרמטרים שקובעים את טווח המחירים, לדוגמא מה מסע הלקוח שהליד עבר ומאיזו פלפורמה הוא הגיע. לידים מטאבולה ואאוטברין יהיו יותר יקרים כמעט פי 2 מלידים בפייסבוק אבל האיכות של הלידים יהיה מאוד מאוד גבוהה ואחוזי הסגירה יהיו הרבה יותר גבוהים.

לסיכום

בואו נסכם שלידים הם הבסיס של העסק שלנו להצלחה, אבל חשוב מאוד לשים לב לפרטים הקטנים.

המטרה היא לא העיקר להוציא כסף על לידים ולייאש את אנשי המכירות שלנו, המטרה שלנו היא גם לעשות עבודה חכמה ולהביא לידים איכותיים יותר לעסק שלכם שעוברים מסע פרסום חכם ויודעים בדיוק למה השאירו פרטים ולא סתם אנחנו מנסים להביא כמה שיותר לידים.

זכרו שתמיד יש מחירי שוק ולכל דבר יש מחיר, בדקו את מחירי הלידים שלכם לפני שאתם קונים אותם והכי הכי חשוב בדקו האם אתם האנשים הבלעדיים שמקבלים את הלידים שלכם.

זכרו שמצב שבו אתם תקבלו לידים עם עוד 3-4 אנשי מקצוע ביחד תהיה לכם תחרות מאוד קשה וזוהי לא בהכרח אסטרטגיה נכונה אפילו שזו אופציה יותר זולה. זכרו זה לא המחיר אלא האיכות.

עד כאן ממשרד וג'טה להיום.

צריכים לידים לעסק שלכם? התייעצו עם המומחים שלנו, השאירו פרטים בטופס כאן למטה.

צריכים ייעוץ? אנחנו כאן בשבילכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!