לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה האשטאג, איך להשתמש וכיצד זה מקדם את העסק שלנו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

ב-23 באוגוסט 2007, כריס מסינה השתמש בהאשטאג הראשון בטוויטר. למרות שהציבור צחק עליו בתחילה, מסינה שכנע כמה מחבריו להתחיל להשתמש גם בהם. בשנת 2009 החלה טוויטר לקשר את ההאשטאג, ובמהלך שמונה השנים האחרונות, רוב פלטפורמות המדיה החברתית הלכו בעקבותיה. הם הפכו לכלי חיוני להגדלת הצפיות במדיה החברתית ולהרחבת טווח ההגעה שלך מחוץ לרשת שלך. הם הפכו לדרך למשתמשים לחפש נושאים ולעקוב אחר שיחות, והם פועלים בדומה לביטויי מפתח באתר.

מה זה בעצם? הוא תווית לתוכן. זה עוזר לאחרים שמתעניינים בנושא מסוים למצוא במהירות תוכן באותו נושא.

האשטאג נראה בערך כך: #MarathonBombings או #SmallBizQuote.

משתמשים בהאשטאג בעיקר באתרי מדיה חברתית. ההשטאג זכו לתהילה בטוויטר. אבל עכשיו ניתן להשתמש בהאשטאגים בפלטפורמות חברתיות אחרות, כמו אינסטגרם, פייסבוק, פינטרסט וגוגל+.

כל מי שמשתף תוכן בנושא רלוונטי יכול להוסיף את תווית ההאשטאג להודעה שלו. אחרים שמחפשים את הנושא הזה, יכולים לחפש את התווית הזו כדי למצוא הודעות אחרות באותה פלטפורמת מדיה חברתית.

לדוגמה, במהלך ההפצצות הנוראיות במרתון בוסטון באביב 2013, נעשה שימוש במספר האשטגים. הם הוכיחו ערך רב עבור מתן ומעקב אחר חדשות עדכניות על ההפצצות. למעשה, כמה כתבות חדשותיות גדולות בשנים האחרונות הוגברו והתווספו עם דיווחים של אזרחים, ווידאו ותמונות חובבים.

האשטאג למצבים כאלה מספקים גם דרך לציבור להביע את רגשותיו – דבר שרבים מאיתנו מרגישים נאלצים לעשות במקרה של אסון. כשמדובר באסונות טבע, האשטאג הוא כמו חבל הצלה של מידע. אנחנו נאחזים בו, כדי ללמוד עוד על האירוע ולספק פורקן רגשי.

עם זאת, התאגידים אינם מוגבלים לכתבות חדשותיות גדולות. גם משווקים לעסקים קטנים פיצחו את הקוד ומצאו דרכים המצאתיות להשתמש בהאשטאגים. נדון יותר בשימושים השיווקיים של האשטגים בהמשך.

אבל קודם כל, בואו ננסה להבין טוב יותר את ההאשטאגים.

איך לעשות האשטאג

האשטאג זו פעולה די פשוטה. יש רק כמה דרישות טכניות שצריך לדעת:

האשטאג בלי רווח

האשטאג יכול להיות מילה בודדת, קיצור, שילוב מומצא של אותיות ומספרים או ביטוי. אם זה ביטוי, לא יכולים להיות רווחים בין המילים. כל האותיות והמספרים חייבים לרוץ יחד ללא רווחים בהאשטאג. אתה לא יכול לכלול סימני פיסוק או סמלים בהאשטאג שלך (מלבד הסמל # בהתחלה). מספרים הם בסדר, אבל אתה חייב גם להכיל לפחות אות אחת עם המספרים – האשטאגים לא יכולים להיות מורכבים לחלוטין ממספרים.

התחל עם הסמל #

כדי ליצור האשטאג, התחל עם סמל ההאשטאג # ועקוב אחריו ישירות עם אותיות ולפעמים מספרים. עובדה מהנה: זה תלוי איפה אתה נמצא בעולם,אבל הסמל # נקרא בשמות שונים בכל מיני מקומות בעולם. בארצות הברית ובקנדה, זה נקרא סימן מספר או לפעמים סימן פאונד.

צור האשטאג משלך

כל אחד יכול ליצור האשטאג. יצרנו הרבה האשטאגים במהלך השנים. אתה יכול ליצור אחד משלך או כמה אם תרצה. כל מה שצריך כדי ליצור האשטאג הוא לחשוב על זה. לאחר מכן התחל להשתמש בו בהודעות שלך.

