לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה CTA ואיך יוצרים קריאה לפעולה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מהי קריאה לפעולה (CTA)?

קריאה לפעולה (CTA) היא מונח שיווקי המתייחס לשלב הבא שמשווק רוצה שהקהל או הקורא שלו יעשו. ל-CTA יכול להיות קישור ישיר למכירות. לדוגמה, הוא יכול להורות לקורא ללחוץ על כפתור הקנייה כדי להשלים מכירה, או שהוא יכול פשוט להעביר את הקהל קדימה לקראת הפיכתו לצרכן של הסחורות או השירותים של אותה חברה. ה-CTA יכול להציע לקורא להירשם לניוזלטר המכיל עדכוני מוצרים, למשל. כדי להיות יעיל, CTA צריך להיות ברור וצריך לעקוב מיד אחרי המסר השיווקי.

קריאה לפעולה (CTA) היא מונח שיווקי המתייחס לשלב הבא או לפעולה שהמשווק רוצה שהצרכן יבצע.

קריאות לפעולה יכולות להיות ישירות, כגון כפתור שאומר "קנה עכשיו", או קריאה לפעולה רכה יותר כגון "קרא עוד".

אופי ה-CTA משתנה בהתאם לאמצעי הפרסום. לדוגמה, מודעת טלוויזיה עבור ארגון צדקה עשויה להסתיים ב-CTA שמנחה אנשים להתקשר למספר 1-800 או לבקר בדף אינטרנט, בעוד שהניוזלטר האלקטרוני החודשי של צדקה עשוי להכיל רק כפתור "תרומה עכשיו" בגוף .

ברוח זו, ישנן קריאות קשות ורכות לפעולה, תלוי היכן נמצא הלקוח במסע לרכישת מוצר. לדוגמה, קריאה רכה יותר לפעולה כלקוח היא פשוט למידה על מוצר או מותג חדש שעשוי להזמין אותם ללמוד עוד. לקריאת קריאה ישירה יותר יש שפה כמו "קנה עכשיו".

דוגמאות נפוצות לקריאה לפעולה

סביר להניח שראית ולחצת על כפתורי CTA רבים, הנה כמה דוגמאות.

  • הירשמו היום
  • קבל את הספר האלקטרוני בחינם
  • נסה 14 יום ניסיון חינם!
  • הורד תבנית עכשיו
  • קבל 20% הנחה על ההזמנה הראשונה שלך
  • למד עוד
  • קבע פגישת ייעוץ חינם
  • הירשם לסמינר המקוון החינמי
  • הוסף לעגלה
  • הוסף לרשימת המשאלות
  • קנה עכשיו
  • לבדוק
  • עקבו אחרינו באינסטגרם
  • שתף בטוויטר/LinkedIn/Facebook

מדוע CTA חשוב?

הקריאה לפעולה היא מרכיב מרכזי בדף אינטרנט, הפועל כסימן המאפשר למשתמש לדעת מה לעשות הלאה. ללא CTA ברור, ייתכן שהמשתמש לא יידע את הצעדים הבאים שיש לנקוט כדי לרכוש מוצר או להירשם לניוזלטר וסביר להניח שיעזוב את האתר מבלי לבצע את משימתו.

קריאה לפעולה מבהירה ללקוחות פוטנציאליים איזו פעולה לנקוט בהמשך ועוזרת להסיר חיכוכים בהעברת המשתמש למטה במשפך המכירה. יכולות להיות גם קריאות לפעולה מרובות בדף אם ישנן מספר פעולות רצויות למשתמש לבצע.

לדוגמה, אם קורא נוחת על מאמר בבלוג ואין קריאה ברורה לפעולה בתחתית הפוסט, סביר להניח שהקורא יעזוב את האתר מבלי להשלים מטלות אחרות. עם זאת, אם יש CTA בתחתית הפוסט המבקש מהם לקרוא מאמרים נוספים או להירשם לניוזלטר באימייל, זה יכול לעודד אותם להמשיך באינטראקציה עם האתר.

