אינסטגרם הפכה לאבן יסוד בנוכחות החברתית של מותגים רבים, הפניית תנועה רווחית לדפי נחיתה, הגדלת המרות ובניית קהל מעורב. אם הנוכחות שלך באינסטגרם לא כל כך חזקה כפי שאתה מקווה, אולי הגיע הזמן ללמוד כיצד לחדד את האסטרטגיות שלך להשגת עוקבים אמיתיים ואורגניים באינסטגרם. ככל שהקהל שלך גדל יותר, כך יש לך יותר הזדמנויות ליצור מעורבות עם משתמשים וליצור עבורם חוויות ייחודיות.
ההבחנה האורגנית חשובה: לפעמים מותגים לוקחים את הדרך הקלה כאשר מנסים להשיג יותר עוקבים באינסטגרם. תשלום עבור לייקים ואתרי עוקבים נמצאים בכל מקום, אבל קיצורי הדרך האלה אף פעם לא שווים את זה, מכיוון שאלגוריתם האינסטגרם מתעדכן באופן קבוע כדי לסלק חשבונות בתשלום ואיכות נמוכה ואינטראקציות.
שלא לדבר על כך, המספר בעוקבים באינסטגרם שלך בסופו של דבר לא אומר כלום אם הוא לא מייצג עוקבים מעורבים שמבצעים רכישות, מבקר בדפי הנחיתה שלך ומצדד במותגים שלך עם חברים ועוקבים. התחל לבנות את הנוכחות שלך בצורה הנכונה עם הטיפים הבאים להשגת עוקבים נוספים באינסטגרם.
מתחילים טריים בחברתיים או סתם מנסים לבנות את המותג המקוון שלכם? אתה בטח תוהה איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם. ולא, אנחנו לא מתכוונים לקנות עוקבים או להשתמש בבוטים. הטריקים האלה עשויים להגביר את ספירת העוקבים שלך לזמן קצר, אבל הם לא יעשו לך טובה לטווח הארוך.
הסיבה לכך היא שהעוקבים היחידים בעלי ערך באינסטגרם הם אנשים אמיתיים שאכפת להם מהמותג שלך ועוסקים בו. עיין במדריך המעמיק שלנו כדי ללמוד כיצד להגדיל עוקבים באינסטגרם באופן אורגני.
איך להעלות עוקבים לאינסטגרם?
בצע אופטימיזציה של חשבון האינסטגרם שלך
לפני שתתחיל להבין איך להשיג עוקבים באינסטגרם, אחד הצעדים החשובים ביותר הוא לבצע אופטימיזציה מלאה של החשבון שלך. חשוב על הביוגרפיה של המותג שלך באינסטגרם כעל "דף הבית" לחשבון שלך.
ללא ביוגרפיה, כתוביות תמונה, שם משתמש או תמונת פרופיל מתאימה, איך אנשים ידעו שהחשבון שייך למותג שלך? זה אולי נראה מובן מאליו, אבל באינסטגרם הביוגרפיה והתדמית שלך עוזרים להוות את היסודות לזהות המותג שלך. הקישור בביוגרפיה שלך הוא המקום היחיד שלך להניע תנועה באינסטגרם לאתר שלך, כך שביצוע אופטימיזציה של חשבונך חיוני.
אם אינך בטוח לאן לקשר, נסה דפי שיווק או מוצר הקשורים למילות מפתח, האשטאגים או קמפיינים ספציפיים בחשבון האינסטגרם שלך. קישור לדף הבית שלך הוא בסדר – אבל למה לא לתת למשתמשים חוויה מגובשת בעת מעבר מהביוגרפיה שלך לאתר? זה הוביל לפופולריות של דפי נחיתה של קישורי IG המארחים קישורים רלוונטיים לחלקי התוכן האחרונים שהוזכרו בפיד של מותג, ופוסטים של "קישור בביוגרפיה" שעוזרים להפנות קהלים לקישורים אלה.
