כתיבה שיווקית היא אבן הדרך בכל הקשור לפרסום העסק שלכם.
מילים הן כוח עצום בכל סיטואציה ותחום בחיים.
באמצעות מילים אימפריות קמו ונפלו.
באמצעות מילים דיקטטורים עלו לשלטון.
באמצעות מילים פוליטיקאים השפיעו על המונים.
אנחנו יכולים להמשיך בלי סוף אבל הבנתם את העיקרון (;
במאמר הבא נסביר לכם מה כתיבת שיווקית וכיצד תוכלו לייעל אותה בצורה המיטבית ביותר.
תהנו (:
אז מהי כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית היא הרבה יותר מסתם פרסום פוסטים בבלוג או מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם.
כותב שיווק חזק הוא חלקו עיתונאי, חלקו מומחה לנושא וחלקו חוקר – ואפילו קומיקאי כשהאירוע מחייבת זאת.
כתיבה שיווקית משמעותה העברת הרעיון או המסר העיקרי של המותג או בית העסק שלכם.
איזה מוצר הוא מוכר? על איזה צורך הוא עונה? איזה פתרון הוא פותר? מה מייחד אותו משאר המתחרים? מה הסיפור מאחורי אותו מותג?
בואו נבחן לעוק ונביט על כמה מהאסטרטגיות שכותבים שיווקיים טובים נוקטים כדי ליצור כתיבה שמשכנעת קהל לפעול.
קראו, השכילו, הפנימו, ורשמו לעצמכם מה שרלוונטי 🙂
במה היא שונה מסוגי כתיבה אחרים?
כתיבה שיווקית נועדה ליצור תוכן עם מטרה.
כתיבה שיווקית מספקת מידע שלקוחות מחפשים, כולל משאבים ניתנים לפעולה עבור לקוחות ולקוחות העסק. הכתיבה השיווקית של עסק יכולה ללבוש צורות רבות, החל מפוסטים בבלוג ועותק של אתר שמתעדכן לעתים קרובות ועד למאמרים מפורטים יותר המתפרסמים בחנויות מקוונות מוכרות.
זה יכול גם ללבוש צורה של תסריט וידאו הלוכד את תשומת הלב של הקהל ומסביר או מדגים את המוצר של החברה.
18 טיפים והמלצות לייעול הכתיבה שלכם
1.כתבו לקהל שלכם
כתיבת פיסת תוכן טובה פירושה להבין מי הלקוחות שלכם.
חברות לא צריכות להשלות את עצמן לחשוב שכולם רוצים את המוצרים שלהם כי זה פשוט לא ריאלי.
הניסיון לפנות לכולם בסופו של דבר הופך את המוצר לבלתי מושך.
אחת הדרכים היעילה להשיק אסטרטגיית זיהוי קהל היא ליצור פרסונות של לקוחות.
אישיות של לקוחות או קונים דמיוניים שאתם יוצרים מבוססים על מחקר לקוחות בפועל ונתונים המייצגים את התכונות המרכזיות של קהל היעד שלכם.
צרו לכם בתור התחלה מספר פרסונות אידיאליות שיכולים לרכוש את המוצר שלכם- במי מדובר?מהו טווח הגילאים? האם מדובר בשני המינים? איפה הם גרים? מה מצבם המשפחתי? מה הם תחומי העניין שלהם? מהו התקציב שלהם?
לאחר שתמצאחו לפחות שלוש פרסונות אידיאליות, שלבו אותם בכתיבה השיווקית שלכם.
מטרת-העל שלכם בכתיבה שיווקית היא ליצור חיבור ולהתחבר לרגש.
עשו זאת בדיוק וחוכמה (:
בנוסף, בהתאם לכך תוכלו להבין איזה קהל יעד מחפש את השירות או את המוצר שאתם מוכרים ובהתאם לכך להפנות את הכתיבה השיווקית שלכם לקהל המדויק.
2. השתמשו בstorytelling
סיפור סיפורים יכול להיות כלי רב עוצמה כדי ללכוד ולהחזיק את תשומת הלב של הקהל שלכם.
