מערכת דיוור – השימוש בדוא"ל במסגרת מאמצי השיווק שלך כדי לקדם את המוצרים והשירותים של העסק, כמו גם לתמרץ נאמנות לקוחות. שיווק בדוא"ל הוא סוג של שיווק שיכול לגרום ללקוחות ברשימת הדוא"ל שלך להיות מודעים למוצרים חדשים, הנחות ושירותים אחרים. זה יכול להיות גם מכירה רכה יותר כדי לחנך את הקהל שלך על הערך של המותג שלך או לשמור אותם מעורבים בין רכישות. זה יכול להיות גם כל דבר שביניהם.
כאשר אתה רוצה להגדיל את המותג שלך או למכור את הדברים שלך, שיווק בדוא"ל הוא אחד הכלים הפופולריים והיעילים ביותר עבור מסעות פרסום שיווקיים. במאמר זה נדון כיצד שיווק בדוא"ל – והשימוש במיילים פרסומיים – יכולים לעזור לך להצמיח את העסק שלך, וניתן לך כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל עם קמפיין שיווקי מוצלח בדוא"ל.
מהי מערכת דיוור?
שיווק בדוא"ל הוא ערוץ שיווק רב עוצמה, סוג של שיווק ישיר כמו גם שיווק דיגיטלי, המשתמש בדוא"ל כדי לקדם את המוצרים או השירותים של העסק שלך. זה יכול לעזור לגרום ללקוחות שלך להיות מודעים לפריטים או להצעות האחרונות שלך על ידי שילובם במאמצי האוטומציה השיווקית שלך. זה יכול גם למלא תפקיד מרכזי באסטרטגיית השיווק שלך עם יצירת לידים, מודעות למותג, בניית קשרים או שמירה על מעורבות לקוחות בין רכישות באמצעות סוגים שונים של מיילים שיווקיים.
למה מערכת דיוור חשובה עבור העסק שלנו?
- דוא"ל הפך לכלי שיווקי כל כך פופולרי עבור עסקים, בין השאר משום שהוא מאלץ את המשתמש לבצע איזושהי פעולה; אימייל יישאר בתיבת הדואר הנכנס עד שהוא ייקרא, יימחק או יועבר לארכיון.
- שיווק בדוא"ל יכול לעזור לך לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלך ובמקביל להוביל תנועה לבלוג שלך, למדיה החברתית שלך או לכל מקום אחר שבו תרצה שאנשים יבקרו. אתה יכול אפילו לפלח את הודעות האימייל שלך ולמקד למשתמשים לפי דמוגרפיה, כך שאתה שולח לאנשים רק את ההודעות שהם הכי רוצים לראות.
- שיווק בדוא"ל מאפשר לך גם להריץ מבחני A/B של שורת נושא או קריאה לפעולה כדי לזהות את ההודעה בעלת הביצועים הטובים ביותר על ידי שימוש בתוכנת שיווק בדוא"ל שניתן להגדיר גם כך שתשלח בקלות מיילים. בדוק את תבניות הדוא"ל של Mailchimp כדי לראות עוד מה אתה יכול לעשות עם שיווק בדוא"ל.
כיצד אוכל לבחור את מערכת דיוור הנכונה?
לפני שאנו נותנים לך תשובה סופית לבחירת מערכת הדיוור המתאימה לעסק שלך, ראשית עלינו להעריך את מצב הדיוור הנוכחי שלך באמצעות מספר שאלות.
- מה אתה שולח?
- כמה פיסות דואר אתה שולח?
- באיזו תדירות אתה שולח?
- כמה זמן מושקע בשליחות?
- כמה החזרות אתה מקבל?
התשובות לשאלות אלו יעזרו לקבוע מהן העלויות על הייצור הנוכחי של חדר הדואר שלך ותשובות אלו יקבעו איזה סוג מכונה מתאים לך ביותר.
מערכת דיוור – היתרונות של שיווק בדואר אלקטרוני
יש הרבה יתרונות של שיווק בדוא"ל. אלו הם רק כמה מהיתרונות המובילים שיש לזכור.