בנוסף, שמור על שם המשתמש שלך ידידותי לחיפוש ככל האפשר, מה שאומר בדרך כלל להישאר קרוב לשם המותג שלך בפועל. אם שם העסק שלך ארוך יותר, קצר אותו למשהו שהקהל שלך יזהה. אל תוסיף מספרים או תווים מיוחדים לשם המשתמש שלך, ואם אפשר שמור אותו בקנה אחד עם ידיות אחרות של מדיה חברתית שכבר יש לך. הדרך הטובה ביותר לייעל את חשבונך היא ליצור ולעקוב אחר אסטרטגיית שיווק באינסטגרם.
שמור על תוכן עקבי
מחקר משנת 2021 של 14 תעשיות מראה שעסקים חולקים ארבעה פוסטים באינסטגרם בשבוע, בממוצע. אבל אנחנו ממליצים לפרסם לפחות פעם ביום. מותגים שנכנסים לזרימה קבועה עם פוסטים באינסטגרם נוטים לראות את התוצאות הטובות ביותר. לפי מחקר של Tailwind, פרופילים שמפרסמים מדי יום צוברים עוקבים באינסטגרם מהר יותר מאלה שמפרסמים בתדירות נמוכה יותר.
עם ציר הזמן האלגוריתמי של אינסטגרם, עקביות היא מרכיב מפתח כדי לראות את הפוסטים שלך. אם הפוסטים שלך משותפים על בסיס קבוע וצוברים מעורבות טובה, סביר להניח שהאלגוריתם של אינסטגרם יציג את הפוסטים שלך קרוב לראש העדכונים של העוקבים שלך.
כמובן שהאיכות תמיד חשובה יותר מהכמות. פרסום לעתים קרובות יותר אינו מתורגם בהכרח לשיעורי מעורבות גבוהים יותר. התמקד ביצירת תוכן שיהדהד עם קהל היעד שלך – עוד על כך בסעיף 9: צור קשר עם הקהל שלך.
כלי תזמון אינסטגרם מאפשרים לך לפרסם באופן עקבי מבלי שתצטרך לדאוג לפרסום ישירות מהאפליקציה כל יום. תסתכל על איך לתזמן פוסטים באינסטגרם כדי לחסוך זמן ולהגביר את המעורבות כדי לגלות את כלי התזמון המועדפים שלנו באינסטגרם (בחינם ובתשלום) יחד עם טיפים לתזמון.
תזמן פוסטים באינסטגרם מראש
בעוד שהאלגוריתם של אינסטגרם השתנה כדי להציג למשתמשים יותר תוכן שהם אוהבים, פרסום בזמנים הנכונים עדיין יכול לתת לפוסטים שלך נראות רבה יותר על ידי הגדלת המעורבות הכוללת שהם מקבלים.
המותג שלך יכול לעשות הרבה כדי להעלות את הנראות, ועכשיו עם Sprout Social, תזמון תוכן באינסטגרם הוא אחד מהם. עם הכלים החדשים ביותר שלנו, אנו יכולים לעזור למותג שלך לתזמן תוכן באמצעות תהליך קל.
על ידי תזמון תוכן מראש, כל הצוות שלך יכול לראות קמפיינים ולוחות זמנים בצורה יעילה יותר. זה תמיד חכם לבנות תוכן מראש ועם כלי התזמון שלנו באינסטגרם, אתה יכול להגיע לקהל שלך ולשמור על זרימת תוכן עקבית בו זמנית.
למד כיצד פועל אלגוריתם אינסטגרם
משתמשי אינסטגרם רבים נבהלו בתחילה מהמעבר מעדכון כרונולוגי לציר הזמן המדורג. עם זאת, מאז השינוי, את הפוסט הממוצע רואים 50% יותר עוקבים מבעבר. אז, תשכח מלמד כיצד לנצח את האלגוריתם של אינסטגרם. במקום זאת, התמקד בלימוד כיצד להשתמש במערכת לטובתך.