בואו, איזה אדם לא אוהב סיפורים? 🙂
לסיפורים יש עוצמה מכיוון שהם נוגעים בצד הרגשי שלנו וגורם לנו להרגיש תחושת הזדהות והבנה.
סיפור מוצלח עונה על שלוש שאלות מרכזיות:
1.מהי העלילה?
2. מה הרצף והשתלשלות העניינים? כיצד כל מאורעות הסיפור נקשרים יחד?
3.מה המסר העיקרי שאתם מעוניינים להעביר דרך הסיפור וכיצד תרצו שהקהל שלכם ירגיש או יגיב לאחר שישמע את סיפורכם?
לאחר שעניתם את התשובות לשאלות אלו, צרו את הסטוריטלינג האידיאלי וחפשו משוב על הסיפור שלכם מאחרים.
לאחר-מכן תוכל להחליט כיצד הסיפור ישולב במסע הפרסום או במותג שלכם 🙂
3. השתמשו בנתונים סטטיסטיים
קל להגיד ולהגדיר טענות.
זה הדבר הכי קל לנו בתור בני-אדם.
אנחנו אוהבים לדבר.
גיבוי קביעה או טענה שלנו באמצעות ראיות זה כבר סיפור אחר וזה עשוי להיות לא כל כך פשוט.
שיווק תוכן טוב כולל לרוב סטטיסטיקות שנגזרות ממחקרי שוק.
במידה ובידכם סטטיסטיקה רלוונטית אודות השירות שאתם מספקים, אל תהססו להשתמש בה בכתיבה השיווקית שלכם.
4. צרו פסקאות קצרות וקולעות
יש סיבה אחת מאוד פשוטה להשתמש בפסקאות קצרות בכתיבה שיווקית, במיוחד עבור תוכן שיווקי דיגיטלי: סביר להניח שהקהל שלכם קורא את התוכן בסמארטפון או בטאבלט.
פסקאות קצרות נוטות הרבה יותר לשמור על תשומת הלב של הקורא ולהיראות פחות מפחידות ומרתיעות.
פשטות זה הכי אחי (:
5. השתמשו בהומור
כאסטרטגיה שיווקית, הומור יכול להיות יעיל בשימוש נכון ורלוונטי.
זה יכול להיות גם קטסטרופלי כשמשתמשים בו לרעה.
דעו להחדיר הומור קליל ומרענן שיצליח לחבר את הקהל שלכם למותג.
ראו דוגמא לקמפיינים עם הומור כדוגמת הקמפיין של שני כהן ופנגו והקמפיין החדש של אופטיקנה עם עומר אדם בתור השראה.
6. השתמשו בקריאות לפעולה (CTA)
אם לקוח משקיע מזמנו על-מנת לקרוא את הכתיבה שלכם ומצדכם אתם השקעם את הזמן כדי לתת לו כתיבה שווה קריאה, אז הקריאה לפעולה משמשת כתמורה הדדית.
קריאה חזקה וברורה לפעולה נותנת לקורא את הצעד הבא לעשות על מנת ליצור אינטראקציה עם העסק שלכם באופן שיפתור את הבעיה שלו.
קריאה פעולה יכולה להיות בדמות כפתור להשארת פרטים, רכישה, מעבר לפרטים נוספים, מענה על שאלות, וכו׳.
השתמשו בקריאות לפעולה רלוונטיות שיכולים לקדם את מעורבות הלקוח עם בית העסק שלכם.
7. שלבו SEO בצורה טבעית
על-מנת שלקוחות פוטנציאליים יקראו את התוכן שלכם, אתה צריך להקל על מציאתו, או שאתם צריך לשים אותו ממש מולם.
הראשון כרוך במציאת העסק שלכם במנועי החיפוש , בעוד שהאחרון כרוך בדרך כלל בקידום מדיה חברתית המיועדת לקהל יעד זה.
היופי ביחסים בין השניים הוא שאחד מאכיל את השני. מדיה חברתית יכולה להביא להיטים לתוכן האינטרנט שלך, מה שיכול לעזור בשיפור הדירוג האורגני במנועי החיפוש.