בדרך כלל, אתה מוסיף את זה בסוף ההודעות. אבל ניתן להוסיף אותו בכל מקום הגיוני בהודעה, כל עוד הוא קריא. אינך נדרש לרשום האשטאג בשום מקום. יש כמה ספריות hashtag בסביבה, אבל הן לא רשמיות, מיושנות ובדרך כלל לא שוות את הטרחה.

האשטאגים לייחודיים

אם אתה חושב שהמצאת האשטאג שהוא חדש לחלוטין, בצע חיפוש תחילה בפלטפורמה החברתית שבה אתה מתכוון להשתמש בו. אנו מוצאים שבערך 25% מהמקרים, ההאשטאג שאנו רוצים להשתמש בו כבר בשימוש למטרה אחרת.

עכשיו, אין משטרת האשטאג. אז מבחינה טכנית, שום דבר לא מונע ממך להשתמש בהאשטאג שכבר נמצא בשימוש. אבל פעולה זו תגרום לבלבול, או גרוע מכך, היא תיראה כניסיון לחטוף דיון רק כדי למשוך תשומת לב. אם ההאשטאג שאתה רוצה נמצא בשימוש, עדיף לחזור ללוח השרטוטים.

אל תשכח לבדוק גם שמות משתמש. ודא שהאשטאג המיועד שלך אינו זהה לשם משתמש קיים ברשת חברתית. גם כאן, זה עלול לגרום לבלבול להשתמש בהאשטאג כגון #DellSMB אם יש משתמש @DellSMB. חוץ מזה, המשתמש כנראה יפרש את זה כניסיון לחטוף את שם המותג שלו.

חריג אחד למושג הייחודיות: יש אנשים שמשתמשים בנושאים כלליים כהאשטאגים, כגון #Marketing או #Sales. אנו דנים בשימוש בנושאים כלליים להלן – למעשה, אף אחד לא "מחזיק" בהאשטאג נושא כללי.

האשטגים קלים להבנה

הקפידו על האשטאגים קצרים ככל האפשר. זה חשוב במיוחד עבור טוויטר שבו יש לך ספירת תווים מוגבלת. עדיף שהאשטאג יהיה מילה, ביטוי או קיצור מובנים.

תגים ארוכים, קשים להגייה או קשים לזכור, יהיו קשים לשימוש גם עבור אנשים אחרים.אי אפשר להסתבך עם משהו קצר וקולע.

ב-Google+, אתה מקבל יתרון נוסף: הטכנולוגיה של גוגל תקצה האשטג אוטומטית לתוכן שלך, מבלי שתעשה דבר. אתה יכול להגיד לו לא להוסיף את האשטאג אם אתה מעדיף, כך שתוכל להוסיף את האשטאגים שלך באופן ידני.

כיצד להשתמש בהאשטאג שכבר קיים

במקום ליצור האשטאג משלך, לפעמים אתה רוצה להיכנס לדיון סביב נושא שבו האשטאג כבר קיים. פשוט תוסיף את ההאשטאג הזה איפשהו (בדרך כלל בסוף) של הציוץ שלך בטוויטר או עדכוני מדיה חברתית אחרים.

על ידי כך, אתה משתף את התוכן שלך הקשור לאותו נושא. על ידי הוספת ההאשטאג לתוכן שלך, אתה אומר "היי, אני רוצה להצטרף לדיון הזה." אחרים המתעניינים בנושא יראו את התוכן שלך.

מתי לא להשתמש בהאשטאג?

הימנע מזיהום האשטאג. זה שימוש במספר האשטאגים בהודעה אחת. יותר משני האשטאגים בהודעה מקשים על הקריאה.

זה נחשב נימוס רע להוסיף האשטאג להודעה לא קשורה רק כדי למשוך תשומת לב. ודא תמיד שהתוכן שלך רלוונטי להאשטאג שאתה משתמש בו. אחרת, אנשים עשויים לדווח עליך על כך שאתה שולח דואר זבל, או להגיב ברעתך.

איך לקדם את העסק שלך באמצעות האשטאג

אנו משתמשים בהאשטאגים כל הזמן, במיוחד בטוויטר ובאינסטגרם. אולי אפילו השתמשת בהם במקום אחר, כגון Google+, Pinterest או Facebook.

אבל האם אתה יודע איך להשתמש בהאשטאגים נכון, לקמפיינים שיווקיים ממוקדים יותר?

בשימוש אסטרטגי, האשטאגים יכולים לספק לך המון יתרונות. הם יכולים לשמש כדי להציג את התוכן שלך בפני קהל גדול יותר, להעלות את המודעות למותג שלך, למקד לקבוצה מאוד ספציפית של אנשים, להגביר את ה-SEO שלך ולהשתמש בטרנדים ובנושאים חמים לטובתך, בין היתר.

