פרסום באינסטגרם משמעותו שיטת תשלום על פרסום תוכן ממומן בפלטפורמת האינסטגרם כדי להגיע לקהל גדול וממוקד יותר.
למרות שישנן סיבות רבות שעסק או אדם עשויים להחליט לפרסם, פרסום באינסטגרם משמש לעתים קרובות כדי להגדיל את החשיפה למותג, תעבורה לאתר, ליצור לידים חדשים ולגרום לרכישה בסופו של יום.
החלק המרגש? הפרסום באינסטגרם עובד!
לפי סטטיסטיקות אינסטגרם, 60% מהאנשים אומרים שהם מגלים מוצרים חדשים בפלטפורמה, ו-75% מהאינסטגרם נוקטים בפעולה לאחר שקיבלו השראה מפוסט.
בדומה למודעות בפייסבוק, לזרוק קצת כסף מאחורי פוסט תוביל ליותר חשיפה למותג שלכם, כמו גם יותר שליטה על מי יכול לראות את הפוסט שלכם.
האם פרסום באינסטגרם מתאים לעסק שלכם?
זה מוביל לשאלה המתבקשת: מי באינסטגרם? האם רק בני נוער המצלמים סלפי? בני 20-30? מה לגבי אוכלוסיות מבוגרות?
לרוע המזל עבור כל המשווקים שאתם ממקדים לדמוגרפיה של סבא וסבתא, אינסטגרם אכן נוטה להטות לכיוון קהל צעיר יותר, כאשר האחוז הגדול ביותר של המשתמשים נופל בטווח הגילאים 18-29 (55%), ואז בין 30-49 שנים ( 28%).
רק 11% ממשתמשי אינסטגרם הם בין הגילאים 50-64, ורק 4% הם מבוגרים מעל גיל 65.
אם זה לא נשמע כמו הקהל שאליו אתם מכוונים, אתה עדיין לא צריך לפסול את הרשת החברתית המדהימה הזו.
בדומה למה שקרה עם פייסבוק, סביר להניח שיותר ויותר מבוגרים מעל גיל 34 יקפצו על עגלת האינסטגרם כשהפלטפורמה תמשיך לצמוח.
כמו כן, אם אתה עובדים עם 4% מהמבוגרים מעל גיל 65, אתםתמיד יכול למקד ישירות לדמוגרפיה זו.
כמה עולות מודעות אינסטגרם?
זו שאלה שקשה לענות עליה, שכן העלויות מבוססות על מגוון גורמים, וכפי שאולי כנראה הבנתם לא כולם נחשפים לנו על ידי הפלטפורמה.
המודל מבוסס על מחיר לקליק (עלות לקליק) ומחיר לאלף הופעות (עלות לחשיפות), והמחירים נקבעים בהתאם למכירה הפומבית של אינסטגרם.
העלות של מודעת אינסטגרם מושפעת מגורמים רבים- החל מהקהל אליו אתם מכוונים ועד למשובים על מודעות הפרסום שלכם.
חלק מהמפרסמים מגלים שלמודעות אינסטגרם יש לעתים קרובות מעורבות גבוהה יותר, אבל זה יכול לעלות להם בהתאם.
עלויות באינסטגרם הן מעט גבוהות יותר בהשוואה לפרסומות בפייסבוק.
מהצד החיובי, למפרסמים יש שליטה על אופן הקצאת התקציבים שלהם.
לדוגמה, אתם יכולים לבחור בין תקציב יומי להגבלת סכום ההוצאה ליום או תקציב לכל החיים שבו הייתם מגדיר את המודעות שלכם כך שיוצגו לאורך זמן עד שהתקציב יגמר.
דרכים אחרות לשלוט בהוצאות המודעות שלכם באינסטגרם כוללות הגדרת תזמון הצגת המודעות שלכם (לדוגמה, אתם יכולים לציין שעות מסוימות ביום שאתם רוצים שהמודעות שלכם יוצגו), הגדרת שיטת הצגת המודעות שלכם (יש שלוש אפשרויות: קליקים על קישורים, הופעות ו טווח הגעה ייחודי יומי), וכן הגדרת סכום הצעת המחיר שלכם (ידני לעומת אוטומטי).
6 שלבים פשוטים כדי להתחיל לפרסם באינסטגרם
לימוד היתרונות והפרטים של פלטפורמת פרסום חדשה עשוי להיראות מהמם בהתחלה.
החדשות הטובות כאן הן שאם אתה מפרסמים בפייסבוק, אין הרבה מה ללמוד. למעשה, ניתן להגדיר מודעות אינסטגרם ישירות דרך מנהל המודעות של פייסבוק.
אם אתה לא מפרסם בפייסבוק, אל תדאגו.
אנחנו נדריך אתכם.
