רוצים ללמוד איך לפרסם ולשווק את עצמכם או את העסק בפלטפורמה הכי נצפית בעולם ולצרף ערוץ שיווק יקר ערך זה לאסטרטגית הפרסום שלכם? עם יותר מ-2 מיליארד הורדות ברחבי העולם (ולא נספרות!), TikTok היא הפלטפורמה החברתית המובילה בפופולריות בעולם, אך מכיוון שהיא האפליקציה המועדפת עבור ה-Gen Z רב ההשפעה, יש לה השפעה גדולה על רוח הזמן התרבותית. במילים אחרות? זה כוח שצריך להתחשב בו – וכזה שמתפתח כל הזמן, במדריך זה תלמדו הכל על פרסום בטיקטוק, סוגי הפרסום השונים בפלטפורמה המסחררת הזו, טקטיקות מהירות להגברת החשיפה, קמפיינים ממומנים, ניהול טיקטוק עסקי ואיך להגדיל את העסק שלכם באופן עקבי ורציף ולא להישאר מאחור, בואו נלמד על פרסום ושיווק בטיקטוק!
לפני שמתחילים: איך TikTok עובד?
לפני שנדבר על איך אתם יכולים להשתמש ב- TikTok כערוץ שיווקי יעיל, בואו נסקור במהירות איך הפלטפורמה עובדת:
הפלטפורמה מבוססת על סרטונים שמגיעים לכל היותר ב-15 שניות (וניתן לשלב אותם עד סה"כ 60 שניות, ואנשים מקיימים אינטראקציה עם סרטונים על ידי גלילה דרך העדכונים שלהם. אחד הדברים המגניבים ב- TikTok הוא שהוא מאפשר לאנשים להוסיף כל מיני אפקטים של עריכה ומוזיקת רקע לסרטונים שלהם. זה הביא לכך שהרבה סרטוני ריקוד הפכו לוויראליים בפלטפורמה, מכיוון שאנשים יכולים להקליט סרטון של עצמם רוקדים לשיר מסוים.
מעבר לכך שיכולת ההצגה ועוצמת המשיכה של הקהל שנמצא בטיקטוק היא גדולה בהרבה מפלטפורומות פרסום אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם או לינקדאין.
כשמדובר באינטראקציה עם סרטונים, אנשים יכולים לעשות "אהבתי", להגיב או לשתף את הסרטונים שהם אוהבים עם משתמשים אחרים באמצעות הודעה ישירה או SMS ואפליקציות אחרות. במידה ויש לכם פרופיל TikTok, אנשים יכולים לעקוב אחר החשבון שלכם ולהגדיר התראות כך שהם יקבלו התראה בכל פעם שאתם מפרסמים סרטון.
החלק הטריקי בכל תהליך הפרסום בטיקטוק הוא להבין כיצד יוצרים באופן גורף, רציף ועקבי את המסר השיווקי אותו נרצה להפיץ ואת סוג התוכן שיקשר אתכם עם גולשי ה-TikTok השונים ולמשוך אותם אלינו ולבנות חשיפה, זהות, אמון, רכישה, ולבסוף – רכישות נוספות. אחרי הכל, התוכן והסגנון של תוכן TikTok שונים מאלה שבפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית.
שיווק משפיעני TikTok
שיווק משפיעני TikTok הוא חלק גדול משיווק של חברות / מותגים רבים באפליקציה. כוכבי TikTok בעלי אלפי עוקבים יכולים להשפיע המון על הצלחתו של עסק (אלפי משתמשים צופים בתוכן שלהם מדי יום). סוג זה של שיווק יעיל במיוחד מכיוון שהוא נראה יותר כמו המלצה מצד שלישי עם אמון רב יותר מאשר כפרסומת המנסה לתפוס אתכם.
טקטיקה זו משרה אמון אצל הצופה ומגדיל את הסיכויים שלו לרכישה / כניסה אל האתר שלכם.