כדי להפיק מהם יותר, אספנו עבורך מספר עצות לקמפיינים שיווקיים טובים יותר בעזרת האשטאג.

שפר את טווח ההגעה האורגני של הפוסטים שלך

מאז אינסטגרם הטמיעה אלגוריתם חדש, זה מקשה הרבה יותר על המשתמשים להרחיב את טווח ההגעה האורגני של הפוסטים שלהם. אם מוסיפים לזה את מספר המשתמשים הגדל באינסטגרם, זה נעשה כמעט בלתי אפשר.

הנשק הטוב ביותר בארסנל שלך, מלבד שיווק משפיענים, הם האשטאגים. בעיקרון, הם עוזרים לאינסטגרם לסווג את התוכן שלך, ולהציג אותו מול הקהל המיועד לו.

זכור ששימוש יתר בהאשטאגים של אינסטגרם עלול להוביל לתוצאה הפוכה ממה שאנו שואפים לבצע. למעשה, הפוסטים שלך יכולים כלל לא להופיע בחיפושים, למרות שיש להם את ההאשטאג הנכון. כך תוכל להימנע מכך ולהגביר את טווח ההגעה האורגני של הפוסטים שלך:

השתמש בהאשטאגים מדויקים. "#NBAFinals" הוא הרבה יותר טוב מסתם "#finals"

השתמש בהאשטאגים רלוונטיים. התגים שלך צריכים לחבר אותך לקהל היעד שלך, לא רק למישהו שמוכן לסחור בלייקים ועוקבים.

שימו לב למה שכולם עושים. בדוק באילו האשטאגים המתחרים שלך, כמו גם העוקבים שלך משתמשים, ושאל את אלו שנראים יעילים ביותר.

צור האשטאגים ממותגים

זה כנראה הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות עבור מסע הפרסום שלך. האשטאגים ממותגים, כפי שמציין שמם, מכילים את שם המותג שלך. אבל הם עשויים להכיל גם את הסלוגן של החברה שלך, שם של מוצר ספציפי או אחד מהקמפיינים שלך.

ישנם שני יתרונות מרכזיים בשימוש בהאשטאגים. הראשון הוא האפשרות לנטר את הביצועים של מסע הפרסום שלך, פשוט על ידי התמקדות רק בהאשטאגים הממותגים שלך.

השני הוא תוכן שנוצר על ידי משתמשים. בכל פעם שמשתמש שם את אחד מההאשטגים הממותגים שלך בתוך אחד מהפוסטים שלו, הוא מגביר את הנוכחות שלך במדיה החברתית.

הצטרף לנושאים פופולריים

נושאים פופולריים יכולים להועיל למאמצי השיווק שלך במידה משמעותית, מכיוון שהם מעסיקים מספר מטורף של קוראים. ההאשטאגים הנכונים לנושא מגמתי יכולים להביא את המוצר, השירות, המותג או התוכן שלך בפני קהל עצום. הם אפילו נראים על ידי אנשים שאינם בהכרח חלק מהקהל שאליו אתה מנסה לכוון, מה שמביא למודעות טובה יותר למותג.

אתה יכול להשתמש בהאשטאגים כדי להצטרף לנושאים פופולריים באחת משתי דרכים. אתה יכול פשוט לחכות עד שנושא הקשור לנישה שלך יהפוך לפופולרי, ואז להשתמש בתגים הנכונים. עם זאת, למרות שזה יביא אותך לחשיפה מול הקהל הנכון, לפעמים הנישה שלך לא תהיה המקור להרבה טרנדים.

אתה יכול גם להשתמש בהאשטאגים שאינם קשורים קשר הדוק לענף שלך. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשתמש בהם במהלך החגים, כי יהיה קל יותר לעסק שלך להיצמד לטרנדים ונושאים של חגים, ללא קשר לנישה שלך.

אם אתה באמת לא יכול למצוא קשר בין התעשייה שלך לנושא מגמתי, ניתן להתאים את התוכן שלך כך שיתאים לנושא.

הצטרף לשיחות ברשתות החברתיות

זה די דומה להצטרפות לטרנד. אתה יכול להצטרף לשיחה שמתקיימת ברשתות החברתיות על ידי שימוש בהאשטאגים הנכונים. לדוגמה, ניתן להשתמש בהאשטאגים שמציגים את קבוצת הכדורגל המקומית שלך או את הפלייאוף, תמיכה קולית למען מטרה טובה, או פשוט לקפוץ על העגלה כשמדובר בחגים לאומיים רשמיים או לא רשמיים.

