לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

סוגי כותרות – אילו סוגי כותרות ישנן וכיצד לבחור כותרות מתאימות לתוכן שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

רוצים לדעת אילו סוגי כותרות קיימים? הגעתם אל המקום הנכון. כאשר כותבים טקסט ארוך, סופרים צריכים לעתים קרובות לפצל אותו לחלקים. פיצול הכתיבה לחלקים מאפשר לכותבים להעביר את הרעיונות שלהם בצורה ברורה יותר ומקל על הטקסט לעקוב אחר הטקסט. כדי לציין במה עוסק כל סעיף, כותבים משתמשים בביטויים קצרים הנקראים כותרות.

כותרת היא כותרת המתארת את החלק הבא בטקסט. סופרים משתמשים בכותרות כדי לארגן את כתביהם ולעזור לקורא לעקוב אחר התפתחות הרעיונות שלהם. כותרות לרוב לובשות צורה של הצהרה או שאלה, והטקסט שלהלן מרחיב על הנושא הזה, בואו ללמוד אילו סוגי כותרות ישנן וכיצד ליישם אותן בתכנים שלכם בצורה הנכונה.

סוגי כותרות – חשיבות הכותרת

כותרות חשובות כי הן ממשיכות לסדר את הכתיבה. כאשר כותבים כותבים טקסטים ארוכים, כגון מאמרים אקדמיים ארוכים או פוסטים צפופים בבלוג, השימוש בכותרות עוזר להם לתאר כיצד הם יארגן את הטיעון שלהם. לאחר יצירת מתווה, כותבים לעתים קרובות שומרים את הכותרות בטיוטה הסופית של הטקסט שלהם כדי לעזור לקורא לעקוב.

כותרות חשובות גם לקוראים. הכותרות מספרות לקורא במה עוסק כל חלק בטקסט, מה שמקל על הקריאה בטקסט ארוך וצפוף. הם גם מאפשרים לפעמים לקוראים לרפרף בטקסט ולהחליט אם המידע שלו יהיה שימושי. לדוגמה, אם קורא רוצה לדעת אם מחקר מדעי יחול על סקירת הספרות שלו, הוא יכול למצוא את הכותרת של "תוצאות ודיון" או "מסקנה" ולקרוא את הסעיפים האלה לפני שיחליט לקרוא מאמר שלם.

להלן סוגי כותרות

ישנם מספר סוגי כותרות שכותבים יכולים לבחור מהם, בהתאם להקשר ולסגנון הכתיבה שלהם.

כותרות שאלה

כותרת שאלה שואלת שאלה שהסעיף הבא יענה עליה. לדוגמה, כותרת עבור סעיף זה עשויה להיות:

"מהי כותרת שאלה?"

כותרת זו אומרת לקורא שסעיף זה יעסוק בכותרות שאלות ואם הוא רוצה לדעת את התשובה לשאלה זו כדאי לקרוא את הסעיף.

כותרות הצהרות

כותרת הצהרה היא הצהרה קצרה ופשוטה המתארת את מה שהסעיף הבא ידון בו. לדוגמה, כותרת הצהרה עשויה להיות:

"שלושה סוגי כותרות"

כותרות נושא

כותרות הנושא הן הכותרת הקצרה והכללית ביותר. הם לא מספקים לקוראים מידע רב אלא מה יהיה נושא הטקסט הבא. כותרות נושאים מופיעות בדרך כלל בתחילתו של טקסט כמו בלוג, וכותרות מפורטות יותר מסופקות עבור הסעיפים שלמטה. לדוגמה, דוגמה לכותרת נושא היא:

,"כותרות"

כותרות משנה

בכתב מפורט, סופרים משתמשים לפעמים בכותרות משנה כדי לארגן את כתביהם. כותרת משנה היא כותרת שמתחת לכותרת הראשית. כותבים מקטינים את גודל הגופן של כותרות משנה מהכותרת הראשית שמעליה כדי לציין שמדובר בכותרת משנה. כותרות קטנות יותר אלו מאפשרות לכותבים לפרק את נושא הכותרת הראשית לנושאים קטנים יותר ולהעמיק על הרעיון.