עבור פוסט זה, נתמקד ביצירת מודעות באמצעות Facebook Ad Manager, שהיא השיטה הנפוצה ביותר בשל קלות השימוש שלה והיכולת להתאים אישית את המודעות הללו ברמה גבוהה יותר ממה שמתאפשר בתוך האפליקציה עצמה.
למרות שהגדרת מודעות אינסטגרם אינה מורכבת מדי, יש לא מעט שלבים שצריך להיות מודעים אליהם.
(storyset, Freepik
1.הגדירו את היעד השיווקי שלכם
עכשיו לחלק המהנה, בחירת יעד מסע הפרסום שלכם.
למרבה המזל, המטרות נקראות באופן מובן מאליו.
צריכים יותר תנועה? בחרו את יעד התנועה.
מחפשים להגביר את המודעות למותג?
בחרו את צ את מטרת המודעות למותג.
אתם מבינים את העיקר.
דבר אחד שכדאי לדעת הוא שמודעות אינסטגרם פועלות רק עם המטרות הבאות:
מודעות למותג
לְהַגִיעַ
תנועה (עבור קליקים לאתר שלכם או לחנות האפליקציות של האפליקציה שלכם)
התקנות אפליקציה
מעורבות
צפיות בסרטון
המרות (עבור המרות באתר או באפליקציה שלכם)
בעוד שהמטרות הללו אינטואיטיביות, חלקן מגיעות יחד עם כמה שלבי תצורה נוספים.
2. מודעות למותג
זהו היעד הסטנדרטי ביותר שינסה להציג את המודעות שלכם לכמה שיותר אנשים פוטנציאליים שסביר שיהיו מעוניינים בכך.
איך אינסטגרם קובעת זאת? נכון לכתיבת שורות אלו זה סוד, אבל המטרה הזו כנראה תחשוף כמה אנשים חדשים ורלוונטיים למותג שלכם.
3. טווח הגעה
אם טווח ההגעה הוא מה שאתם מחפשים ,אתם רק צריכים להיות בטוחים לבחור את חשבון האינסטגרם שלכם בעת יצירת המודעה עצמה.
כדאי גם לציין שאם אתם מחפשים להפעיל מודעת סטורי באינסטגרם, "הגעה" היא כרגע המטרה היחידה שתוכלו לבחור.
הדבר המגניב ביעד הזה הוא שאתם יכולים לנצל את תכונת הבדיקה המפוצלת של פייסבוק, המאפשרת לכם לפצל שתי מודעות לבדיקה כדי לראות איזו מהן מניבה יותר תוצאות.
4. הערה
בדיקה מפוצלת זמינה גם עבור יעדי תנועה, התקנות אפליקציה, צפיות בסרטון, יצירת לידים והמרות.
5.תנועה
אם אתם מעוניינים לשלוח יותר אנשים לאתר או לחנות האפליקציות שלכם,זו המטרה המושלמת עבורכם.
6. מעורבות
מי לא רוצה יותר לייקים, שיתופים ומעורבות כללית?
אם המטרה שלכם היא מעורבות, דבר אחד שיש לציין הוא שכרגע אתם יכול לשלם רק כדי לשחק עבור "פוסט מעורבות" באינסטגרם. פייסבוק תאפשר לך לשלם עבור "מעורבות בעמוד" ו"תגובות לאירועים", אך זה לא זמין כרגע לאינסטגרם.
צפיות בסרטונים
סרטונים הם לעתים קרובות השקעה של זמן וכסף, כך שלא לקדם את הסרטון שלכם באינסטגרם יהיה כמו לקנות כרטיס טיסה לתאילנד ולא לטוס בסוף.
למרבה המזל, מטרה זו פשוטה מאוד ואינה דורשת שלבי הגדרה נוספים.
יצירת לידים
מי לא רוצה עוד לידים? אם זו המטרה העיקרית שלכם המטרה הזו היא בשבילכם.
רק שימו לב שמודעות ליצירת לידים לא מספקות את כל אותם שדות שמולאים מראש כמו פייסבוק. אינסטגרם תומכת כרגע רק בדוא"ל, שם מלא, מספר טלפון ומין.
למודעות האלה יש גם יותר מחסום מאשר מודעות ליצירת לידים בפייסבוק, שכן כאשר לידים לוחצים כדי לפתוח את המודעה הם יצטרכו ללחוץ כדי למלא את המידע שלהם.
בפייסבוק, לידים יכולים למלא את המידע שלהם ללא כל הקליקים הנוספים.
החלק השני של ההגדרה הוא שעליכם ליצור טופס לידים בעת יצירת המודעה שלכם.
המרות
אחרון חביב, יש לנו המרות.
מטרה זו מאפשרת לכם להניע את הלידים שלכם לבצע פעולה והמרה באתר שלכם או בתוך האפליקציה שלכם.