מערכת דיוור – האימייל מבוסס על הרשאות
כאשר לקוח סומך עליך בכתובת הדוא"ל שלו, זו המקבילה הווירטואלית של קבלת המפתחות לביתו. קבלת הרשאה להיכנס במקום להופיע ללא הזמנה מגדילה את הסיכויים למעורבות ולהמרה.
מערכת דיוור – מספק גישה ישירה לקהל שלך
אתה יכול לתקשר ישירות עם מנויים על לוחות הזמנים שלהם. בנוסף, מכיוון שרוב האנשים בודקים דוא"ל מספר פעמים ביום, יש סיכוי גבוה יותר שההודעה שלך תיראה.
מערכת דיוור – דואר אלקטרוני מספק יותר שליטה
ברוב פלטפורמות השיווק האחרות, אינך הבעלים של הפלטפורמה. אם הפלטפורמה מפסיקה להתקיים, כל העבודה הקשה שלך שוקעת איתה. אם גוגל או פייסבוק יעדכנו את האלגוריתם שלהם, טווח ההגעה שלכם עשוי להיות מופחת באופן דרסטי.
עם זאת, עם דוא"ל, אתה הבעלים של מערכות היחסים שאתה יוצר עם המנויים שלך.
עוד יכולות התאמה אישית
אתה יכול להשתמש בנתונים דמוגרפיים או פסיכוגרפיים כדי ליצור קמפיינים מותאמים אישית וממוקדים יתר על המידה. מחקרים מראים שמסעות פרסום מפולחים ומותאמים אישית מגדילים את ההכנסה ב-760 אחוזים.
קל למדוד הצלחה
מדידת האפקטיביות של מסע פרסום שיווקי היא קריטית, ושיווק אוטומטי בדוא"ל הופך את מדידת הקמפיין שלך לפשוטה.
ניתן להרחבה
קמפיינים שיווקיים בדוא"ל יכולים להתרחב בקלות ככל שהקהל שלך גדל מבלי לאמץ את המשאבים שלך או להתפשר על האיכות.
היסודות של שיווק בדוא"ל
לפני שצולל לתוך האסטרטגיות שבהן תשתמש כדי לבנות ולמנף שיווק בדוא"ל, בואו נסקור את היסודות. טיפים אלה יעזרו לך למקסם את מסע הפרסום שלך בשיווק בדוא"ל, שאליו נצלול בהמשך.
- הישאר אנושי: שיווק בדוא"ל הוא פופולרי – מה שאומר שהוא גם תחרותי. השתמש בדוא"ל כדי לדבר ישירות אל המשתמשים שלך, השתמש בשמם ותן להם לראות את הצד האנושי של המותג שלך.
- השתמש בכותרות מרתקות, אבל אל תפתה ותחליף: שימוש בכותרות נושאים מעניינות הוא חיוני להגדלת שיעורי פתיחת הדוא"ל, אך שמור אותם על הנושא ולא ספאם. אם משתמשים מרגישים מרומים, הם צפויים לבטל את הרישום או לסמן את ההודעה שלך כדואר זבל, מה שמשפיע על יכולת המסירה.
- שמור הודעות קצרות: רוב הדואר האלקטרוני נקרא במכשיר נייד, אז הקפד לשמור את העותק שלך תמציתי וענייני. הפנה משתמשים לפוסט בבלוג או לדף נחיתה אם אתה צריך לשתף המון מידע.
- כלול קריאה לפעולה בחלק העליון והתחתון: בדפי נחיתה, קריאה לפעולה תמיד נכללת בחלק העליון והקבוע – השתמש באותה אסטרטגיה עם דוא"ל על ידי הכללת קריאה לפעולה חזקה אחרי הפסקה הראשונה ושוב בסוף.
- בקש רשות וקיים את ההבטחות שלך: לעולם אל תקנה רשימות דוא"ל – זה לא חוקי ברוב המקרים ולא יספק החזר ROI. אם אתה מציע עסקה או תוכן מעולה, הקפד לספק תוכן או הצעות באיכות גבוהה.
איך להקים מערכת דיוור מוצלחת?
