לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

סטוריטלינג – מה זה ואיך להשתמש בזה עבור העסק שלך?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

סטוריטלינג בעסקים הוא תהליך של סיפור, במקום רישום עובדות, בעת תקשורת עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים. זה עוזר לעסקים לבלוט על פני המתחרים שלהם, ומספק ללקוחות שלהם קו עלילה שבו הם יזכרו אותם. סטוריטלינג בעסק עוזרים למותגים גדולים להתחבר ללקוחות בצורה עמוקה ומשמעותית יותר.

על ידי הפיכת עסק לאישיות יותר, סביר יותר שלקוחות יבחרו במותג זה. ניתן להשתמש בסטוריטלינג כדי לתקשר עם לקוחות מכל הסוגים. זה עשוי לשמש בכדי להסביר פרטים טכניים או כדי להדגים מדוע לקוח צריך לבחור את המותג שלך על פני. סטוריטלינג בעסק משאיר בחוץ את הפרטים שאינם רלוונטיים להחלטת הלקוח בעת בחירת העסק.

במקום זאת, סטוריטלינג כולל פרטים כמו גורמים מניעים של הצוות, הערכים והמוסר שהעסק מחזיק בהם, הבנת הלקוח וזרימה כרונולוגית של פרטים ומידע שמוביל את הלקוח בסיפור. סטוריטלינג מספר ומראה ללקוחות שעסק הוא הרבה יותר ממותג גדול. ומראה שגם יש להם סיפור לספר.

מה הכוונה בסטוריטלינג לעסקים?

אנחנו לא מתכוונים לשבת עם הלקוחות, הלקוחות או בעלי העניין המרכזיים שלך ולהקריא להם סיפור לפני השינה. סיפור סיפורים בעסק הוא פעולת ניצול הקשר האנושי על מנת למשוך קהל לבצע פעולה רצויה, כגון קניית מוצר או שירות.

סיפורים מפגישים אנשים והם דרך מצוינת לבנות אמון בארגון. היכולת ליצור קשר רגשי עם הקהל שלך היא כלי רב עוצמה שכדאי לך להשתמש בו היום.

למה סטוריטלינג הכרחי לעסק שלך?

סטוריטלינג – סיפורים מושכים את הקהל שלך

מספרים אמנם חשובים, אבל הם אומרים הרבה יותר כשהם בנויים על בסיס סיפור. שים את עצמך בנעלי הקהל – האם היית רוצה לשבת שם בזמן שמישהו זורק עליך מספרים ונתונים?

מחקר של נילסן גילה שהמוח שלנו מעורב בסיפור סיפורים הרבה יותר מאשר עובדות בלבד. המוח מעבד תמונות מהר יותר פי 60 בהשוואה למילים וכאשר אנו קוראים נתונים, רק חלקי השפה של המוח שלנו פועלים לפענוח המשמעות. אבל כשאנחנו קוראים סיפורים, כל חלק במוח שבו היינו משתמשים אם היינו חווים את הסיפור מופעל גם כן.

אז מה זה אומר? זה מצביע על כך שסביר שנזכור סיפורים ולא עובדות. יש התחלה וסוף ברורים שיכולים להשאיר את הקהל "שבוי" לכל אורך הדרך, במקום להסתכן בו באיזור ואיבוד עניין כאשר הוא טובע באנליטיקה ועובדות.

סטוריטלינג – יוצר קשר אנושי

אם הארגון שלך הגה רעיון חדש, סביר להניח שיש מאחוריו סיפור. לא משנה מה המוטיבציה, השתמש בזה כדי לספק הקשר כלשהו למאזינים. אם הרעיון נוצר כדי לפתור בעיה, ספר את הסיפור של איך זה עזר לך וודא שהסיפור קשור לקהל באמצעות סיטואציות מהחיים האמיתיים.

