לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה שיווק דיגיטלי? כל מה שצריך לדעת על עולם הדיגיטל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

אז מה זה שיווק דיגיטלי? כשמדברים על שיווק בעולמות הדיגיטל חשוב לבנות תכנית ממשית שתעזור לנו לבסס את צעדינו העתידיים, להבין ולבנות את מהלכי השיווק שלנו, לשים לב שהאיש שיווק שעומד מולנו מברר את הצרכים על מנת להבין מה הלקוח באמת צריך. שלא עושים את הדברים הנ"ל זה בא לידי ביטוי בהפסד כסף של הלקוח וזמן הישארותו בפעילות שיווקית יורד משמועתית וגורם ללקוח לקבל חוויה מוטעת על עולם השיווק, אז בואו ללמוד איך להצליח בגדול בשיווק דיגיטלי!

טעות נפוצה של בעלי עסקים: שיווק דיגיטלי = מכירות 

פעמים רבות, כשבעלי עסקים נשאלים "מה זה שיווק", התשובה הנשלפת היא – "מכירות!". ובכן, בעולם השיווק יש הרבה יותר מרק מכירות. יתרה מכך, לא תמיד פעולות שיווקיות מסתיימות במכירה, או מכוונות אליה.

יש המון דרכים כדי לגרות לקוח בלי לכוון למכירה, לדוגמה נראה ללקוח פרסום כמה פעמים בלי לנקוב במחיר עד שהוא ירצה ממש לדעת כמה המוצר עולה ובפרסום הבא נפרסם את המחיר ואז יהיה יותר קל להביא את הלקוח כי גרמנו לו לגירוי לפני שקנה.

תודעה של בעלי עסקים לגבי שיווק דיגיטלי באינטרנט

מכיוון שבעלי עסקים המון פעמים לא מבינים בתחום השיווק, ההסתכלות שלהם והגישה כלפי השיווק היא מעט מוטעית.

זה מזכיר לי המון פעמים התנהגות של סוחרים ואני אתן דוגמה, למשל לקוח השקיע סכום מסויים בפרסום ובודק ישר אם הסכום שהשקיע החזיר את ההשקעה ולכן מתייאש מהר אם לא קיבל את התוצאה שרצה. יש המון פעולות בשיווק שבסוף יביאו את הלקוח לרכוש אצל אותו בעל עסק אחרי המון פרסומים.

מאוד חשוב עניין ההתמדה והתודעה מכיוון שתדמיינו שלקוח רואה חברה פעם אחת, פעמיים לא בטוח שהוא יקנה.

אבל אם לקוח ראה במשך שנה פרסומים של חברה ושל מוצר שמעניין אותו יש סיכוי גבוה שיקנה. נחזור לרגע  לדוגמה הראשונה,  שהלקוח מדד את הדברים בצורה לא נכונה, סביר להניח שהלקוח היה מפסיק את הפרסום אחרי חודשיים ואז היה מפספס את כל הלקוחות שהיו קונים אחרי שהכירו אותו.

תבינו שבסוף הלקוח מחפש אמון ובטחון במקום שהוא רוצה לקנות, אז מאוד חשוב להבין זאת דרך התמדה, ואחת מהצלחות השיווק היא לתת ללקוח את התחושה הזו ואף גם מעבר לה.

שיווק זו הוצאה ולא השקעה כמו שגוף לא יכול להתקיים ללא מזון כך עסק חייב שיווק ולא יכול בלעדיו, גם בימים שלא בדיוק החזיר את השקעתו, הפרסום בטוח עשה טוב ועוד מישהו ראה, תבינו אין פרסום רע!

בעולם השיווק הדיגיטלי קיימים מגוון ערוצים רבים שניתן להגיע אל הקהל שלכם דרכם:

  1. שיווק באמצעות מנועי חיפוש (SEM)
    • Google Ads: פלטפורמה לפרסום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל.
    • Bing Ads: כמו Google Ads, אך במנוע החיפוש Bing.
  2. שיווק באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
    • אופטימיזציה אורגנית: שיפור הנראות של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות באמצעות אופטימיזציה טכנית, כתיבת תוכן איכותי ובניית קישורים.
  3. רשתות חברתיות
    • Facebook Ads: מערכת הפרסום של פייסבוק שמאפשרת לגעת במדויק לקהל היעד.
    • Instagram Ads: פרסום ברשת החברתית שמתמקדת בתמונות ובווידאו.
    • Twitter Ads: פלטפורמה לפרסום בטוויטר.
    • LinkedIn Ads: פרסום ברשת החברתית המקצועית לעסקים.
  4. שיווק דוא"ל
    • ניוזלטרים: שליחת דוא"לים מתוזמנים או ממומשקים לרשימה של מנויים או לקוחות.
  5. פרסום בווידאו
    • YouTube Ads: הפצת פרסומות ווידאו באמצעות הפלטפורמה הגדולה ביותר לשיתוף ווידאו.
  6. פרסום נייטיבי
    • Outbrain, Taboola: פלטפורמות להפצת פרסומות באופן נייטיבי באתרים שונים.
  7. רשתות פרסום ממומן
    • Google Display Network: הפצת פרסומות באמצעות רשת אתרים המשתתפת במערכת AdSense של גוגל.

הערוצים המוזכרים הם רק חלקם של האפשרויות הקיימות בעולם השיווק הדיגיטלי, וישנם ערוצים רבים ומגוונים נוספים שיכולים להתאים לפי הצורך, התקציב והאסטרטגיה השיווקית שלכם שבאמצעותה תרצו לפרסם את העסק.

שיווק דיגיטלי בהשוואה לשיווק מסורתי

שיווק דיגיטלי ושיווק מסורתי הם שני אמצעים להגיע ללקוחות ולהגביר את התודעה למותג או למוצר. הבדלים רבים מפרידים ביניהם, ואציין כמה מהבדלים המרכזיים:

  1. ערוצי פרסום:
    • שיווק דיגיטלי: מתבצע באמצעות מכשירים אלקטרוניים כמו מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ועוד. דוגמאות לערוצים דיגיטליים הם אתרים, רשתות חברתיות, אימייל ועוד.
    • שיווק מסורתי: מתבצע באמצעות ערוצים מסורתיים כמו טלוויזיה, רדיו, עיתונות ופרסום ברחוב.
  2. ניתוח מידע:
    • שיווק דיגיטלי: מציע יתרונות גדולים בגישה לנתונים ובמדידת התוצאות באופן ממושך וממוקד. דרך כלים כמו Google Analytics, ניתן לדעת בדיוק אילו קמפיינים היו הכי יעילים ואיזו קהל יעד הגיב הכי הרבה.
    • שיווק מסורתי: שיווק מסורתי קשה יותר למדוד את נתוני ההצלחה המדויקים של הקמפיין, ולרוב המידע הזמין היה מבוסס על סקרים והערכות כלליות.
  3. התאמה אישית:
    • שיווק דיגיטלי: יש אפשרות להתאים אישית ולפנות ללקוח פוטנציאלי באופן מגוון וממוקד, בהתאם להתנהגותו באינטרנט.
    • שיווק מסורתי: הפרסום הוא כללי ופחות ממוקד ללקוח הפוטנציאלי המסוים.
  4. היקף וגישה:
    • שיווק דיגיטלי: אפשרות להגיע לקהל גלובלי, ללא הגבלות גיאוגרפיות.
    • שיווק מסורתי: מגבל בהיקף הגעתו, לרוב מתוך התחשבות באזור הגיאוגרפי שבו הוא מתקיים.
  5. עלות:
    • שיווק דיגיטלי: יכול להיות יעיל מבחינת עלות לפי הישגים, בזכות האפשרות להתמקד בקהל היעד הרלוונטי.
    • שיווק מסורתי: לעיתים יכול להיות יקר יותר, בעיקר במדיה הגדולה כמו טלוויזיה או פרסום בחוץ.

כל אחת מהטכניקות מצריכה אסטרטגיות, ידע ונגישות שונים, והבחירה ביניהן או בשילוב ביניהן תתבצע לפי הצורך הפרסומי, התקציב, הקהל היעד והמטרות השיווקיות של הארגון.

כדאי לי לפרסם באינטרנט?