ישנם שישה גורמים שקובעים מה מופיע בקו הזמן של כל אדם: עניין, עמידה בזמנים, מערכת יחסים, תדירות, מעקב ושימוש.
להלן סקירה מהירה של מה שכל אחד מהגורמים הללו מתייחס אליו:
- עניין: כמה אינסטגרם חושב שאדם יאהב את הפוסט על סמך פעילות קודמת
- עדכניות: עד כמה הפוסט עדכני
- מערכת יחסים: חשבונות שאדם עוסק בהם על בסיס קבוע
- תדירות: באיזו תדירות אדם משתמש באפליקציית אינסטגרם
- בעקבות: פוסטים מהחשבונות שאדם עוקב אחריהם
- שימוש: כמה זמן אדם מבלה באינסטגרם
האלגוריתם של אינסטגרם שואף להציג את התוכן הטוב ביותר עבור כל משתמש בנפרד. לכן, בעוד ששישה גורמים נפרדים עשויים להיראות כמו הרבה לדאוג, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא ליצור תוכן באיכות גבוהה באופן עקבי.
נסה סוגי תוכן שונים
אינסטגרם זה הרבה יותר מתמונות. במהלך השנים, האפליקציה הציגה דרכים רבות לשיתוף תוכן בפלטפורמה. ערבוב זה עם סוגי תוכן שונים היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג יותר עוקבים באינסטגרם מכיוון שהוא נותן לך את ההזדמנות להגיע ולהתחבר למגוון רחב יותר של אנשים.
זכור: האלגוריתם בוחן עניין ושואף להראות לאנשים את סוגי התוכן שהם מקיימים איתם אינטראקציה לרוב. לכן, אם אדם אחד אוהב ומגיב על אינסטגרם Reels לעתים קרובות יותר מאשר סוגי פוסטים אחרים, סביר להניח שהוא יראה יותר Reels בפיד האינסטגרם שלו. עם זאת, אם אדם אחר מקיים אינטראקציה בתדירות גבוהה יותר עם פוסטים של קרוסלה, הוא יראה יותר מסוג תוכן זה בציר הזמן שלו.
לכל סוג תוכן יש יתרונות. לדוגמה, לגלגלי אינסטגרם יש יתרון מכיוון שהם סוג התוכן החדש ביותר ואינסטגרם תמיד דוחפת תכונות חדשות. מאז השקת אינסטגרם Reels בשנת 2020, האפליקציה הזיזה את כפתור ה-Reels למיקום המרכזי בשורת התפריטים וגרמה ל-Reels להופיע יותר מפוסטים של תמונות בעמוד Explore. בהתחשב ב-200 מיליון אנשים בודקים את דף החקירה מדי יום, נכס חזותי נוסף זה יכול לעשות הבדל גדול בכמה אנשים אתה מגיע.
סרטוני אינסטגרם IGTV מופיעים גם הם גדולים פי 4 מתמונות בדף החקירה. ומכיוון שסרטוני IGTV יכולים להיות ארוכים עד 60 דקות, סוג זה של תוכן הוא אידיאלי עבור וידאו ארוך צורה.
סטורי אינסטגרם נעלמים לאחר 24 שעות, אבל יש להם גם את היתרונות שלהם. 57 אחוז מהמותגים מאמינים שסיפורים היו "אפקטיביים במידה מסוימת" או "יעילים מאוד" כחלק מאסטרטגיית המדיה החברתית שלהם. בנוסף, אם יש לך חשבון מאומת או לפחות 10,000 עוקבים, אתה יכול להוסיף קישורי Swipe Up באינסטגרם לסטוריז כדי להוביל תנועה לדפים ספציפיים.
בינתיים, פוסטי קרוסלה – סדרה של עד 10 תמונות/סרטונים בפוסט אחד – מתהדרים בשיעורי המעורבות הגבוהים ביותר מכל סוגי הפוסטים. חשבו על קרוסלות כעל מיני-סיפור או טיזר לקטע תוכן ארוך יותר, כמו בלוג. אתה יכול להשתמש בתמונות טקסט, תמונות, וידאו או שילוב של הכל בפוסט נושא אחד.