שימוש בסיפורים כמו זה עוזר לקהל להתחבר אליך כך שהם סומכים עליך. כשאתה מתגלה כאדם ולא כופה על מספרים את דרכם, אתה תיראה אמין יותר – במיוחד אם ניתן לקשר את סיפור הסיפור ככל שהוא הופך לבלתי נשכח יותר. אם הקהל יכול לראות את עצמו כ'דמות' בסיפור שלך או להבין שזה קשור אליו, הוא לא ישכח את העסק שלך בקלות.

סטיב ג'ובס היה די טוב בזה. רק תסתכל על ההערה המרכזית שלו כשהציג את האייפון עוד בשנת 2007. לאחר שרצף את ציר הזמן של מוצרי אפל כדי להראות כמה רחוק החברה הגיעה, הוא נגע בהיבט אחד מכריע של נקודות הכאב של הקהל.

מכשיר אחד להאזנה למוזיקה, מכשיר נייד ואחר לגלישה באינטרנט. הוא סיפר את הסיפור של כמה מעצבן זה יכול להיות לסחוב שלושה כאלה – אבל לאייפון יש הכל. זה מצב אמיתי שאנשים התמודדו איתו ולאפל הייתה התשובה.

סטוריטלינג – סיפורים זכורים יותר

מחקר של פורבס הוכיח שהעברת מסרים באמצעות סיפורים יכולה להיות בלתי נשכחת פי 22 מאשר הסתמכות על עובדות. זה בגלל שעם סיפורים, יש לך מה לספר. יש קשת נרטיבית, רגעים רגשיים, מתח ושיא שהארגון שלך יכול להפיק מהם תועלת.

נניח שאתה מעביר מצגת עבור הארגון שלך או נואם בכנס. לספר סיפור הוא דרך מצוינת להעסיק את הקהל וגם לספק הפסקה נעימה עם משהו שהם יזכרו – גם אם הם ישכחו את כל השאר.

רק תסתכל על טד טוק של ביל גייטס בשנת 2009. מייסד מיקרוסופט נשא נאום על נושאי המלריה מלא בסטטיסטיקה. זה בסדר – זה העביר את המסר ואת חומרת הבעיה.

אבל כשחושבים על כך שהוא פתח צנצנת של יתושים רוחשים בחדר ההצגות כדי להעביר את דבריו, מה לדעתך הקהל זכר כשהם עזבו? האם זה יהיה המספרים או ההפגנה והסיפור הבלתי נשכחים שסיפר?

סטוריטלינג -מחבר רגשית אנשים בכדי ליצור נאמנות

עד כמה שסיפורים יכולים להיות מרתקים עבור ארגונים, הטובים שבהם הם אלה שמעוררים תגובות רגשיות. אם אתה מספר סיפור שאנשים באמת מתחברים אליו ומתייחסים אליו, סביר יותר שהם יאמינו בך. חלק מהסיפורים הטובים ביותר בעסקים מגיעים מטעויות שנעשו, כישלונות ומאבקים עסקיים בעבר.

הדגשת אלה גורמת לארגונים להיראות כרגילים. הקהל יכול להתייחס לגיבור מכיוון שגם הם עשויים להבין איך זה מרגיש להיכשל ולהבין מה הלך והפך את המצב. לכמה מהעסקים הגדולים בעולם יש מייסדים שמספרים סיפורים רגשיים, כמו ג'ק מא – מייסד עליבאבא.

בראיון ב-2015 הוא סיפר את סיפורו על הגשת מועמדות לעבודה ב-KFC עם 23 אנשים נוספים. חנות KFC שכרה 23 מתוך 24, כאשר מא היא האדם היחיד שלא הובא. הוא המשיך וסיפר את הסיפור של איך עשרות בתי ספר דחו אותו, איך הרווארד דחה אותו 10 פעמים ואיך הוא גם נדחה מלהפוך לשוטר.

דיון בכישלון אחד אחרי השני גורם לקהל להזדהות איתו, גם אם הוא שווה היום למעלה מ-51.5 מיליארד דולר. הסיפור שלו ניתן לקשר, הוא מעורר רגשות ושובה לב כדי לשמור על מעורבות הקהל.