כאשר אדם מוצא את האתר שלכם באמצעות קישור לפייסבוק, למשל, אתם יכול להשתמש בתוכן האינטרנט הזה כדי להעביר אותו לעדכונים נוספים בפלטפורמות אחרות של בית העסק שלכם כדוגמת האינסטגרם והלינקדאיון.
הכל בסופו של יום הוא מערכת ענפה של קשרים שיש לנצל על-מנת לערב את הלקוח כמידת האפשר בעסק שלכם.
מפתח נוסף לשימוש באסטרטגיות אלו כדי לטפס בדירוג מנועי החיפוש הוא קטעי תוכן מרעננים באופן קבוע המקשרים זה לזה.
יצירת קישורים פנימיים המחברים את קטעי התוכן הטובים והפופולריים ביותר שלכם, בין אם זה דרך האתר , בלוג או עדכון מדיה חברתית עוזרת להגביר את השיתוף של התוכן שלכם.
תמיד לגיטימי 🙂
9. נסו שלא למכור
נשמע כמו בדיחה רעה?
פחות חברים,פחות.
כותבים שיווקיים שלא עובדים בשיווק מבלבלים לפעמים בין שיווק למכירה.
שתי הפונקציות הללו הן קריטיות להצלחה ארגונית אבל הן לא אותו דבר.
דרך טובה לחשוב על ההבדל בין שיווק למכירה היא על ידי חשיבה על ההבדל בין מוצר למותג.
מוצר (או שירות) הוא דבר, מוחשי או לא, שיכול להיות קשור אליו ערך. ברגע שהמוצר או השירות נמצאים בידי הלקוח והם שילמו עבורו, העסקה בעצם סגורה.
מצד שני, מותג הוא רעיון.
מטרת השיווק היא להפיץ את הרעיון הזה לכמה שיותר אנשים. כ
אשר המותג מתקבל על ידי קהל היעד דרך ערוץ או ערוצים ספציפיים, הקשר בין החברה לקהל זה רק התחיל, ותפקידו של השיווק הוא לשמור על הקשר הזה כמה שיותר זמן.
כתיבה שיווקית משמעותה יצירת קשר בין הלקוח למותג, אין כאן בהכרח קשר למכירה עצמה.
שימו לב לכך והיו יצירתיים בכתיבתכם השיווקית על-מנת להגיע לקהל היעד שלכם ולגרום להם להתחבר אליכם.
10. בידול רבותיי, בידול
מה מייחד את המותג שלכם משאר המתחרים?
איזה שירות ייחודי אתם נותנים שאחרים לא נותנים?
לאחר שתמצאו את הדבר המרכזי שמייחד אתכם משאר המתחרים, אתם על הדרך המלך בכל הקשור לכתיבה שיווקית.
לקוחות מחפשים משהו מרענן שיתפוס להם את העיון, תחשבו כמה הם מגלגלים ומדפדפים ביום ברחבי הדיגיטל.
חשוב מאוד לדעת איך למשוך ולתפוס את העין באמצעות מילים.
מדובר באומנות בסופו של יום 🙂
11. תמיד היו אקטיבים בכתיבתכם
אולי הכלל הפשוט והיעיל ביותר שיש לפעול לפיו הוא להימנע מקול פסיבי.
המשמעות היא בחירה בקול פעיל שדבק בזמן הווה ונמנע מלדבר על תרחישים כאילו הם בעבר.
מה שבעבר כבר לא רלוונטים חברים 🙂
גישה זו יעילה במיוחד לתקשורת שיווקית מכיוון שהיא הופכת את הכתיבה שלכם לרלוונטית, ישירה ותמציתית.
12. keep it simple
פשטות כובשת:)
אנחנו כל הזמן נתקלים בטונות של מידע , וביננו? פסקה גדולה לא מברכת את העין וממש לא מזמינה אותה ברגעים של לחץ ועייפות.
במיוחד בקרב לקוחות עם לו״ז צפוץ שאין להם זמן לקריאה עמוסה וארוכה במהלך היומיום.
חלקו את הפסקאות שלכם לחתיכות בגודל ביס כדי להפוך אותו לעיכול יותר עבור הקהל שלכם.