הגדירו את קהל היעד שלכם
כעת, לאחר שבחרתם את היעד שלכם, עליכם למקד לקהל המתאים כדי להציג את המודעות שלכם בפני האנשים הנכונים.
זהו היופי האמיתי של מודעות אינסטגרם מכיוון שתוכלו להשתמש בעומק הידע הדמוגרפי של פייסבוק כדי להגיע לאנשים הנכונים.
מיקום
בין אם ברצונכם למקד לארץ, אזור, מדינה, עיר, מיקוד, מיקוד לפי מיקום יאפשר לך לעשות את כל זה.
גיל
מאפשר לכם למקד לטווחים מגיל 13 עד 65+
מגדר
תוכלו לבחור בין כולם, גברים או נשים.
דמוגרפיה
תחת "מיקוד מפורט" תמצאו דמוגרפיה, שיש לה מספר קטגוריות משנה עם עוד יותר קטגוריות משנה תחת אלה.
לדוגמה, אתם יכול למקד ל"דמוגרפיה" > "בית" > "בעלות בתים" > "שוכרים״ או כל מושג אחר רלוונטי.
תחומי עניין
תחומי העניין נמצאים גם תחת "מיקוד מפורט" עם מספר קטגוריות משנה שצריך להתעמק בהן.
לדוגמה, אם אתם מחפשים אנשים המתעניינים בנדל״ן ממוצא גברי בטווח הגילאים 20-30, לגמרי תוכלו לכוון לשם!
כל האופציות בפניכם פתוחות מבחינת דמוגרפיה.
התנהגויות
קיימת עוד אפשרות ל"מיקוד מפורט" עם מספר קטגוריות משנה שניתן לחקור.
בין אם מדובר בהתנהגויות רכישה, תפקידי עבודה, ימי נישואין או התנהגויות אחרות, האפשרויות הן אינסופיות.
חיבורים
כאן תוכלו למקד לאנשים המחוברים לדף, לאפליקציה או לאירועים שלכם.
קהל מותאם אישית
קהלים מותאמים אישית מאפשרים לכם להעלות רשימת אנשי קשר משלכם, מה שמאפשר לכם למקד לידים שכבר נמצאים בצינור שלכם או ללקוחות שאתה מעונייינים ויודעים שאפשרי למכור להם.
קהל דומה
אם הקהל המותאם אישית שלכם מנצל את הפוטנציאל שלו מבחינת מכירות, ההמלצה שלנו היא ליצור קהל דומה.
זה יאפשר לאינסטגרם למצוא אנשים שיש להם תכונות דומות לקהלים האחרים שלך ובכך להגדיל את הסיכויים שלכם לבצע מכירות נוספות.
לאחר שתגדירו את הקהל שלכם, פייסבוק גם תספק לכם מדריך עד כמה הקהל שלכם ספציפי או רחב.
בחרו את המיקומים שלכם
עכשיו כשאתם ממקדים את הדמוגרפיה האידיאלית שלכם, הגיע הזמן לבחור את המיקומים שלכם.
זה קריטי אם המטרה שלכם בקמפיין היא להציג מודעות רק באינסטגרם.
אם תבחרו להתעלם מהשלב הזה, פייסבוק תאפשר למודעות שכםך להופיע בשתי הפלטפורמות.
זה לא בהכרח דבר שלילי, אבל אם יש לך תוכן שיצרת במיוחד רק עבור אינסטגרם, עליכם לבחור בכפתור ״ערוך מיקומים״.
הגדירו את התקציב ואת לוח הזמנים של המודעות שלכם
למרות שאולי אינכם יודעים היכן בדיוק להגדיר את התקציב היומי שלכם בעת הפעלת מסע הפרסום הראשון שלכם באינסטגרם, כמו כל דבר בחיים, הכל בהתחלה זה עניין של ניסוי וטעייה, כמו גם ניסיון.
הדבר הטוב הוא שיש לכם את השליטה להשהות או לעצור את מסע הפרסום שלכם בכל עת אם אתם מרגישים שהתקציב שלכם לא מוקצים כראוי.
אז האם כדאי ללכת על תקציב יומי או לכל כללי?
למרות שבדרך כלל נוטים לבחור בתקציבים יומיים מכיוון שזה מבטיח שהתקציב שלכם לא יתבזבז מהר מדי, תקציבים לכל החיים הם גם אופציה טובה משום שהם מאפשרים לכם לתזמן את הצגת המודעות שלכם, כך שיש פלוסים וחסרונות לשתי האפשרויות.
צרו את מודעת האינסטגרם שלכם
עכשיו הגיע הזמן ליצור את מודעת האינסטגרם שלכם.
אנו מקווים שלאחר ביצוע הצעדים שלמעלה כבר קיימים באמתחתכם רעיונות לתוכן מסוים עבור המודעה שאתם עתידים לקדם.