מהדוגמאות שצוינו כאן נוכל להבין שעולם השיווק הוא עולם ומלואו, יש בו רבדים רבים ועומקים רבים ובסופו של דבר הלקוח חייב להבין שזאת דרך שדורשת התמדה וסבלנות ושזה משהו שבעיניי הוא חובה:

אין אופציה של לבחור אם לעשות שיווק או לא, או אם יש כסף או לא, אם אתם לא מתכוונים לפרסם את עצמכם בעידן של היום, לא בטוח שאתם מסולגים לפתוח עסק. בעל עסק בסופו של דבר מקבל החלטות חשובות שתורמות להמשך הצמיחה של העסק, לכן יש מחוייבות ואחריות לבעל עסק ללמוד ולהתפתח ולהבין עוד עולמות על מנת שיוכל לקבל את ההחלטות הנכונות לחברה או לעסק.

אל תשכחו שבסופו של דבר 95 אחוז מהעסקים בישראל נסגרים זה, נתון מטורף!  אבל זה בא המון פעמים מאגו שהורס את בעל העסק ושבמקום ללמוד ולחקור המון, בעלי עסקים חושבים שהם יודעים הכל ולא נותנים לאנשי מקצוע לעשות את עבודתם כמו שצריך.

קידום אורגני בגוגל מדבר אליכם? עם התשובה כן אתם חייבים לקרוא את המאמר הזה

למה חשוב שלכל עסק יהיה אתר משלו ונוכחות באינטרנט

ראשית נתחיל בעולם המיתוג שהוא כל כך חשוב היום בעסק. המיתוג הוא בעצם הרושם הראשוני שלכם עם לקוח, נכון שהמון פעמים המיתוג יכול להיות מרשים והתוצאות בסוף לא יהיו תואמות לרושם הראשוני שקיבלנו, אך עדיין בעידן של היום עידן הדיגיטל יש למיתוג השפעה מאוד גדולה על משיכת לקוחות לעסק.

עסק שממותג ברמה מקצועית עם שפה גרפית אחידה, עם פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, בסופו של דבר העסק ימשוך יותר לקוחות אליו, כיוון שהלקוחות רוצים אמון  איפה שהם קונים.

ואיך זה מתקשר לבניית אתרים בטח אתם שואלים, אז אתר מקצועי באיכות גבוהה יחד עם חוויית משתמש גבוהה משחק תפקיד מרכזי במיתוג עסק.

אתן לכם דוגמא כדי להמחיש את תהליך הרושם הראשוני, לדוגמא הבוס שלכם בעבודה שלח אתכם לעשות מחקר כדי לחפש משרד כלשהו שנותן שירותים, אתם תיכנסו לכמה אתרים ומי שיראה לכם הכי מקצועי וממותג ברמה גבוהה שם תשאירו את הפרטים האישיים שלכם, שם תרגישו שיש לכם עסק עם חברה שיודעת מה היא עושה.

נכון שיכול להיות שלא תמיד התוצאות והשירות יהיו תואמים את המיתוג אבל זה אחלה דרך לאפשר לכם שיגיעו לקוחות לעסק שלכם וזו אחלה דרך לשפר את תוצאות הפרסום שלכם.

פרסום בפייסבוק לעסקים שמעתם על זה? לקריאת המדריך בנושא הכנסו

כבעל עסק / יזם / סטודנט ללא ניסיון, היכן אוכל להתחיל?

הכניסה אל עולמות השיווק הדיגיטלי יכולה להיעשות בצורה דינמית ומתמדת, והיתרון הוא שיש המון מידע וכלים זמינים לשימוש חופשי. הנה מספר צעדים בסיסיים שתוכלו לבצע בכדי להתחיל בשיווק דיגיטלי:

  1. הקמת אתר אינטרנט: התחילו עם בניית אתר לעסק שלכם. ישנם כלים ופלטפורמות כמו WordPress, Wix ו-Squarespace שמאפשרים לבנות אתרים בצורה יחסית פשוטה ולא דורשים ידע טכני מורחב, כמובן ישנם מקצועני בניית אתרים שזהו התפקיד שלהם והיכולות שלהם לבנות אתר / איקומרס / בלוג בצורה חלקה ויחסית מהירה שיכולה לחסוך לכם *המון זמן יקר*, אם בכל זאת יש לכם זמן וPassion, תמיד ניתן להתחיל ללמוד בניית אתרים דרך היוטיוב או לרכוש קורס בניית אתרים ייעודי.
  2. הקמת חשבונות ברשתות חברתיות: הקימו כמה חשבונות ברשתות החברתיות הרלוונטיות לעסק שלכם (כמו Facebook, Instagram, LinkedIn וכו'). פרסמו שם תוכן מועיל ורלוונטי באופן קבוע, הגיבו לתגובות והשתתפו בדיונים חברתיים וקחו חלק מטרנדים קיימים כדי להתבלט אל מול הקהל שלכם.
  3. גוגל My Business: הקימו פרופיל ב-Google My Business כדי שהעסק שלכם יופיע בתוצאות החיפוש של גוגל וב-Google Maps, הגדירו אותו נכון והתחילו להרים ביקורות כדי שגוגל יאהב אתכם יותר.
  4. שיווק דוא"ל: זהו שלב מעט מתקדם יותר, אך אם יש כבר ברשותכם אתר אינטרנט או בלוג, בניית מערכת דיוור של לקוחות עבר ולידים שהגיעו אל ידכם היא דרך מעולה לתקשר עם הקהל שכבר רכש מכם / השאיר אצלכם פרטים. ישנן פלטפורמות כמו Mailchimp או SendinBlue שיכולות לעזור לך לשלוט על קמפיינים.
  5. בלוג: התחילו לכתוב מאמרים / מדריכים שימושיים שהקהל שלכם אולי יצטרך או יהנה להכיר בנושאים שקשורים לעסק שלכם / המוצר שאתם מוכרים, מה שיכול לעזור לכם להגביר את הנראות שלכם במנועי החיפוש (SEO) ולהצגתך כמומחה בתחום + מתן ערך מוסף לגולש ולהגביר זמני שהייה באתר (חלק אינטגרלי ב-SEO)
  6. השקעה בכלים דיגיטליים: הרחיבו את האופקים שלכם עם כלים דיגיטליים כמו Google Analytics לניתוח התנועה לאתר שלכם, וכלים לניהול רשתות חברתיות כמו Hootsuite או Buffer.
  7. למידה והכשרה: השקיעו בלמידה והתחדשות. יש אינסוף מקורות מידע באינטרנט, כמו מאמרים, וובינרים, קורסים באינטרנט, כנסים ועוד! רק צריך שתישארו בסביבת הלמידה שלכם וכל השאר יגיע.
  8. התחילו בפרסום ממומן: בצעו ניסויים עם פרסום ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות, ושכללו את הידע שלכם בהתאמה אישית לקהלים ובניתוח נתונים.

אם אתם חדשים בשיווק דיגיטלי, המלצה היא לקחת את זה בהדרגה, להתחיל במעט ולהתמקד בערוץ שיווק אחד או 2 בו זמנית שמביא לכם את התוצאות הטובות ביותר, ולא להתייאש אם לא הגעת להצלחה מיידית. השיווק הדיגיטלי הוא תהליך ארוך עם למידה מתמדת לשיפור תוצאות והגברת חשיפה, והתוצאות מגיעות עם אך ורק עם הזמן והניסיון, או בעל המקצוע הנכון שיעשה זאת עבורכם.

טיפ הכי חשוב שלנו לבניית אתרים: אל תבנו אתר במערכת סגורה (קוד סגור)

לגבי בניית אתרים מאוד חשוב לא לבנות אתר במערכת סגורה כי המון פעמים אותה חברה שבנתה במערכת סגורה מקשה על בעל העסק לשפר את חוויית המשתמש שלו. לכן אני מאוד ממליץ ללקוח לבנות אתר בממשק שנוח לשפר בו את החוויית משתמש ושיאפשר לבעל העסק להשתפר ולהשתדרג בלי להיות תלוי בחבחרה מסויימת לדוגמא פלטפורמת וורדפרס הפופולרית.

בנוסף מאוד חשוב שיהיה אתר מקצועי שמסביר את כל המידע והשירותים הרלוונטים על אותו עסק בבירור על מנת שהלקוח יקבל באמת את כל הפרטים שהוא צריך ויבוא כבר מוכן לקבל את השירותים של אותו נותן שירות .

אז לסיכום מה אנחנו יודעים על עולם השיווק הדיגיטלי

מאוד חשוב להקפיד על מיתוג מקצועי, בניית אתר מקצועי שימשוך את הלקוח להישאר בו, בדור של היום והמהירות שהעולם מתקדם הלקוח רואה משהו לא ברור באתר הוא ישר ינטוש ויצא מהאתר. חשוב לא לזלזל בדברים הקטנים, הם שהופכים את העסק לגדול.

צריכים ייעוץ? אנחנו כאן בשבילכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!