ארגון/עסק אנושי = רווחים מוגברים

ברור שזו לא נוסחה מובטחת שתמיד עובדת עבור כל ארגון אבל היא הוכיחה זאת בעבר. תבחין שלארגונים המצליחים ביותר יש מאחוריהם סיפורים מתחשבים ועמוקים עם מטרה ומשמעות גדולה יותר למה שהם עושים.

אם לארגון שלך יש חזון שהקהל מאמין בו וקונה בו, סביר יותר שתצליח. זה לא סוד שאנשים רוצים לקנות מארגונים אמפתיים. מדד האמפתיה הגלובלי הדגיש כי הארגונים הקרובים לפסגה (כלומר הם היו הכי אמפתיים) היו גם הצומחים והרווחיים ביותר בעולם.

10 הארגונים המובילים גם הניבו 50% יותר הכנסה. זה מראה כמה סיפור יכול להיות בעל ערך. הראה את האישיות והאנושיות שלך והימנע מלהיות חסר פנים ומנותק מהקהל שלך.

סיפור סיפורים מציע יתרון תחרותי

עבור ארגונים/עסקים, קל מדי ללכת לאיבוד בתוך כל הרעש. כל ארגון או עסק חולק תוכן עם הקהלים שלו, אבל זה יכול להיות קצת מכריע. העובדה היא שקבלת החלטות היא יותר רגשית ממה שהיא הגיונית ולכן היכולת לספר סיפור טוב היא חיונית אם אתה רוצה להתבלט וליצור מותג חזק.

ספר סיפור מדהים ותוכל לנצח את הקהל שלך. הוא חל על ארגונים ועסקים בכל סדר גודל, כולל המגזר הציבורי והשלישי. החוקרים ג'ושוע גלן ורוב ווקר הוכיחו תיאוריה זו על ידי הצגת הכוח האמיתי של סיפור סיפורים.

הם רשמו חפצים לא משמעותיים באיביי עם טוויסט. החפצים כללו סיפורים קצרים מכל הלב, כתובים היטב ותכליתיים בתיאורים. לאחר רכישת פריטים אלה במכירה במוסך בסביבות $1.50 כל אחד, הם מכרו אותם מחדש בכמעט $8,000. ככה יכול להיות סיפור חכם חזק.

מסעות פרסום שיווקיים מושכים

בין אם הם קורעי לב או מצחיקים, הרבה ארגונים משתמשים כעת בכוח של סיפור סיפורים כדי לבנות מערכות יחסים עם הקהל שלהם. זה קשור להיבט החיבור הרגשי עם מחקרים שמראים שיצירת חיבור רגשי חשובה יותר משביעות רצון הלקוח.

כיום, קמפיינים שיווקיים צריכים להתרחק מטקטיקות זולות ולהתמקד בסיפור סיפורים. חבורות דבש של שיבולת שועל משכו את חוטי הלב כשהזמינו עובדים אמיתיים להשתתף בקמפיין ולחלוק את תכונותיהם החביבות. אתה יכול לחוש את התשוקה בסיפורים שלהם וזה הופך את העסק לבלתי נשכח יותר.

כיצד להשתמש בסטוריטלינג בעסקים

אלו הם השלבים לשימוש בסטוריטלינג בעסק שלך:

קבע את הקהל שלך

קביעה למי אתה מספר את הסיפור שלך הוא השלב הראשון של סיפור סיפורים בעסקים. בכך, אתה גם רוצה לקבוע את המטרה שלך, או המטרה, של הסיפור. האם אתה מנסה למכור מוצר? האם אתה רוצה להציג את המותג שלך ללקוחות? אם אתה מנסה למכור מוצר או להגביר את המודעות למותג, שקול מי הכי סביר שישתמש במותג שלך.