הישענו על פורמטי תוכן מגמתיים
עם הגעתו של TikTok לזירת המדיה החברתית, סרטונים קצרים הפכו לאחד מפורמטי התוכן היעילים ביותר במדיה החברתית.
למעשה, על פי סקר של HubSpot Blog, 85% מהמשווקים שמשתמשים בסרטוני וידאו קצרים מוצאים שהם פורמט התוכן היעיל ביותר. ו-95% מהמשווקים שממנפים סרטונים קצרים מתכננים להגדיל את ההשקעה שלהם או להמשיך ולהשקיע את אותו הסכום ב-2022.
לכן חשוב להישען על פורמטי תוכן מגמתיים. אחרי TikTok, אינסטגרם יצאה עם IG Reels, והתכונה הזו היא דרך מצוינת לפרסם תוכן מצחיק וניתן לקשר.
כאשר אינסטגרם יוצאת עם כלים חדשים, כמו IG Reels, אל תפחד להשתמש בתכונות האלה כי הם יכולים לעזור לך להשיג עוקבים באינסטגרם.
אפשר לשותפים ותומכי מותג לפרסם את התוכן שלך
כשאתה לומד איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם, חשוב לדעת את הערך של הקהל שלך. ככל שמספר העוקבים שלך יגדל (באופן אורגני), כך יהיו לך יותר קונים ולקוחות מתעניינים.
הדרך הטובה ביותר לגרום ללקוחות לעקוב אחריך היא להתייצב מולם ולהיות נוכחים. זה קריטי להיות נוכח באינסטגרם שלך כמו גם באחרים. נסה לתת חסות לתוכן שנוצר על ידי משתמשים כדי להכניס את המותג שלך לפידים של הלקוחות. אתה יכול גם לקיים תחרויות אינסטגרם כדי להשיג את המותג שלך
לצאת לקהל גדול יותר. סוגים אלה של מסעות פרסום בונים הוכחה חברתית על ידי הצגת המעריצים שלך משקיעים מספיק כדי לפרסם מחדש את התוכן שלך או ליצור UGC משלהם.
דרך נוספת היא לעמוד מול קהל הרבה יותר גדול. נסה לעבוד עם חשבונות אינסטגרם גדולים יותר בתעשייה שלך, כמו משפיענים בולטים במרחב שלך, כדי לשתף את התוכן שלך עם הקהל שלהם. רק ודא שאתה מספק משהו בעל ערך. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להיראות מוכר מדי. מצא שיתופי פעולה שיווקיים ותוכניות שיווק משותף עם עסקים אחרים כדי לבנות את קהל האינסטגרם שלך.
הימנע מעוקבים מזויפים באינסטגרם
יש הבדל עצום בין חשבון אינסטגרם בעל עוקבים מזויפים לעוקבים לגיטימיים. זה אולי נראה מפתה פשוט לרכוש עוקבים באינסטגרם, אבל התגובה גוברת על ההטבות של צמיחת עוקבים אורגנית.
עוקבים מזויפים באינסטגרם נוטים ל:
- שולל עוקבים חדשים: אם משתמשים מגיעים לפיד אינסטגרם לא פעיל עם עשרות אלפי עוקבים, זה יוריד את אמינות החשבון. אל תרמה אנשים לעקוב אחריך. בנה אמון ומערכות יחסים ארוכות טווח למעורבות טובה יותר.
- אין לך החזר עבור ההשקעה: אולי זה נראה קל יותר לקנות עוקבים, אבל הבוט שנרכש או עוקבים חדשים בלתי מאוישים לא ירכשו כלום. אנשים עוקבים אחר מותגים באינסטגרם מסיבה מסוימת – הם אוהבים את מה שאתה מפרסם או את החברה שלך בכלל. אלו הם מוציאים בפועל ומביאים ערך כספי לעסק שלך.