מערכת דיוור ושיווק בדוא"ל הוא אחת מאסטרטגיות השיווק עם הביצועים הטובים ביותר, שיווק בצורה הזו יכול גם לתמוך במספר יוזמות שיווקיות אחרות, כולל יצירת לידים, מכירות ושיווק תוכן.
הכנו עבורכם כמה דרכים להתחיל לשווק במייל.
רשימת תפוצה
רשימת דוא"ל היא מסד נתונים של מנויים שהסכימו לאפשר לך לשלוח להם מיילים.כדי לבנות קמפיינים מוצלחים בדוא"ל, אתה זקוק לרשימת תפוצה פעילה ומעורבת. ישנן דרכים רבות לבנות רשימת דוא"ל. אחד הקלים ביותר הוא ליצור מגנט לידים (נקרא גם הצעה) שקהל היעד שלך מעוניין בו, כמו קופון, בתמורה לכתובות האימייל שלו.
ספק מערכות דיוור
ספק מערכות דיוור, הידוע גם כפלטפורמת שיווק בדוא"ל, היא תוכנה המסייעת בניהול רשימת הדוא"ל שלך. זה גם עוזר לעצב ולבצע קמפיינים אוטומטיים בדוא"ל.
שימוש במערכות דיוור גם מאפשר לך ליצור טריגרים אוטומטיים כאשר הקהל שלך משלים פעולות ספציפיות, כגון שליחת תזכורת לעגלה אם משתמש מוסיף פריט לעגלת הקניות שלו ולא מבצע את התשלום. טריגרים אלה מאפשרים לך להתאים אישית אינטראקציות, מה שמשפר את המעורבות ואת שיעורי הפתיחה.
מטרות מוגדרות בבירור
דוא"ל יכול לעזור לך להשיג מגוון יעדים עסקיים, כולל:
- להגביר את המכירות
- להגביר את המודעות למותג
- לייצר ולטפח לידים
- לשמור על מעורבות הלקוחות
- להגדיל את נאמנות הלקוחות ואת ערך החיים
- כדי לבצע קמפיין שיווקי אפקטיבי בדוא"ל, רשימת הדוא"ל, ה-ESP והיעדים שלך חייבים להתאים. לאחר מכן, תוכל להגיע לעבודה.
הצעד הראשון הוא לפלח את רשימת הדוא"ל שלך לפי נתונים דמוגרפיים או פעולות של מנויים. לאחר מכן, צור אימייל או סדרה של מיילים שנועדו לגרום לצרכנים לעשות משהו (המטרה שלך). לבסוף, השתמש במערכות הדיוור שלך כדי לשלוח מיילים ולנטר את הקמפיין באופן אוטומטי.
סוגי אימיילים במערכות דיוור
ישנם סוגים רבים ושונים של שיווק בדוא"ל. כל אחד מהם משרת מטרה אחרת ולוקח דרך אחרת לתקשר עם הקהל שלך. אנו עומדים לבחון כמה מהסוגים השונים, כדי שתוכל ליצור את מסע הפרסום הטוב ביותר לשיווק בדוא"ל עבור העסק שלך.
אימייל ברוכים הבאים
סוג זה של דוא"ל מקבל בברכה לקוחות ומעודד אותם ללמוד עוד על המוצר או השירות שלך. לעתים קרובות הם מציעים ניסיון או בונוס אחר. הוא משמש כדי להציג לקוח חדש פוטנציאלי לעסק.
מיילים של ניוזלטר
דוא"ל ניוזלטר פופולרי מאוד, ולעתים קרובות הם מדגישים מוצרים ושירותים חדשים. הם עשויים לכלול גם מאמרים, בלוגים וסקירות של לקוחות. בדרך כלל, תהיה קריאה לפעולה כדי להניע את הקורא לעשות משהו, בין אם זה קריאת פוסט חדש בבלוג או בדיקת מוצר חדש.