חלק זה של ההגדרה עשוי להיראות שונה בהתאם ליעד מסע הפרסום שלכם, אבל תמיד יהיו לכם כמה אפשרויות לפורמט מודעה לבחירה.
מודעות פיד תמונה
זהו פורמט המודעה הסטנדרטי ביותר שלכם, וככל הנראה הפורמט שאתם רואה לעתים קרובות ביותר בעדכוני האינסטוש שלכם.
מודעות אלו הן תמונות בודדות שייראו כתמונה רגילה כאשר ליד היעד שלך גולל בפיד שלהם.
הדבר המדהים במודעות האלה הוא שהן לא מרגישות כמו מודעות כלל, במיוחד כשהן מבוצעות , כתובות, ומצולמות היטב.
דרישות טכניות מומלצות
סוג קובץ: jpg או png
גודל קובץ מקסימלי: 30MB
רוחב תמונה מינימלי: 600 פיקסל
אורך טקסט: 2,200 מקסימום (אם כי אינסטגרם ממליצה להישאר מתחת ל-90)
מספר האשטאג: מקסימום 30
מודעות עדכון וידאו
תחיו את המודעות שלכם עם סרטון מרענן שיתפוס את עין הלקוח הפוטנציאלי!
אם השקעתם מזמנכם כדי ליצור סרטון איכותי, אז אתם בהחלט צריכים לקדם אותו דרך עדכון האינסטגרם שלכם.
דרישות טכניות מומלצות
רזולוציית וידאו: 1080 על 1080
גודל קובץ מקסימלי: 4GB
משך הסרטון: מקסימום 60 שניות
כתוביות וידאו: אופציונלי
אורך טקסט: 125 תווים לכל היותר
מספר האשטאגים: מקסימום 30 (ניתן להוסיף עוד האשטגים ללא הגבלה בתגובות)
מודעות סטורי וידאו
זוהי עוד אופציה מתאימה להפעיל מודעות וידאו, מכיוון שסיפורים הם המקום שבו משתמשים מצפים לעתים קרובות לראות סרטונים, כך שחלק ה"מכירה" של הפרסום לא מרגיש מאולץ וישיר כל כך.
דרישות טכניות
רזולוציית וידאו: 1080 x 1920 פיקסלים (לפחות)
גודל קובץ מקסימלי: 4GB
משך הסרטון: 15 שניות לכל היותר (מקסימום)
מודעות עדכון קרוסלה
פורמט זה מאפשר לכם להציג סדרה של תמונות שניתנות לגלילה ולא רק תמונה אחת בודדת.
סוג מודעה זו הוא סוג הודעה מושלם עבור מותגים ויזואליים, כמו אלה בתעשיית המזון, רהיטים, אפשרויות ביגוד, יעדי חופשה, סוכנויות רכב וכו'.
מודעות אלו הם לא רק לעסקים "סקסיים".
הם יכולים גם לעבוד כדי להאניש את המותג שלכם או להשוויץ בעשייה שלכם.
פורמט הקרוסלה מאפשר לכם לבחור עד 10 תמונות בתוך מודעה בודדת.
וידאו הוא גם אופציה עבור מודעות אלה.
דרישות טכניות
סוג קובץ: jpg או png
גודל קובץ מקסימלי: 30MB
רוחב תמונה מינימלי: 600 פיקסלים
אורך טקסט: 2,200 מקסימום (אם כי אינסטגרם ממליצה להישאר מתחת ל-90 )
משך הסרטון: מקסימום 60 שניות
מודעות סטורי על קנבס
ואחרון, אבל בהחלט לא פחות חשוב, מודעות Canvas.
המודעות שם הן באמת סוחפות, ומאפשרות לפרסום ליצור חוויה בתוך הסטורי שלכם.
הם נתמכים רק באמצעות סמארטפונים, וניתנים להתאמה אישית עבור המפרסם.
מודעות אלו פועלות עם תמונה, וידאו וקרוסלה.
מה הלאה?
עכשיו כשיש בידכם את הידע הבסיסי, תוכלו להעריך מה האופציה הנכונה בשבילכם וכן מה עליכם לעשות כדי ליצור אסטרטגיית שיווק באינסטגרם. הידע הבסיסי הזה הוא חשוב לא משנה אם תבחרו להקים ולנהל את הקמפיינים בעצמכם או לשכור מאיתנו את השירות.
אם תרצו לוודא שזה נעשה בצורה המקצועית ביותר, עם המון נסיון ובלי להפיל עליכם את כאב הראש, אני מציע לכם להשאיר לנו פרטים פה באתר ונציג יחזור אליכם, כך שתתפנו להשקיע יותר זמן בעסק שלכם עצמו.