- צור באזז קטן עד אין: אם יש לך 10,000 עוקבים מזויפים, כמה הולכים להגיב, לעשות לייק ולשתף את התוכן שלך? סביר להניח שהבוט או החשבונות המזויפים האלה ינוקו על ידי אינסטגרם, יימחקו ויגרמו לפוסטים שלך להיראות כמו בתי קברות לאירוסין.
- לאנשים אמיתיים יש את היכולת לשתף, לעשות לייק, להגיב ולעסוק בפוסטים שלך באינסטגרם. בנוסף, משתמשים אלה נהנים כשיש מישהו בצד השני שמגיב.
הצג את האינסטגרם שלך בכל מקום
איך אנשים ימצאו חשבון אלא אם תקדם את האינסטגרם שלך? ודא שחשבון האינסטגרם שלך מופיע באתר שלך וברשתות חברתיות אחרות.
יצירת נראות ומודעות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתגלות. אם אתה באמת רוצה להשיג יותר עוקבים באינסטגרם, תן לאנשים לדעת היכן למצוא אותך. אתה יכול להוסיף לחצני מדיה חברתית לאתר ולבלוג שלך כדי לעזור לקדם שיתופים חברתיים בכל הרשתות שלך, כמו גם להראות לאנשים היכן למצוא אותך באינסטגרם.
רעיון נהדר נוסף הוא קידום צולב בין חשבונות המדיה החברתית שלך. המוזיאון לאמנות מודרנית מפיץ באופן קבוע מודעות לגבי האינסטגרם שלו באמצעות טוויטר. אתה יכול למנף בקלות את הרשתות החברתיות האחרות שלך כדי להפנות משתמשים לאינסטגרם שלך.
עם זאת, ודא שאתה לא רק מבקש מעקב. במקום זאת כדאי לנסות לקדם תוכן ייחודי באינסטגרם שלך כדי שלמשתמשים תהיה סיבה לעקוב אחריך שם. למרבה המזל, כשאינסטגרם מוסיפה המון תכונות חדשות של תוכן וווידאו כמו סטוריז, IGTV ו-Reels, יש לך הזדמנות מצוינת לבנות עוקבים באמצעות תוכן יצירתי.
עלייך לחשוב מה העוקבים שלך רוצים לראות
למרות שזה קל יותר לומר מאשר לעשות, זה חכם ללמוד איזה תוכן העוקבים שלך רוצים לראות. מהר מאוד תגלו באינסטגרם שתוכן מסויים מתפקד טוב יותר מאחרים. זו הסיבה שהבדיקה היא כל כך חשובה. בין אם זה מסננים, כיתובים, סוגי תוכן או זמני פרסום, הפרטים הקטנים ביותר יכולים לעשות את כל ההבדל. שמור את האוזן שלך לקרקע עם טרנדים חדשים באינסטגרם כדי שתדע שאתה מפרסם תוכן פופולרי.
כדי לקחת את הניתוח שלך צעד קדימה, המותג שלך צריך להשקיע בכלי ניתוח אינסטגרם. זה יקל על מעקב, השוואת ביצועים וניתוח תוכן אינסטגרם בין חשבונות. היה בטוח באסטרטגיית התוכן שלך על ידי ניתוח מסננים שונים, כתוביות ועוד כדי לראות מה עובד הכי טוב עם הקהל שלך. אם אינך בטוח היכן להתחיל, נסה לנתח את המתחרים שלך. אתה לא צריך להעתיק ישירות מהמתחרים שלך, אבל זה חכם לרשום הערות על מה שהם עושים או מפרסמים שמעודדים מעורבות. קצת מחקר תחרותי יכול לקחת אותך רחוק.
התחל שיחה
אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום למשתמשים להיות מודעים לאינסטגרם שלך היא באמצעות שיחה. לפי המדד החברתי של Sprout לשנת 2020, צרכנים רוצים לעסוק בתוכן חזותי ראשון כמו תמונות (68%) ווידאו (50%), ואחריהם 30% שרוצים לעסוק בפוסטים בטקסט. אינסטגרם היא ההתאמה המושלמת לפרופיל הקהל הזה, ומשלבת תמונות ויזואליות מושכות עין עם כיתובים שיכולים להיות מרתקים באותה מידה כשאתה משכלל את כישורי קופירייטינג הכתוביות שלך באינסטגרם.