אתם לא חייבים משפיען בעל פרופיל גבוה לשיווק מוצלח – נסו לגלות כוכבים עולים, או משפיענים בנישה שלכם. לדוגמה, חברות מזון ישתמשו במשפיענים שאת רוב התוכן שלהם יוצרים עם אוכל.
איך תוך שבוע אחד כבר תתחילו בפרסום ושיתוף פעולה מלא עם משפיען טיקטוק אחד או יותר
יום 1: התעמקות בסרטונים והמשתמשים השונים וזיהוי שותפים פוטינציאליים
- צפו במשפיענים בתחום: בחר קטעי סרטונים פופולריים שקשורים לתחום העסק שלכם וצפו בהם במשך כל היום, זהו את המשפיענים המובילים ביותר, האם הם עושים שיתופי פעולה שונים עם מותגים אחרים, אם כן, נסו ללמוד מהם כיצד הם מפרסמים את המוצר / שירות, בדקו את המתחרים ונסו לקלוט כמה שיותר אינפורמציה לשיווק שלכם.
- רשמו לעצמם בדף מה אתם רוצים בדיוק: האם לפרסם מוצר אחד או כמה ביחד, האם להתחיל עם מוצר בודד ולעשות לו A/B טסטינג או האם להיות ספונסר, האם לחלק giveaways ומתנות על תחרויות שונות ואתגרים וכל דבר שעשוי להשמיע את קולכם לקהל היעד בצורה הנכונה שהוא יאהב.
יום 2: הצעת שותפות והתחלת בניית קשרים
- ההצעה: הודיעו במייל / הודעה פרטית למשפיענים המובילים שבחרתם כי אתם רוצים לעשות איתם שיתוף פעולה (תהיו ספציפיים לגבי המוצר / שירות / רעיון שלכם ומה אתם צריכים בדיוק) בין אם בתשלום או בין אם תשלום בסחורה או כל דבר שיתן למשפיען את הערך המספיק לו כדי לפרסם אתכם בצורה הטובה ביותר.
- אופן הביצוע: בפועל איך השיתוף פעולה שלכם ייראה – תקשורת יומיומית? סרטון אחד או 2 או 3 בשבוע? איזה מוצר בדיוק לפרסם? איך? האם באופן פשוט וטבעי או באמצעות דרך יצירתית? צרו לעצמכם את הויז׳ן בראש ואל תפחדו לעשות טעויות, זהו תהליך של ניסוי וטעייה והמון תיקונים קטנים בדרך, אך עם העקביות הנכונה אין סיבה שלא תגבירו לעצמם את החשיפה והפרסום.
יום 3: תכנון תוכן משותף
- פגישה פרונטלית או אינטרנטית: ערכו היכרות ראשונים עם המשפיען, הכירו אותו באמת והציגו את עצמכם בצורה המיטביטת ותבנו מערכת יחסים ידידותית ועסקית כאחד שתעזור לכם ביחד.
יום 4: הפקת תוכן משותף
- יום הפקה: ביצעו יום הפקה יחד עם השותף הראשון. תוכלו להשתמש באפליקציות כמו TikTok Duet או Green Screen להפקת סרטונים משותפים.
יום 5-6: פרסום ומעקב
- העלאת תוכן: פרסמו את התוכן הראשון המשותף בחשבונות הטיקטוק שלך והשותף.
- הגיבו לתגובות: בקשו את חוויות הצופים והגיבו לתגובות באופן פעיל, משפרים את ההתיחסות והמעורבות.
כל יום בחלק השני יכול לכלול צעדים נוספים בהתאם לתוצאות שנבעו מהשלבים הקודמים. המטרה היא לשפר ולכיוון את הפעילות לפי המענה הפולטנציאלי ולתכננה המהירה ככל הניתן. זכור, גם תהליך מהיר דורש מתן זמן לבניית קשרים והתרגלות עם הפלטפורמה.
שיווק בטיקטוק – יצירת TikToks משלכם
אפשרות זו מעניקה לכם את מירב החופש. צרו חשבון Business TikTok למותג שלך והתחל ליצור תוכן אורגני משלך.