לדוגמה, נניח שבלוגר טיולים כותב מאמר על ספריות ברחבי העולם. אולי תהיה להם כותרת שקוראת: "ספריות באירופה". עם זאת, ייתכן שהם ירצו לדון בספריות במערב אירופה ובספריות במזרח אירופה בנפרד. לשם כך, הם יכולים להשתמש בכותרות משנה עבור כל אחד מהנושאים כדי להיכנס לפרטים נוספים.

באופן דומה, חוקר אקדמי עשוי לערוך פרויקט בשיטות מעורבות עם איסוף נתונים כמותי וראיונות איכותניים. תחת הכותרת "תוצאות ודיון", הם עשויים להשתמש בכותרות המשנה "ממצאים כמותיים" ו"ממצאים איכותיים".

למה להשתמש בכותרות?

השתמש בכותרות כדי להציג את מבנה הטקסט

כותרות הן שלטים המדריכים את הקוראים במאמר. לכן, עליהם לציין במה עוסק סעיף או פסקה. אחרת, אנשים לא יידעו למה לצפות.

קוראים אוהבים לסרוק תוכן, כדי לקבל מושג על מה הטקסט עוסק ולהחליט אילו קטעים בטקסט הם הולכים לקרוא. כותרות עוזרות להם לעשות זאת. סריקת הטקסט הופכת לקשה משמעותית עבור הקוראים שלך כאשר הוא אינו מכיל כותרות. זה אפילו יותר גרוע כשאתה מוסיף קטעים ארוכים של טקסט אחרי כותרת. אתה לא רוצה להפחיד אנשים עם הקיר הידוע לשמצה של טקסט.

עבור עותק אינטרנט, מומלץ לוודא שהכותרות שלך אינפורמטיביות לקורא. יש אנשים שאוהבים להקניט את הקהל שלהם בכותרות, מנסים לפתות אותם לקרוא עוד. למרות שזה יכול לעבוד טוב מאוד, זה גם קל מאוד לטעות. זכור שהמיקוד העיקרי של הכותרות צריך להיות בתוכן – והמטרה העיקרית צריכה להיות להקל על הקריאה וההבנה של הטקסט.

כמו כן, זכור את שני הדברים הבאים: ראשית, פסקה צריכה להתחיל במשפט ליבה עליו אתה מרחיב בשאר הפסקה. בעת מבנה מחדש של הטקסט שלך כדי להוסיף כותרת, ודא שהמשפט הראשון של הפסקה שלך מכיל את המידע החיוני של הפסקה הזו. שנית, שקול כיצד המידע בנוי בפסקאות שלך ומה הקשר בין פסקאות, וכיצד כותרת משנה יכולה לעזור להפוך את המידע הזה לקל יותר לעיכול.

השתמש בכותרות בכדי לשפר את הנגישות

מבנה הכותרת חשוב גם לנגישות. במיוחד לאנשים שלא יכולים לקרוא בקלות ממסך. מכיוון שהכותרות הן ב-HTML, קורא מסך יכול להבין את מבנה המאמר ולקרוא אותן בקול. על ידי קריאה או האזנה לכותרות במאמר, אנשים לקויי ראייה יכולים להחליט אם לקרוא מאמר או לא. כמו כן, קוראי מסך מציעים קיצורי דרך לקפיצה מכותרת אחת לאחרת, כך שהם משמשים גם לניווט.

אל תשכח שבמקרים רבים מה שטוב לנגישות טוב גם לקידום אתרים!

השתמש בכותרות כדי לשפר את SEO

מוסכם באופן כללי שהאופן שבו אתה משתמש בכותרות אינו משפיע באופן ספציפי על SEO שלך. ביצוע שינויים קלים בכותרות בודדות כנראה לא יעזור לביצועים שלך. עם זאת, יש יתרונות עקיפים. שימוש בכותרות יוצר טקסטים באיכות גבוהה יותר שקל יותר לקריאה. טקסט טוב יותר עדיף למשתמשים, וזה טוב יותר ל-SEO שלך.

אם מבקרים לא יכולים למצוא במהירות את מה שהם מחפשים, הם כנראה יעזבו את האתר שלך ויחפשו תשובה אחרת לשאלתם. זו הסיבה שמבנה הטקסט והשימוש בכותרות משפיעים גם על SEO. מנועי חיפוש קולטים אנשים שמקפצים מהאתר שלך. כאשר יש לך שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה, מנועי החיפוש יכולים להסיק שהדף שלך לא נותן למחפשים את מה שהם מחפשים. כתוצאה מכך, אתה עשוי לקבל דירוג נמוך יותר.