היצמדות לסוגי התוכן הפופולריים ביותר יכולה לעזור לך להבין איך להשיג יותר עוקבים באינסטגרם
אנשים ממשיכים להשתמש במדיה החברתית כנקודת ההתייחסות שלהם ליצירת קשר עבור מותגים, בין אם זה לשאלות וצ'אט חוץ מהשרוולים, שאלות רציניות לטיפול בלקוחות או שבחים על המותגים והמוצרים האהובים עליהם. ולעסק שלך, אתה צריך להיות תומך ותקשורתי באינסטגרם.
נסה להגיב לכמה שיותר שאלות או הערות, כי זה יכול להיות ההבדל בין השגת לקוח חדש, עוקב או שיפור מערכת היחסים שלך עם הקהל שלך. מחקר האינדקס שלנו הראה גם ש-89% מהצרכנים יקנו ממותג לאחר מעקב ברשת חברתית, ולכן חשוב להבטיח את תשומת הלב והנאמנות הדרושים כדי להמיר מבקר בפרופיל שלך לעוקב.
מצא האשטגים שממירים
אחת הדרכים המנוסות והנכונות ביותר להשיג עוקבים באינסטגרם היא באמצעות האשטאגים. במשך שנים האשטגים שימשו כלי חיוני לגילוי ואפשרו לנו להרחיב את טווח ההגעה החברתי שלנו. כמשווק, אתה רוצה לבנות את הקהילה שלך על ידי השגת עוקבים והאשטאגים מספקים בדיוק את זה.
בתור התחלה, מצא האשטאגים שאינם מאוכלסים מדי. בוחן המדיה החברתית מצביע על תיאוריה זו על ידי הסבר כיצד להאשטאג #love יש יותר מ-184 מיליון תמונות מחוברות אליו. לנסות להדגיש את תוכן האינסטגרם שלך בים של מיליוני תמונות וסרטונים זה לא דבר קל לעשות.
אתה צריך למצוא hashtags שאנשים בקהל היעד שלך נוטים יותר לבדוק. אם נוצר חיבור רלוונטי, יש סיכוי גבוה יותר שמשתמשים אלה יעקבו אחרי החשבון שלך. האשטאגים ממותגים ייחודיים הם דרך אחת לקבץ פוסטים סביב תוכן היפר-רלוונטי למותג ולקמפיינים שלך.
לדוגמה, M&Ms עושה עבודה מצוינת במיקוד האשטאגים לאירוע שבו הם משתתפים. על ידי שימוש בהאשטאגים כמו #mmspotlight, המותג מכוון לקהל שלו באופן ישיר יותר למקום שבו מתרחש אירוע המופע של זרקור ויוצר מודעות.
תשמח את העוקבים שלך
אחרון חביב, כשאתה משמח את העוקבים שלך באינסטגרם, אתה רואה את התמורה בצמיחת הקהל. נתנו לך שפע של טיפים לסיעור מוחות ולתזמון תוכן, אז בצע אותם בפועל בצורה שתרגיש אמיתי לקול המותג שלך. במילים אחרות, הימנעו מלראות נזקקים, מונעי מכירות או רובוטיים.
עבור חשבונות רבים, זה אומר לזרוק פוסטים שנועדו באופן לגיטימי להעלות חיוך על פניהם של העוקבים ולבנות קשרי לקוחות. אל תשכח לספק תוכן לעוקבים שלך כאילו הם חברים בפיד האישי שלך: זה עשוי לכלול פרסום ממים, תוכן מעורר השראה, או סתם שיתוף מחדש של תמונות מעניינות או יצירות אמנות (כולם מזוהים כראוי, כמובן) שיכולים לתת לך עוקבים מעט איסוף נפשי במהלך היום.