לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

שיווק באמצעות תוכן – כל מה שאתם צריכים לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

שיווק באמצעות תוכן הוא אסטרטגיה שיווקית המשמשת למשוך קהל, למשוך ולשמר קהל על ידי יצירה ושיתוף של מאמרים רלוונטיים, סרטונים, פודקאסטים ומדיה אחרת. גישה זו מבססת מומחיות, מקדמת מודעות למותג ושומרת על העסק שלך בראש כאשר הגיע הזמן לקנות את מה שאתה מוכר.

מהו שיווק באמצעות תוכן?

שיווק באמצעות תוכן הוא פיתוח והפצה של תוכן רלוונטי ושימושי – בלוגים, ניוזלטרים, מסמכים לבנים, פוסטים ברשתות חברתיות, מיילים, סרטונים וכדומה – ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. כשזה נעשה נכון, התוכן הזה מעביר מומחיות ומבהיר שחברה מעריכה את האנשים להם היא מוכרת.

שיווק באמצעות תוכן הוא דרך למשוך את הקהל שלך ולהעלות את מספר הלקוחות שלך על סמך יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך. אסטרטגיה זו מסוגלת למשוך, לערב וליצור ערך עבור קהל המותג. שיטה זו בונה תפיסה חיובית של המותג שלך ומייצרת יותר עבור העסק שלך.

זו לא עוד מגמת שוק, אלא השקעה אסטרטגית כדי להשיג יותר הצלחה עסקית. עם שיווק תוכן, מותג יכול לקבל יותר רלוונטיות ונראות באינטרנט ולצמוח בהכרה על ידי הלקוחות שלו.

שיווק באמצעות תוכן – למה זה חשוב?

המומחים הגדולים בעולם מסכימים שהתוכן הוא הכל. על ידי שימוש בו, תוכל להשיג כמה סוגים שונים של יעדים בדרכים רבות, כמו ללמד אנשים כיצד להשתמש במוצר או בשירות שלך כדי לפתור את הבעיות שלהם.

שיווק באמצעות תוכן הוא טקטיקת בחירה שהוכחה שהיא עובדת. כמו כן, זה נותן יתרון תחרותי. תסתכלו מה הנתונים אומרים על שיווק באמצעות תוכן:

  • עסקים עם בלוגים מקבלים 67% יותר לידים מחברות אחרות.
  • 47  אחוז מהקונים רואים 3 עד 5 קטעי תוכן לפני שמתקשרים עם נציג מכירות.
  • חברות המשתמשות בשיווק באמצעות תוכן רואות שיעורי צמיחה גבוהים בכ-30% מאשר עסקים שאינם משתמשים בו.
  • שבעים ושניים אחוז ממשווקי העסק לעסק (B2B) אומרים ששיווק תוכן מגביר את המעורבות ואת מספר הלידים שהם מייצרים.

צריך לזכור שהיום לאנשים יש את הכוח לבחור איזה תוכן הם יצרכו. הם שקועים בים של מידע ואתה צריך לתת להם את האפשרויות הטובות ביותר אם אתה רוצה שהם יבחרו את המותג שלך.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

כבר הזכרנו כמה יתרונות של שיווק באמצעות תוכן, וראינו ששיטה זו עשויה להביא צמיחה לעסק שלך. כעת נרחיב את ההסבר לגבי היתרונות של שיווק באמצעות תוכן כדי להראות לך איך הם עובדים.

שיווק באמצעות תוכן – מושך מבקרים ומגדיל את תנועת האתר שלך

לעזור לאנשים למצוא את החברה שלך בתוך כמות עצומה של מידע זמין באינטרנט הוא אתגר גדול, אבל התוכן הופך אותך לנגיש, במיוחד עבור מנועי חיפוש כמו גוגל.

באותו אופן, תוכן רלוונטי מושך תשומת לב במדיה חברתית או בקמפיינים שיווקיים בדוא"ל, מה שגורם ליותר אנשים לגשת לאתר שלך.

יוצר ערך עבור הקהל שלך

התוכן שאתה יוצר ומציע ללקוחות שלך הוא לא רק שימושי, הוא נותן מסר הכרחי לאנשים הנכונים, בזמן הנכון שהם צריכים. זה יעלה על הציפיות ויהפוך אותך לסמכות בנושא זה, וייצור ערך עבורך ועבור הקהל שלך.