השמיים הם באמת הגבול כאן – אתם יכול לפרסם כל דבר, החל מהצגת המוצרים שלכם דרך סרטונים מהיום-יום ועד לאתגרים למיניהם.
שיווק בטיקטוק – פרסום ב-TikTok
אם אתם מחפשים מקום להתחיל ויש לכם קצת כסף להשקיע, זהו זה – האתר של TikTok מלא בסיפורי הצלחה של מותגים שהחלו לפרסם ב-TikTok. בדומה לפייסבוק ולאינסטגרם, העלות של מודעות TikTok מבוססת על מודל הצעות מחיר.
יצירת מודעה רשמית ב-TikTok (במילים אחרות, תשלום ישירות ל-TikTok עבור שיווק) היא דרך בטוחה להשיג יותר חשיפה לתוכן שלכם, ולא לקחת את הסיכון ששותפות עם משפיען עלולה להיכשל.
שיווק בטיקטוק -כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק בטיקטוק
מגמות TikTok יכולות להיראות אקראיות, ואין דבר כזה אסטרטגיית שיווק בטוחה. ובכל זאת, ישנם צעדים לגיטימיים שתוכל לנקוט כדי לעזור לעסק שלך ולקדם אותו באפליקציה.
הנה איך לפתח אסטרטגיית שיווק באפליקציית TikTok, שנועדה להתאים לשיווק שלכם באפליקציה.
הכירו את TikTok
יהיה שגוי לגשת לשווק ב- TikTok באותו אופן שאתם ניגשים לשיווק באינסטגרם או בפייסבוק. TikTok היא רשת חברתית שונה לחלוטין עם מגמות, תכונות והתנהגויות משתמש ייחודיות.
הקדישו קצת זמן לצפות בסרטוני TikTok . חקרו את התכונות השונות הזמינות באפליקציית TikTok, ושימו לב אילו פילטרים, אפקטים ושירים פופולריים.
קראו גם את האלגוריתם של TikTok. הבנת האופן שבו TikTok מדרג ומציג סרטונים בכרטיסייה For You יכולה להשפיע על התוכן, ההאשטאג ואסטרטגיית המעורבות שלכם.
הגדירו את קהל היעד שלכם
לפני שמתחילים באסטרטגיית השיווק, חשוב לבדוק למי אתם מכוונים להגיע בעזרת השיווק ב-TikTok? לפני שתתחיל ליצור תוכן, למד על הדמוגרפיה של TikTok, וזהה את אלה שעשויים להתעניין במותג שלך.
TikTok פופולרי ביותר בקרב בני נוער, אבל זו תהיה טעות לתייג את TikTok כאפליקציית נוער. למעשה, כמעט 38% מהמשתמשים של TikTok בארה"ב הם מעל גיל 30.
הקדישו זמן לחקר הקהלים שלכם בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית וחפשו חפיפה ב-TikTok. אבל אל תשללו קהלים חדשים או קהלים בלתי צפויים. ייתכן שהקהל הנוכחי שלכם לא נמצא ב-TikTok, אבל אולי יש תת-קבוצות עם תחומי עניין קשורים או מעט שונים בפלטפורמה.
לאחר שתתקרבו לקהל פוטנציאלי, עליכם לחקור אילו סוגי תוכן הוא אוהב ועוסק בהם. לאחר מכן התחליו לחשוב על רעיונות תוכן עבור המותג שלכם.
ביצוע ביקורת תחרותית
האם המתחרים שלכם ב-TikTok? אם כן, אתם עלול להחמיץ את האקשן. אם הם לא, TikTok עשוי להיות דרך להשיג יתרון תחרותי מבחינתכם.
בין אם המתחרים שלכם נמצאים בפלטפורמה ובין אם לא, מצאו לפחות שלושה עד חמישה מותגים או ארגונים דומים וראו מה הם עושים באפליקציה. נסו ללמוד ממה שעבד ומה לא עבד עבורם.