ודא שכל פיסת תוכן היא בעלת משמעות

לעתים קרובות יש לחץ ליצור תוכן חדש (בצורה של פוסטים בבלוג, סרטונים, פרקי פודקאסט וכו') פשוט בשביל שיהיה משהו חדש ורענן באתר שלך. ולמרות שתוכן מעודכן חשוב, צריך שתהיה לו מטרה. על ידי צירוף CTA ברור לכל פריט תוכן חדש אתה מבטיח שהתוכן מתאים לתוכנית השיווק B2B הכוללת שלך, ועוזר לך לבנות קהל גדול יותר ולהמיר יותר ללקוחות.

מפת הדרכים הנכונה תשמור עליך אחריות ותעזור לחברה שלך להצליח. תוכנית שיווק אסטרטגית כוללת הגדרת יעדים ויעדים, ניתוח גורמים עסקיים פנימיים וחיצוניים ויישום. הורד את תבנית תוכנית השיווק האסטרטגית שלנו כדי לעזור למשוך לקוחות פוטנציאליים, למשוך לידים ולהמיר לקוחות.

קריאה לפעולה ו-A/B Testing

מפרסמים מצאו כי נתונים מה-CTA מהווים הזדמנות מצוינת לבדיקת A/B, הבודקת את היעילות של שיטות שיווק. הניסוח והמראה חשובים להמרות. אנשים שנרתעים מהמונח "ניסיון חינם" מגיבים לפעמים אחרת ל"נסה את זה" או "גישה עכשיו". בשיווק דיגיטלי במיוחד, אפשר להריץ בדיקות כמעט בזמן אמת, ולשנות את ה-CTA כשנתונים על שיעורי קליקים נכנסים.

CTA יכול להיות שיאה של פרסומת או רק שלב בתהליך. מסנני מכירות שבהם הלידים נאספים, מטפחים ומומרים יהיו בעלי מספר קריאה לפעולה. לדוגמה, התהליך עשוי להתחיל ב-CTA עבור הלקוח הפוטנציאלי לנסות מנוי ניסיון ולאחר מכן להמשיך עם מספר נקודות אמצע כדי לעודד שדרוג. ניתן לעקוב אחרי זה עם CTA "סופי" כדי לשמור על גישה אם הליד לא הומר. בשלב הבא, ייתכן שיישלח CTA נוסף בתוך תקופה מסוימת לאחר ה-CTA ה"אחרון" עם הנחה או פיתוי אחר עבור הלקוח הפוטנציאלי. כל פעולת CTA יכולה להיות מנוסחת אחרת בהתבסס הן על ה-CTA האחרון שהלקוח התעלם ממנו והן על המשוב מכל הלקוחות הפוטנציאליים מבדיקות AB.

שיווק דיגיטלי משתמש במשוב אנליטי כדי להתאים גם את המראה וגם את התדירות של CTAs. מודפס ומדיה מסורתית אחרת חסרים מנגנוני משוב שיכולים להתאים למיידיות כזו, אך עדיין יש קהלים שניתן להגיע אליהם באמצעות הערוצים המסורתיים הללו. בין אם דיגיטלי או מסורתי, קשה להפוך את הקהל ללקוחות אם פרסומת חסרה CTA ברור.

מה זה CTA מוצלח

אם תחקור קריאה לפעולה, תמצא כמה דעות נחרצות ושיטות עבודה מומלצות לגבי הצבעים או הצורות שהכי מתאים להמיר… אבל הדיונים האלה מפספסים את הנקודה הגדולה יותר.

כמובן, אתה רוצה לבחור צבע בולט כך שאנשים נוטים יותר לראות אותו, אבל אל תבזבז יותר מדי זמן על אובססיביות לגביו. הסימן של CTA מוצלח הוא לא האם הוא ירוק או כתום, אלא האם הוא אכן עוזר למשתמשים להשיג את המטרות שלהם.

מה מניע משתמשים לאתר שלך?

בכל פעם שמישהו מבקר באתר שלך, הוא מחפש להשיג משהו או לפתור בעיה – אלה הדרייברים שהביאו אותו לאתר שלך, ואם אתה יכול להציע לו פתרון, יש סיכוי גבוה יותר שתרוויח את ההמרה שלו.

אם אתה מנסה להשיג הרשמות לניוזלטר, למשל, הסביר את הערך שהניוזלטר שלך מספק. מה הם ירוויחו אם יתנו לך את כתובת המייל שלהם, וכיצד זה ישפר את חייהם?