מושך את הקהל שלך

כאשר אתה נותן לקהל שלך תוכן רלוונטי ושימושי, הם יחשבו שזה כל כך מדהים שהם ישתפו אותו עם החברים והעוקבים שלהם. וזה לא הכל: אנשים יתקשרו עם התוכן שלך גם בדרך אחרת, כמו השארת הערות ותגובות.

מייצר תפיסת מותג חיובית

מעבר לכל מה שאתה קורא, שיווק תוכן עוזר לקהל שלך ברגע שהוא צריך, ואנשים נוטים לעשות עסקים עם מותגים שהם כבר מכירים, במקום חברות לא מוכרות.

מלמד את השוק לגבי המוצרים והשירותים שלך

רוב האנשים אפילו לא יודעים שיש להם בעיה ושייתכן שהיא תיפתר על ידי המוצר או השירות שלך. שיווק באמצעות תוכן מסוגל ללמד את הקהל שהפתרון שלך קיים וכיצד הוא עובד.

מוביל מכירות לשלב הבא

מכירות הן המטרה העיקרית, ללא ספק, גם כשיש עוד משני. שיווק תוכן עשוי להיות נוכח בכל שלבי תהליך הקנייה ומניע את הקהל שלך עד להחלטה הסופית. 

כשאתה מאמץ שיווק באמצעות תוכן, אתה זוכה לכיסוי גדול יותר, מגיע ליותר ויותר צרכנים, אך מכוון אליהם בצורה היעילה ביותר. כפי שאמרנו בעבר, אתה יכול ללמד את הקהל שלך למה הם צריכים את המוצרים והשירותים שלך, וכך תמכור בקלות רבה יותר ובקנה מידה גדול יותר.

מייצר יותר לידים

מטרת האתר או הבלוג החשובה ביותר היא יצירת לידים. זה חלק מהאסטרטגיה שתניע את המכירות, ברגע שכל ליד הוא לקוח פוטנציאלי. ליד הוא מבקר בבלוג שלך או בערוץ תוכן אחר שממיר בטופס, ומשאיר עליו קצת מידע.

גם אם באתר שלך כבר יש מבקרים, כאשר אתה משקיע בתוכן שיווקי, אתה יכול להמיר אותם ללידים, תוך הצעה אטרקטיבית שמגרה אותם להשאיר מידע שימושי כדי לסגור עסקה. וככל שאתה מייצר יותר לידים, הסיכויים למכור טובים יותר.

מפחית את עלות רכישת הלקוח

עלות רכישת לקוח (CAC) היא מדד המציין את העלות המושקעת בתחומי השיווק והמכירות לרכישת כל לקוח חדש. לשיווק תוכן יכול להיות CAC נמוך יותר מכיוון שתוכן אחד יכול להגיע למספר רב של אנשים.

לכן, מעבר להפחתת ה-CAC, התוכן מביא יותר ערך לעסק שלך ותורם לעזור ללקוחות שלך ללא צורך במאמצים של צוות המכירות שלך, מה שהופך אותו חופשי להתמקד בגישה אישית ואסרטיבית יותר.

שיווק באמצעות תוכן – מגדיל את ערך החיים של הלקוח

ערך החיים הוא הערך הכולל שהוציאו הלקוחות על העסק שלך. זה אומר שככל שהם קונים יותר או ככל שהם נשארים זמן רב יותר כלקוחות שלך, כך ערך החיים שלהם יהיה גדול יותר. 

אם אתה מציע תוכן רלוונטי ושמיש ללקוחות שלך, אתה תשמור אותם לזמן רב יותר בבסיס שלך. הם ירגישו חשובים כשיבינו שהמותג שלך ממשיך לחשוב איך לעזור להם לפתור את הבעיות שלהם, גם אחרי שהם סגרו את העסקה.

איך עובד שיווק באמצעות תוכן?

העסק שלך יכול להשתמש בשיווק באמצעות תוכן כדי למשוך לידים, להצביע על המוצר או השירות שלך כאשר מישהו חוקר מה לקנות ולסגור מכירות.