פרסמו באופן קבוע
יצירת לוח שנה לתוכן – והיצמדות אליו – הוא המפתח לאסטרטגיית מדיה חברתית מוצלחת. יומן התוכן שלכם ב-TikTok ייראה דומה ליומן של החיים האמיתיים, אבל במקום "ארוחת ערב עם אבא" ו"חצי יום הולדת לכלב" תתכננו דברים כמו "עבור לשידור חי" או "סרטון חדש".
תהיו יצירתיים
אין דבר כזה נוסחה ודאית להפיכתם לויראלים ב-TikTok (אבל אתם יכולים לעקוב אחר הטיפים שאנו נותנים בכדי להגדיל את הסיכויים שלך).
השאר מקום באסטרטגיית השיווק שלכם ב-TikTok כדי להיות יצירתיים, ליהנות וללכת עם הזרם. במידה ומשהו נכשל או לא צלח כפי שרציתם, למדו ממנו ועברו הלאה.
שיווק בטיקטוק – כיצד ליצור תוכן שיווקי מעניין של TikTok
להצליח עם TikTok מסתכם ביצירת תוכן שיעניין את משתמשי האפליקציה. אם אתם יכולים לעשות זאת, יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יצפו בסרטונים שלכם ויעשו מעורבות בהם, וכתוצאה מכך האלגוריתם יציב את התוכן שלכם בפני יותר אנשים.
אולי הדרך הקלה ביותר ליצור תוכן עסקי מעניין עבור פרופיל ה-TikTok שלכם היא על ידי אימוץ אותה גישה שבה הייתם משתמשים כאשר אתם מעלים רעיונות לפוסטים בחשבונות הפייסבוק\אינסטגרם\בלוג שלכם.
אם תרצו ליצור תוכן מעניין עבור קהל היעד שלכם, תחילה עליכם לחשוב על כמה מהבעיות או הנושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם.
אם אינכם יודעים לזהות בעיות או תחומי עניין, שאלו! ייתכן שהקהל הקיים שלכם ישמח לשתף חלק מהבעיות שבהן הוא נאבק או במה שהוא רוצה ללמוד עליכם יותר, לחלופין, תוכלו להסתכל על כמה מהשאלות הנפוצות שהקהל שלכם שואל בקהילות השונות המוקדשות לנישה שלכם.
מלבד תוכן אינפורמטיבי, אולי תרצו ליצור גם תוכן הומוריסטי. סוג זה של תוכן יכול לעבוד היטב ב-TikTok מכיוון שרוב האנשים משתמשים בפלטפורמה בכדי ליהנות.
דוגמה לתוכן הומוריסטי עשויה להיות בדיחה על התעשייה שלך שקהל היעד שלך יכול להתייחס אליה.
אם אתם רואים שקהל היעד אבל את התוכן ההומוריסטי, חשבו על שימוש בהרבה אפקטים בעת הקלטת הסרטונים שלך. לדוגמה, אתם יכולים להשתמש במסננים או שירים מסוימים עבור כמעט כל הסרטונים שלכם. בכך, אתם עשוים להפוך את סרטוני המידע שלך למרתקים יותר, גם אם התוכן עצמו רציני יותר.
כיצד לקבל חשיפה ב- TikTok
בטח, כל מעורבות בסרטוני ה-TikTok שלכם היא נהדרת. אבל בניגוד לפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית, ב-TikTok, הצפיות קובעות הכל. גורם חשוב נוסף הוא מדד ההשלמה – כמה פעמים מישהו צופה בסרטון שלך עד הסוף. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל של הסרטון שלך עם האלגוריתם של TikTok.
#האשטגים
האשגים הם חלק חיוני מהאופן שבו TikTok עוזר למשתמשים שלו לגלות תוכן חדש. אם מישהו צופה בסרטון עם אותו האשטג שבו השתמשת, יש סיכוי טוב שהוא גם יראה את הסרטון שלך מאוחר יותר. וברור, שכוללת #FYP ו-#ForYouPage יכולה לעזור לסרטון שלכם להגיע לעדכון For You של אנשים.