אימיילים מטפחי לידים
דוא"ל מסוג זה מכוון לקהל מסוים באמצעות סדרה של מיילים בתקווה להמיר אותם בסופו של דבר. בדרך כלל, מיילים לטיפוח לידים מתמקדים בקבוצה שמתעניינת במוצר או שירות ספציפי ואז בונים את העניין שלהם באמצעות מיילים נוספים שמציעים מידע נוסף או מבצעים רלוונטיים. המטרה היא לדחוף את המשתמשים משלב התמורה לשלב הרכישה.
מיילים לאישור
אלה שנרשמו לאחרונה למיילים או לניוזלטרים, או שרכשו פריט באינטרנט בפעם הראשונה, עשויים לקבל דוא"ל אישור. זה מבטיח ללקוח הפוטנציאלי שהמידע התקבל והם נמצאים ברשימה כדי לקבל מידע נוסף. אלו הן גם דרך ליידע את המשתמשים שהרכישה שלהם התקבלה או שההרשמה שלהם הייתה מוצלחת ויכולה לכלול פעולות נוספות שיבצעו.
מיילים ייעודיים
אם אתה רוצה לפנות רק לחלק מרשימת הדוא"ל שלך, זה נקרא דוא"ל ייעודי. הרשימה שלו עשויה להתבסס על רכישות אחרונות, לקוחות לא פעילים, חברים חדשים וסוגים ספציפיים אחרים של קריטריונים.
הזמינו מיילים
סוגים אלה של מיילים מכריזים לעתים קרובות על אירועים קרובים, השקות מוצרים חדשים וסמינרים. רוב החברות משתמשות במיילים מסוג זה כאשר יש משהו מיוחד שקורה כדי להשיג תשומת לב ולהגביר את המודעות לאירועים מיוחדים.
מיילים לקידום מכירות
סוגים אלו של מיילים שיווקיים נפוצים מאוד ונוטים להיות כלליים ולצאת לקהל גדול. הם משמשים בדרך כלל כדי לשמור על מודעות ועשויים להקניט מוצרים ושירותים חדשים.
מייל סקר
משוב מלקוחות הוא אחד הכלים הטובים ביותר לעסק. שליחת הודעות דוא"ל אלה מתקשרת ללקוחות שלך שאתה מעריך את דעתם ורוצה ליצור חוויה, מוצר או כל מה שאתה מציע שהם ייהנו מהם. עסקים יכולים גם לקחת את המשוב מהסקרים האלה וליישם אותם על ההצעות שלהם, וליצור מה שהוא בתקווה מוצר טוב יותר.
מיילים שיווקיים עונתיים
חברות רבות מנצלות את תקופת החגים או אירועים מיוחדים כדי לפנות ללקוחותיהן וללקוחות פוטנציאליים שלהן עם מידע על מכירות ומבצעים קרובים. לעתים קרובות הם קשורים לחגים כמו חג המולד, יום האהבה, יום האם ויום האב.
טיפים לבניית רשימת תפוצה במערכת דיוור
אבל איך בונים מלכתחילה קהל של אנשים לשלוח אליו מיילים כחלק ממאמצי השיווק באינטרנט? ישנן כמה דרכים, וכולן קשורות לטיפול נכון בלקוחות שלך, תוך התחשבות בשיטות העבודה המומלצות לשיווק.
- אל תקנו רשימות אימייל. לחברות שיווק דוא"ל רבות יש מדיניות קפדנית המבוססת על הרשאות בכל הנוגע לכתובות דוא"ל, מה שאומר שאסור לשלוח לרשימות שנרכשו. במקום זאת, התרכז בעידוד אנשים להצטרף לקבלת הודעות ממך באמצעות מגנטים מובילים. אתה יכול להציע הנחה על ההזמנות הראשונות של הלקוחות שלך כאשר הם נרשמים לרשימת הדוא"ל שלך באמצעות טופס הרשמה מותאם אישית. או אולי תוכל להציע למנויים חדשים משלוח חינם בהזמנה הבאה שלהם – או לתת להם הזדמנות לזכות בפרס כשהם מצטרפים לרשימה שלך. הנה כמה טיפים נוספים שיעזרו לך לבנות רשימת דוא"ל.