עם כותרות, אתה תמיד צריך לשים את המשתמש במקום הראשון. השתמש בהם כדי להוסיף מבנה ושלטים לתוכן שלך, וכדי לתאר על מה כל סעיף. אם הכותרות שלך יאפשרו למשתמשים לדעת על מה המאמר שלך, הן יעזרו גם לגוגל להבין את התוכן שלך.

מאפייני כותרת

לכותרות יש בדרך כלל את המאפיינים הבאים:

דקדוק פשוט

כותרות אינן בדרך כלל משפטים שלמים. משפטים מלאים דורשים נושא (אדם, מקום או דבר) ופועל (פעולה שהנבדק עושה). לדוגמה, משפט שלם על פרפרים הוא: "יש הרבה סוגים של פרפרים."

כותרות אינן עוקבות אחר אותו סידור נושא/פעל. במקום זאת, רוב הכותרות הן רק נושאים. לדוגמה, כותרת על סוגי פרפרים לא תקרא "יש הרבה סוגים של פרפרים" אלא "סוגי פרפרים".

שפה ברורה

כותבים צריכים להשתמש בשפה קלה להבנה בכותרות. שימוש באוצר מילים אזוטרי או יותר מדי מילים עלול לבלבל את הקורא. מכיוון שקוראים מרפרפים על כותרות טקסט לפני הקריאה, הכותרות צריכות להיות פשוטות ולספר בבירור לקורא על מה יעסוק הקטע. 

אורך קצר

הכותרות צריכות להיות תיאורים תמציתיים של הסעיף שלאחר מכן. הכותב מפרט יותר על נושא הסעיף בפסקאות בפועל, כך שהכותרות צריכות לתאר את הרעיון המרכזי בכמה מילים בלבד. 

מבנה הכותרות שלך

כאשר אתה עורך מאמר בוורדפרס או Shopify, בדרך כלל תראה 'רמות' שונות של כותרות בעורך הטקסט – מ'כותרת 1' עד 'כותרת 6'. אלה מגיעים בגדלים שונים; נע מהגדול לקטן ביותר. מאחורי הקלעים, אלה מומרים לתגיות HTML; מ-<h1> ל-<h6>. ערכת הנושא שלך כנראה משתמשת בתגי HTML אלה גם בתבניות שלו.

זו הסיבה שכאשר אנו מדברים על איך לבנות היטב כותרות ותוכן, אנו מדברים על תגי H1, תגי H2 וכו'. אנו מתייחסים לקוד ה-HTML הבסיסי כדי להבדיל בין רמות הכותרות.

איך לבנות את הכותרות שלכם?

ראשית, אתה מוגבל לשימוש בכותרת H1 אחת בכל עמוד. הכותרת H1 צריכה להיות השם/כותרת של העמוד או הפוסט. בדף זה, זה "כיצד להשתמש בכותרות באתר שלך". אתה יכול לחשוב על H1 שלך כמו שאתה חושב על שם של ספר. לדוגמה, בדף קטגוריה, ה-H1 שלך יהיה השם של הקטגוריה הזו. לחלופין, בדף מוצר, זה צריך להיות שם המוצר.

לאחר מכן, בזמן שאתה כותב את התוכן שלך, אתה יכול להשתמש בכותרות המשנה H2 ו-H3 כדי להציג קטעים שונים – כמו הקטע "כיצד לשפר את הפצת הכותרות שלך", שאתה קורא כעת, שנמצא בתוך "מבנה הכותרות שלך" סָעִיף. תחשוב על כותרות משנה H2 כמו פרקים של ספר. חלקים בודדים אלה עשויים להשתמש גם בכותרות ספציפיות יותר (תגי H3, לאחר מכן תגיות H4 וכו') כדי להציג תת-סעיפים. זה נדיר שרוב התוכן מקבל 'עמוק' מספיק כדי צורך להשתמש בתגי H4 ואילך, אלא אם כן אתה כותב תוכן ארוך מאוד, או ממש טכני.

לבלוג שלנו לחצו כאן

מדריכי SEO

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!