אם אתה מתקשים לקצר בכתיבה, שימוש בנוסחת קופירייטינג עשויה לעזור.
13. תנו פתרון לבעיה
הקרם דה לה קרם שבכתיבה שיווקית.
אתם צריכים למצוא את הבעיה העיקרית הנוגעת בכאב של לקוחות ולתת מענה לבעיה באמצעות השירות של העסק שלכם.
ברגע שאתם פותרים כאב של מישהו אתם מרפאים אותו.
מי לא רוצה להירפא בעולם המסובך הזה?
חשבו טוב טוב כיצד אתם משתמשים במילים כדי לתאר את הבעיה והפתרון שאתם מציעים.
14. השתמשו באנלוגיות ומטאפורות
אנלוגיות ומטאפורות יחברו אתכם בסופו של יום ללקוח ויעוררו אצלו אמפתיה.
אנלוגיה משמעותה הקבלה- לצורך ההמחשה- מתוק כמו שוקולד, חריף כמו פלפל, קר כקרח, וכו׳.
אתם מוזמנים להתפתח מבחינת אנלוגיות.
השתמשו באלו שיעוררו אצל הלקוח אמפתיה וחיבה אל בית העסק שלכם.
15. לשון הרע לא מדבר אליכם
לדבר על אחרים או לגנות אחרים מעולם לא נחשב לקלאס.
הימנעו מכך ככל הניתן גם על-מנת לא להעליב את המתחרים ולעורר תגובות שליליות וגם כדי לא להיראות רע בעיני הקהל אליו אתם מעוניינים להגיע.
היו תמיד קלאסים ונינוחים בכתיבתכם, והיו בטוחים כי אין צורך להקטין אחרים על-מנת להעצים את המותג שלכם.
אדם בעל ביטחון לעולם לא יקטין אחרים מהסיבה הפשוטה שזה לא מעניין אותו, הוא בטוח בעצמו.
היו בטוחים במותג שלכם 🙂
16. בנאליות מחוץ לעסק
זה כל כך חשוב לתת לאישיות של המותג שלכם לזרוח בקופירייטינג.
דרך קלה לעשות זאת היא לחשוב על הדבר הנפוץ ביותר שמנהיגים אומרים הכי הרבה כדי לתאר את העסק או את החזון שלהם- ראו דוגמת אילון מאסק, ג׳ף בזוס, ביל גייטס,וכו׳.
השתמשו בהתלהבות ותשוקה כאשר אתם כותבים.
אם אין בידכם התלהבות ותשוקה, לשם מה יש לכם בכלל עסק?
נקודה למחשבה (:
אתם חייבים להיות מאוהבים במה שאתם עושים.
אל תפחדו להתפרע מבחינת יצירתיות וקריאייטיב.
זה הבשר של הכתיבה השיווקית שלכם.
17. עברו ובדקו את הכתיבה שלכם
כמה שאתם בטוחים בכתיבה ובכשרון שלכם, אין זה פותר אתכם מבדיקות ותיקונים במידת הצורך.
יש לציין כי אתם עדיין צריכים לקרוא מחדש את העבודה שלכם לאחר ביצוע כל השינויים המבניים והדקדוקיים.
האם התוכן עדיין זורם באותו אופן ומעביר את אותו משמעות?
האם הנקודה שאתה מעלים או הרעיון שאתם מעבירים ברורים לקורא?
אלו סוג השאלות שרק אתם יכולים לענות עליהן.
18. השתמשו בפסיכולוגיה
מהי הנקודה הרגישה של הצרכן שלכם?
מה הוא אוהב? מה הוא לא אוהב? למה הוא נמשך? למה הוא לא נמשך?
האם מחיר מרתיע אותו? האם מבצעים מדליקים אותו? מה הם תחומי העניין שלו?
מה מרגיז אותו? מה מרגש אותו? מה מצחיק אותו? מה מעצים אותו?
הצרכן שלכם הוא הגיבור של המותג שלכם בסופו של יום.
התייחסו למכלול הרגשות שלו על-מנת לייעל את הכתיבה השיווקית שלכם.
רוצים לדעת עוד על כתיבה שיווקית? לחצו כאן