כדי להשתמש בו ביעילות, תצטרך לספק את התוכן הנכון בכל שלב של מחזור המכירות – ממודעות דרך שיקול ועד רכישה. אם זה נשמע מסובך, אל דאגה: התקרבות לתוכן בדרך זו למעשה מפשטת את התהליך.

הנה איך חברות משתמשות בשיווק תוכן בכל שלב של מחזור המכירות כדי לעסוק ולמכור.

שלב המודעות

בשלב הראשון של תהליך המכירה, התוכן שלך צריך להתמקד בדאגות העיקריות של הקהל שלך. כתיבה על נקודות הכאב, האתגרים והשאלות שלהם נותנת לך את הסיכוי הטוב ביותר לעסוק בהם. תוכן בשלב המודעות צריך להיות ייעוץ חינוכי. שמור את המכירה שלך לשלבי התמורה והסגירה.

התוכן הטוב ביותר לשלב זה: מאמרים, פוסטים בבלוג, ספרים אלקטרוניים, סרטונים, ניוזלטרים.

דוגמאות:

  • מסעדה כותבת פוסט בבלוג על איך לתכנן תפריט למסיבת סיום באביב.
  • חברת טיולי אופניים יוצרת סרטון קצר בנושא "3 דרכים לבחור את טיול האופניים הנכון".
  • חברת אדריכלות יוצרת ספר אלקטרוני בשם "שאלות שיש לשאול לפני שכירת אדריכל."

שלב השיקול

בשלב השיקול, התוכן צריך להציע הכלאה של מידע מועיל ושיווק. זה אמור ללמד את הקורא על אילו תכונות או פונקציות לחפש וכיצד תכונות שונות עונות לצרכיהם. כמובן, התוכן שלך צריך להיות כפוף למה שהעסק שלך מציע.

התוכן הטוב ביותר לשלב זה: תיאורי מקרה, מאמרי הדרכה, סרטוני הדרכה, רשימות בדיקה/דפי עבודה.

דוגמאות:

  • חברת מערכות טלפון מבוססות ענן יוצרת רשימת בדיקה שכותרתה "8 דרכים לשפר את שירות הלקוחות של הטלפון שלך" המפרטת את התכונות והפונקציות שמאפשרות שירות לקוחות מעולה.
  • חברת גינון יוצרת תיאורי מקרה על "הטעויות הגדולות ביותר שרוב האנשים עושים כשהם שוכרים גנן".
  • חברת קייטרינג מציגה תיאורי מקרה של אירועים מוצלחים עם התמקדות בהטבות שהם מציעים, כגון "כיצד להתאים לאלרגיה למזון באירוע הבא שלך", או "כיצד להבטיח שהקייטרינג שלך משתמש בשיטות בר-קיימא".

שלב סגירה

שיווק תוכן ממלא תפקיד חשוב כאשר לקוח פוטנציאלי קרוב לרכישה. בשלב זה, אתה יכול להתמקד במכירות, כל עוד אתה ממשיך לחזור הביתה למה אתה הבחירה הטובה ביותר ולא רק עד כמה השירותים או המוצרים שלך מעולים.

המסר המרכזי שלך כאן צריך להיות המומחיות, הידע והיתרונות המבדילים של מה שאתה מוכר.

התוכן הטוב ביותר לשלב זה: מקרי מקרה, תוכן שנוצר על ידי משתמשים, מדריך לקונים, סרטון מוצר, דוח מחקר.

דוגמאות:

  • חברת ייעוץ יוצרת דוח מחקר המוכיח שעסקים העוסקים בתכנון אסטרטגי, הערכות על ידי גורמים חיצוניים ושירותים אחרים – המעוצבים על פי השירותים שהיא מציעה – חווים צמיחה גבוהה יותר.
  • סוכנות עיצוב יוצרת סרטונים קצרים המציגים את המגוון בעבודותיה בתעשיות שונות כדי להדגים את המומחיות המגוונת שלה.
  • רופא אורתודנט מעודד מטופלים לתרום המלצות על הציוד החדיש והשירות הגבוה ביותר שלו.

איך להתחיל עם שיווק באמצעות תוכן?