כיתובים מגניבים
בדומה לכלול תגי hashtag, שימוש במילות מפתח בכיתוב שלכם יכול לעזור ל-TikTok להבין למי להציג את הסרטון שלכם. הכיתוב עוזר לתת לאפליקציה קצת יותר הקשר למה שקורה בסרטון שלכם.
סרטונים קצרים
זכורו, צפיות הן נחמדות, אבל צפיות בסרטון מלא (השלמת צפייה בכל אורך הסרטון) אפילו טובות יותר. לסרטון שלכם יש סיכוי טוב יותר לצפייה חוזרת וחשיפה אם הוא באורך 7 שניות בלבד, לעומת 55 שניות.
צלילים טרנדיים
כמו האשטגים, אם אתם משתמשים בשיר או אפקט סאונד מגמתי, TikTok הולך להציג את הסרטון שלך למישהו אחר שצפה או אהב סרטון עם אותו צליל בתוכו.
נסה דואט
ב-TikTok, דואט הוא כשאתם עושים סרטון מסך מפוצל עם סרטון אחר שכבר פורסם. דואטים הם דרך מצוינת ל"נצל" את הקהל הגדול של מישהו אחר ולגרום לקהל היעד שלו להיחשף להתוכן שלך.
קדם את ה-TikTok שלך בכל מקום אחר
עזרו להפיץ את הבשורה על ה-TikTok שלכם. אתם יכולים להזכיר את זה בפלטפורמות אחרות כמו אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק. ואם אתם לא רוצים לעלות לשם ולצעוק, "היי, עקוב אחריי בטיקטוק!" גישה עדינה יותר תהיה לשתף מחדש את סרטוני ה-TikTok שלך באפליקציות האלה.
זה סוג של win-win, מכיוון שאתם מפרסים תוכן חדש בפלטפורמות האלה. בנוסף, הודות לסמל שם המשתמש הקטן של TikTok שמרחף על המסך, העבודה הקשה של לספר לאנשים איך הם יכולים לעקוב אחריך ב- TikTok כבר טופלה.
פרסם בזמן הנכון
לאחר שתבינו מי הקהל היעד שלכם, תוכלו להתחיל ללמוד מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם עבורו. האופן שבו אמא עסוקה ועובדת משתמשת ב-TikTok שונה מאוד מהאופן שנערים מתבגרים משתמשתים בו.
למרבה המזל, TikTok מציע ניתוח שיעזור לך לראות מתי הסרטונים שלכם מקבלים את המעורבות הגדולה ביותר. ואל תשכחו ש-TikTok היא אפליקציה גלובלית, כך שהקהל שלך אולי אפילו לא נמצא באותה מדינה, שלא לדבר על אזור זמן, כמוכם.
התמקדו באיכות
אמנם זה נכון שרוב הסרטונים ב-TikTok מצולמים בטלפונים פרטיים, אבל זו לא סיבה לגרוע מהאיכות. אתם עדיין צריך לשמור על מסגור נכון, תאורה טובה, והסאונד האיכותי ביותר שאפשר. כל הדברים האלה ישאירו את המשתמשים שלכם מעורבים בתוכן שתיצרו. שלא לדבר על כך ש-TikTok נותן עדיפות לסרטונים בעלי איכות גבוהה יותר בעמוד הראשי.
לאחר שלל העצות הללו, אנו מקווים שברור שישנן מספר דרכים לעזור לשפר את הסרטונים שלכם ולא רק "להערים" על האלגוריתם. TikTok היא באמת אחת הפלטפורמות הטובות ביותר ליוצרים.TikTok שמים דגש חזק על הנאה ומתגמלים את המשתמשים על היותם יצירתיים. בסך הכל, ככל שתצליחו להתחבר יותר לקהל, כך התוכן שלכם ישפר ביצועים.