אבל, כפי שהסברנו במקרה של נושאים טרנדיים, התעשייה שלך צריכה להיות מחוברת לשיחה בצורה רלוונטית.

קדם תחרויות ומתנות

תחרויות ומתנות מגבירים את מעורבות המשתמשים כמו שום דבר אחר. אנשים אוהבים להתחרות, אבל אפילו יותר מזה, הם אוהבים הנחות ודברים בחינם. כשזה מגיע למתנות, עדיף לעשות כמה קטנות יותר מאשר מתנה ענקית אחת, כי זה יעזור לך לבנות מומנטום במדיה החברתית.

תחרויות, לעומת זאת, מביאות להמון תוכן שנוצר על ידי משתמשים עם ההאשטאג שלך בתוכו, מה שאומר מודעות טובה יותר לגבי המותג שלך.

לדוגמה,חברת Lay's יצרה טעם צ'יפס חדש בכך ששאלה את הלקוחות שלהם תחילה. בעזרת ההאשטאג #DoUsAFlavor, זה הוביל לתחרות "Do Us A Flavor" שלהם. כתוצאה מכך, התחרות שלהם התפשטה כמו אש בשדה קוצים, בגלל כל התוכן שנוצר על ידי משתמשים באמצעות ההאשטאג הנ"ל.

אתה יכול גם ליצור תגים דומים כדי לקדם הצעות, מתנות ותחרויות משלך, ולהניע יותר לקוחות חדשים בדרכך תוך הפצת מודעות לחברה שלך.

העלה את המודעות לנושא מסוים

האשטגים שמפיצים מודעות לנושא חשוב לא רק שיש להם את היכולת להפוך לוויראליים, אלא שהם גם מביאים להרבה תוכן שנוצר על ידי משתמשים. במקביל, אתה, כמו גם הקהילה, תפיץ מודעות לגבי החברה שלך. אפילו יותר חשוב, אתה באמת תעשה טוב, והחברה שלך תיחשב כאחראית חברתית.

דוגמה מצוינת לכך היא #PubLooShocker, שהושק עוד ב-2013 על ידי משרד התחבורה בבריטניה במטרה להעלות את המודעות לסכנות שבנהיגה בשכרות. כשמבקרי הפאב הלכו לשטוף ידיים, המראה שלפניהם (שהייתה למעשה מסך) הראתה ראש דמה מתנפץ מבעד לזכוכית שלפניהם. זו הייתה דרך אכזרית, אך משפיעה, להעלות את המודעות לנושא חשוב, וכתוצאה מכך מיליוני אנשים הגיבו להאשטאג. הקמפיין הזה היה אפקטיבי אפילו יותר ב-2017.

בנה קהילה סביב האשטאג

האשטגים יכולים לעזור לך לבנות את המותג שלך, שהוא רק צעד אחד קצר מבניית קהילה. אם תצליחו להמציא את ההאשטאג הנכון עבור מסע פרסום מסוים, העוקבים שלכם לא רק יוכלו לתקשר באמצעות צ'אט או הודעות, אלא גם להתחבר אחד לשני באמצעות ההאשטאג שלכם.

הקהילות האלה יכולות לעזור לך להתחבר לכמות אנשים מדהימה, הן בנישה שלך, מה שיכול לעזור לעסק שלך, כמו גם מחוצה לו. הם עשויים לחלוק את אותם ערכים, יעדים ומשימות כמוך, וזה דבר שלא יסולא בפז. בסופו של דבר, כולכם ביחד יכולים להשתמש בקהילה הזו וליצור תנועה שמסוגלת לעשות קצת טוב.

רק ודא שההאשטג שאתה בוחר הוא מקורי ולא נלקח כבר על ידי מותג, קבוצה או קהילה אחרת.

האשטאג מקומי

משתמשי מדיה חברתית אוהבים לפרסם את המיקום שלהם עם האשטאג ולחפש אנשים עם אותו מיקום. עבור חברות שמבוססות מקומיות, שימוש בהאשטאג מקומי הוא הדרך הטובה ביותר להשיג חשיפה באמצעות מערכת ההאשטאג. תיוג מקומי יגדיל את הצפיות מאזורים מקומיים שצוינו. מי שזקוק לשירות מקומי יחפש לעתים קרובות את ההאשטאג כדי לראות אילו פוסטים חדשים יעלו. פרסום פריטים חדשים ומעניינים עם האשטאגים מקומיים ישמור על התוכן שלך רלוונטי וניתן לחיפוש.

דוגמה לתיוג מקומי: #California #LosAngeles #NYC

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!