ישנן חברות רבות המציעות שירותי שיווק תוכן, לעתים קרובות בשילוב עם SEO או יחסי ציבור. אם אתה פשוט עסוק מכדי לעשות את זה בעצמך ואינך מוכן לנהל את זה בעצמך, אז שכירת חברה עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר שלך. אבל אם אתה רוצה לקפוץ ולעשות שיווק תוכן משלך, הדרך הקלה ביותר היא להתחיל לכתוב בלוג. סביר להניח שזה יהיה קשה בהתחלה, אבל ככל שתעשה את זה יותר, כך תשתפר. בעקבות טיפים מאתרים כמו Copyblogger, תלמד במהירות כיצד ליצור תוכן לאתר או לבלוג שלך שיעסיק את הקוראים ויהפוך אותם ללקוחות או ללקוחות. אבל בעוד שכתיבה טובה מבחינה טכנית והכותרות הנכונות יכולות לעזור, זה לא המפתח ליצירת תוכן מעולה שהוא הצורה הטובה ביותר של שיווק תוכן.

במידה ואתה מעוניין לעשות את זה בעצמך, הנה כמה טיפים:

  • זהה את הקהל שלך. כדי ליצור תוכן עבור קורא מסוים, עליך לקבל מושג ברור לגבי סדרי העדיפויות, האתגרים וההעדפות שלו. אם יש לך תיאורים מפורטים של הקטעים השונים שלך, בחר 1 או 2 לכתוב עבורם. אחרת, צור פרופילים של חברי הקהל והלקוחות הפוטנציאליים שלך לפני שתתחיל.
  • קבע את הפורמטים הנכונים. הפורמט הנכון מתאים לאיזה שלב במחזור המכירות אתה יוצר תוכן. שיקול חשוב נוסף כולל אילו פורמטים יעזרו לך להציג את הערך בצורה הטובה ביותר. עבור חלק, זה יהיה סרטון; עבור אחרים, רשימת בדיקה.
  • החלט מי יכתוב, יערוך ויגהה את העותק שלך. קהל ישפוט את התוכן שלך לפי איכותו, והוא צריך. זהה את המשאב הנכון, פנימי או חיצוני, ליצירת עבודה זו. לא משנה מי יוצר אותו, שכור מגיה מקצועי שיבדוק כל דבר לפני שהוא יוצא מהדלת.
  • קבע כיצד תפיץ. האם תפרסם תוכן באתר שלך, תשלח אותו באימייל לאנשים או תדפיס אותו לאירוע? התחל עם "היכן" שאתה יודע שהקהל שלך צפוי להיות, ובחר פורמטים הגיוניים. לדוגמה, הגיוני לשלוח מאמר באמצעות דואר אלקטרוני, ניתן לפרסם רשימת בדיקה או גליון עבודה במדיה החברתית, ומדריך לקונים הוא המשך טוב להצעה.
  • בחר לוח זמנים בר קיימא. קל להכין תוכנית שיווק תוכן שאפתנית מדי. ברגע שאתה מכיר את קוראי היעד ואת הפורמטים, צור תוכנית קצרת טווח (3-6 חודשים) למספר ריאלי של רכיבי תוכן שתוכל ליצור, בהתבסס על התקציב והמשאבים שלך. עקוב אחר כמה זמן לוקח לך ליצור כל פיסת תוכן, כדי שתוכל להכניס את הזמן הזה ללוח הזמנים שלך.
  • פעל לפי השיטות המומלצות. תוכן משכנע כתוב בצורה ברורה, ללא ז'רגון שרק אתה ועמיתיך תדעו. זה צריך לכלול גם עצות איך לעשות. עדיף קטע תוכן קצר, רלוונטי ואפשרי.
  • אם אינך בטוח כיצד אתה יכול להוסיף ערך באמצעות שיווק באמצעות תוכן, שאל את הלקוחות הקיימים שלך איזה סוג של תוכן אתה יכול לייצר שיועיל להם עכשיו, או היה מועיל להם כשהם חיפשו את המוצר או השירות שלך . הם יגידו לך.

קידום אתרים ומדיה חברתית

קידום אתרים (SEO)

שיווק באמצעות תוכן מקל על לקוחות פוטנציאליים טובים למצוא את העסק שלך. דרך אחת לבצע זאת היא באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

 ישנו מידע בשפע על SEO, אבל כדי להתחיל, התמקד בכמה שיטות מומלצות חשובות.