גלה מי הקהל שלך על ידי סקר שוק. מי הם הלקוחות הנוכחיים שלך? לאילו לקוחות אתה רוצה להגיע? צור דמות לקוח כדי להבין טוב יותר את הקהל שלך לפני כתיבת הסיפור שלך. קביעת הקהל שלך יכולה גם לעזור לך להחליט היכן לפרסם את הסיפור שלך. האם תכתוב את זה בצורה של מייל? האם תפרסם סרטון משותף בכל המדיה?

כוונן את ההודעה שלך

לאחר שקבעתם את הקהל שלכם, שקול איזה מסר אתה רוצה להעביר לו. אתה עשוי להדגיש בעיה נפוצה בקרב הלקוחות שלך או לזהות מוסר השכל שאתה רוצה לשתף. אתה יכול לכוונן את הסיפור שלך על ידי החלטה על דברים כמו מי מספר את הסיפור, איזה מסר אתה מנסה להעביר ואיזה רושם מתמשך אתה מקווה להשאיר אצל הקוראים שלך. אתה גם רוצה לשקול איך אתה יכול להשתמש במסר שלך כדי להתחבר לרגשות של הקורא. הפרטים האלה ייצרו קו בסיס לסיפור שלך.

בחר גיבור

לכל סיפור טוב יש גיבור. זהו האדם, או המוצר, שמוצגים כדי לפתור את הבעיה. הציגו את הגיבור בצורה שתאפשר לקורא, הלקוח שלכם, להתחבר אליו. ראה אדם זה הקשר שלך בין הלקוח שלך למותג שלך. צור אותם בצורה המשקפת את החיים, הצרכים והבעיות הנפוצות ביותר של הלקוחות שלך. המטרה היא שלקוח היעד שלך יתייחס לאדם הזה.

לכל סיפור יש גם קונפליקט ופתרון. על ידי הצבת הגיבור שלך בקונפליקט נפוץ בקרב הלקוחות שלך, אתה נמצא בעמדה טובה יותר להתחבר אליהם ברמה האישית.

נסח את הסיפור שלך

לאחר שקבעתם את פרטי הסיפור שלכם, הגיע הזמן לכתוב אותו. תוכל ליצור טיוטה גסה ולאחר מכן לערוך אותה עד שהיא ברורה. אתה יכול גם לשכור קופירייטר כדי ליצור את הסיפור שלך בטון או בקולו של המותג שלך.

נסח את הרזולוציה של הסיפור סביב המוצר או השירות שלך. זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים לדמיין כיצד המוצרים או השירותים העסקיים שלך יכולים לעזור להם. שלב זה כולל גם יצירת קריאה לפעולה. איזו פעולה ספציפית אתה רוצה שהקוראים יבצעו כשיסיימו לקרוא את הסיפור שלך. לסיפור בעסק יש הזדמנות להמיר יותר לקוחות לנקוט בפעולה.

אספנו עבורכם כמה טיפים בכדי לפשט מעט את כתיבת הסטוריטלינג לעסקים:

ניתן להשתמש בטיפים הבאים כדי לספר סיפור יעיל ובלתי נשכח בשיווק העסק שלך:

  • שמור על זה פשוט: הכללת יותר מדי פרטים, או הפיכת הסיפור שלך ארוך יותר ממה שהוא צריך להיות, עלולים להוביל את הלקוחות שלך לאבד עניין.
  • תרגל לספר את הסיפור שלך: ככל שתתרגל את הסיפור שלך, כך תהפוך טוב יותר בלספר אותו לאחרים.
  • היו כנים: כנות ואותנטיות יעזרו לסיפור ולמותג שלכם להתחבר טוב יותר לקוראים שלכם.
  • הוסף ערך: בחר פרטים או חלקים מהסיפור שמוסיפים את הערך הרב ביותר לחייו של הקורא שלך.
  • הפוך אותו למשעשע: לסיפורים משעשעים יש את היכולת להחזיק את תשומת הלב של הקורא זמן רב יותר.
  • הפוך אותו לאוניברסלי: סיפורים שהם אוניברסליים מסוגלים להגיע לבסיס קהל רחב יותר.

לחצו כאן לבלוג שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!