או אם אתה אתר מסחר אלקטרוני ואתה מנסה להגדיל את שיעורי ההמרות או הקליקים, תוכל להשתמש בהצעת המכירה הייחודית שלך (USP) כדי לבנות את הקריאה לפעולה שלך: מה גורם לעסק שלך לבלוט מהמתחרים ? מדוע לקוחות פוטנציאליים צריכים לבחור בחברה שלך?

במקום להתאים בלי סוף את הגודל, הצורה, המיקום או צבע הכפתור, השתמש במילות פעולה כדי להפוך את המקרה שלך בשפה פשוטה וישירה. אם תעשה את זה נכון, כפתור 'נסה את זה בחינם' יהפוך לבלתי ניתן לעמוד בפניו, לא משנה באיזה צבע הוא.

טיפ מקצוען: שום דבר לא מונע ממך להחזיק מספר קריאה לפעולה באותו דף עבור משתמשים שזקוקים למידע נוסף כדי להחליט – אז אם אתה הולך בדרך הקריאה המרובה, ודא שהבחירה הטובה ביותר שלך בולטת בצבע ובצורה. הנה דוגמה:

איך ליצור CTA אפקטיבי

CTA מפתה הוא סכום של אלמנטים שונים. כדי לעשות את זה נכון, עליך לנקוט בגישה צעד אחר צעד ולוודא שכל אחד ואחד מהם פועל כפי שהוא צריך להיות.

עיצוב מושך תשומת לב

דבר אחד שכדאי לזכור לגבי CTAs הוא שהם צריכים להתבלט ולהשפיע. אל תפעל לפי כללי העיצוב הסטנדרטיים כאשר אתה יוצר כפתור CTA או תמונה – זה לא אמור להשתלב עם שאר עיצוב הדף שלך. אתה יכול לשלב את האלמנטים התואמים את הסגנון שלך, כגון גופנים וצבעי מותג, אבל וודא שה-CTA הסופי באמת קופץ משאר העמוד. עיצוב מנוגד ביותר הוא המפתח לקריאה המושכת את העין לפעולה.

עותק ממוקד פעולה

מציאת האיזון הנכון בין הוראה פשוטה וברורה לבין עותק מפתה, נטול ז'רגון, המשתמש במילות פעולה כמו "הורדה", "הרשמה" או "התחל" עשויה לדרוש לא מעט איטרציה ויצירתיות. עיין באתרי מותגים מובילים כדי לראות באיזה סוג עותק שימושי הם משתמשים ואפשר לקופירייטר הפנימי שלך להופיע.

תחושת דחיפות

 וספת אלמנט הדחיפות היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על ריכוז המבקרים שלך בפעולה שאתה רוצה שיבצעו. האם זו הצעה מוגבלת? האם המבצע יפוג בקרוב? נותרו רק כמה פריטים במלאי? הודע ללקוחות שלך כדי לבקש מהם לפעול עכשיו במקום לדחות את זה למועד מאוחר יותר.

הבטחה ברורה

אנשים שונאים להיות מרומים או מרמים אותם כדי ללחוץ על משהו שאין לו ערך עבורם. שמרו על קריאה לפעולה אינפורמטיבית והבטיחו שהעותק יגיד ללקוחות שלכם במפורש למה הם צריכים לצפות בתמורה לקליק שלהם. האם הם יירשמו לניוזלטר שלך או יועברו לדף חדש כדי להשלים את ההזמנה? התמקד בתקשורת היתרונות של לחיצה על הקריאה לפעולה שלך.

דרך הגיונית להמרה

מפה את הנתיב שלך להמרה כדי להבטיח זרימה חלקה והגיונית שתהפוך את ה-CTA שלך ליעיל יותר. חשוב להתאים את ה-CTA שלך לשלבים ספציפיים במחזור המכירות כדי להציע הצעות רלוונטיות. לדוגמה, אינך רוצה לקדם מנוי משלוח ראשוני לשנה מלאה למבקר חדש כי זה מוקדם מדי במסע הקנייה שלו. CTAs המתמקדים בהמרות בשלבים מאוחרים יותר יכולים להפיק תועלת רבה מדף נחיתה ייעודי ששומר על הסחות דעת למינימום, באופן כזה שמגדיל את סיכויי ההמרות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!