זהה מילות מפתח

מילות מפתח הן הבסיס למאמץ SEO שלך. המילים והביטויים החשובים האלה הם המונחים שלקוח פוטנציאלי מקליד במנוע חיפוש כאשר הוא מחפש חברה, מוצר או שירות.

כשתכלול את מילות המפתח הנכונות בתוכן שלך, תמשוך יותר תנועה. מילות המפתח הטובות ביותר הן:

  • שפה פשוטה: שפה שבה הקהל שלך משתמש כדי לתאר את נקודות הכאב והצרכים שלו
  • רלוונטיות: מילות מפתח התואמות את המומחיות, המוצרים והשירותים שאתה מספק
  • ספציפי: שילוב של המיקוד שלך, מומחיות בתעשייה, נקודות כאב של לקוחות פוטנציאליים ופרטים רלוונטיים אחרים

קיים את ההבטחה שלך

SEO התפתח כך שהצלחת החיפוש תלויה בחלקה במידת היעילות של התוכן שלך ובמה שהוא אומר שהוא יעשה. מנועי חיפוש בודקים את עותק התוכן, מעריכים את הרלוונטיות שלו וקובעים אם הוא מקיים את מה שהכותרת מבטיחה.

בגלל החשיבות שמנועי החיפוש מייחסים להעתקה, חשוב להשתמש במילות מפתח בכל התוכן שלך. השתמש בהנחיות הבאות:

  • התמקד במילת מפתח אחת עד שתיים. הימנע מ"סתימת מילות מפתח" על ידי כתיבה על מה שחשוב ללקוחות הפוטנציאליים שלך תוך התמקדות בכמה ביטויי מפתח בלבד.
  • השתמש במילות מפתח בכותרת. הפוך את מה שהמאמר עוסק בו ברור ומפורש.
  • השתמש במילות מפתח לאורך כל הדרך. מצא דרך לשלב באופן טבעי את מילות המפתח שלך בתוכן שלך.
  • הישארו בנושא. תוכן איכותי המספק עצות הקשורות לכותרת ישיג את הביצועים הטובים ביותר.

מדיה חברתית

ברגע שיש לך תוכן, הגיע הזמן להוציא את הבשורה עליו. מדיה חברתית – פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, טוויטר, מדיום, אינסטגרם ואחרות – היא דרך מוכחת וקלה לקדם את התוכן שלך. אתה כותב פוסט ומקשר אותו לתוכן שלך וזה יוצר מעורבות אצל אנשים.

אתה יכול לעשות זאת באמצעות 3 שלבים:

  • התמקדו בערוצים בעלי פוטנציאל גבוה. ערוצי המדיה החברתית הטובים ביותר עבורך הם אלה שפוקדים אותם הקהל שלך. קחו בחשבון את הערוצים הגדולים והפופולריים, כמו גם את הערוצים הקטנים יותר, הממוקדים בתעשייה, שסביר שיחברו אתכם עם לקוחות פוטנציאליים טובים. שאל את הקהל שלך באילו ערוצים הם מעדיפים ובנה רשימה ניתנת לניהול על סמך העדפותיו.
  • צור את העותק שלך כך שיתאים לערוץ. לכל ערוץ מדיה חברתית יש רמת מקצועיות לעומת כיף, קול מקובל ופרטים אחרים משלו. לפני שאתם כותבים פוסטים לערוץ, הקדישו זמן לבדיקת פוסטים כדי להכיר את הפרטים הללו. לאחר מכן, תן לפוסטים שלך קצת מרוח החברה שלך.
  • בדוק ושנה את הגישה שלך. מאמץ מנצח לקידום מדיה חברתית כרוך בניסוי וטעייה. עקוב אחר תגובות מהערוצים השונים לכמות ואיכות. פחות אינטראקציות בפוטנציאל גבוה עשויות לגרום לערוץ מתאים, בניגוד למספר רב של קליקים שלעולם לא הופכים לקהל.

לסיום, תן לתוכן לעבוד עבור העסק שלך.

תן למומחיות ולערך הייחודי שלך למשוך תנועה על ידי שיווק באמצעות תוכן. עם קצת תכנון ושיווק תוכן שיטתי, אתה יכול להגיע לאנשים הנכונים עבורך ולעורר נאמנות למותג שלך.

למידע נוסף על כתיבה שיווקית וקופירייטינג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!