- היו מודעים לתקנות דוא"ל לאומיות (ובינלאומיות). ודא שאתה מציית לכל הדרישות החוקיות והחוקים החלים באזור שלך בעת שליחת הודעות דוא"ל אוטומטיות, כמו חוק CAN-SPAM בארצות הברית, חוק האנטי-ספאם הקנדי (CASL), או תקנת הגנת המידע הכללית (GDPR) ב- האיחוד האירופי לטיפול במידע אישי. התקנות מבוססות הן על המיקום שלך והן על המיקום של המנויים שלך, ובאחריותך לדעת אילו חוקים חלים עליך.
- השתמש באימייל כדי לנהל שיחה עם הלקוחות שלך. דוא"ל הוא כלי שיווקי נהדר, אבל הוא יכול לעזור לעסק שלך גם בדרכים אחרות. שקול לקחת מדי פעם הפסקה מהתוכן השיווקי הרגיל שלך כדי לשלוח סקרים, לספר לך ללקוחות כמה אתה מעריך אותם לאחר שקניתם ממך, מעקב אחרי עגלה נטושה, או פשוט לומר שלום. זה לא רק נותן לקהל שלך הזדמנות לספק לך משוב בעל ערך, אלא זה גם מאפשר להם לקבל יותר תובנה לגבי האדם שעומד מאחורי העסק.
- שלח רק כאשר אתה באמת צריך. ברגע שמישהו בטח בך בכתובת האימייל שלו, אל תנצל לרעה את האמון הזה. הצפת תיבת הדואר הנכנס של הקהל שלך במיילים מיותרים תגרום לו לאבד עניין או לבטל את המנוי לחלוטין. התמקדו בשליחת הודעות רלוונטיות ומרתקות לגבי הדברים שהם אוהבים, והם יהיו נאמנים לאורך זמן רב.
שאלות נפוצות על מערכות דיוור ושיווק במייל (FAQ)
איך אני יכול להבדיל את האימיילים שלי מספאם?
לאחר שבילה כל כך הרבה זמן ביצירת הודעות הדוא"ל שלך, הדבר האחרון שאתה רוצה הוא שהמייל שלך יגמר בתיקיית הספאם או דואר הזבל. הדרך הטובה ביותר להימנע מכך היא שהנמען יוסיף את אתר החברה לרשימת אנשי הקשר הבטוחה.
האם אני יכול לשלב שיווק במייל עם סוגי שיווק אחרים?
בהחלט, כפי שצוין בסעיף קודם, ניתן להשתמש בשיווק בדוא"ל עבור מבצעים ספציפיים, אירועים מיוחדים, הודעות ומגוון מטרות אחרות בהן ניתן להפיץ מידע באמצעות דואר אלקטרוני.
כמה חשובה שורת הנושא של המייל?
שורת הנושא היא קריטית! שורת נושא גרועה עלולה לגרום לדואר האלקטרוני שלך להגיע לתיקיית הספאם. אם הוא לא שובה לב, ייתכן שהוא לא ימשוך את תשומת הלב של הקוראים ויימחק עוד לפני שהוא ייפתח.
שורת הנושא אמורה לגרום לקורא לרצות לפתוח ולקרוא את המייל. הנה דוגמה לכמה שורות נושא טובות:
- אנחנו ממתינים להזמנה שלך. חסכו 50% היום.
- בדוק את המוצר החדש הזה המיועד להקל על ניקיון הבית שלך.
- חיבור עם הקהל שלך
- הדרך הטובה ביותר להתחבר לקהל שלך היא ליצור קמפיינים בדוא"ל בעלי ערך. חיסכון בעלויות, מוצרים חדשים, שירותים חדשים ויתרונות מוצרים מראים לקורא שלמייל יש ערך עבורו, ועליו להמשיך לקרוא.
שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת לשמור על העסק שלך בראש מול לקוחות ולקוחות פוטנציאליים כך שהם לא יחשבו על המתחרים שלך. כאשר נעשה בצורה נכונה, קמפיין השיווק בדוא"ל שלך יכול להראות הצלחה רבה ולהוביל לקוחות לפעול, וזה מה שכל העסקים רוצים בפיתוח הקמפיינים שלהם.