לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

כתיבת תוכן לאתרים – 15 הטיפים המנצחים לכתיבת תוכן מושלמת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

כתיבת תוכן לאתרים היא אינה שלב קל בכל הקשור לקידום אתרים- מדובר בשלב הכי ארוך, יצירתי,וחשוב.

ריכזנו עבורכם 15 טיפים אידיאלים בשביל כתיבת תוכן לאתרים הכי מדוייקת שתוכלו ליצור עבור אתר בית העסק שלכם.

קראו,העמיקו,השכילו, ורשמו לעצמכם מה שרלוונטי עבורכם 🙂

1.כתיבת תוכן לאתרים – הכירו את הקהל שלכם

זה נשמע פשוט, אבל כל כך הרבה סופרים שמים עט על הנייר – או אצבע למקלדת – לפני שהם חושבים למי הם מנסים להגיע. לפני ניסוח תוכן, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
מי הקהל העיקרי שלכם?
מה לגבי קהל משני שיכול להשפיע וליידע את הקהל העיקרי שלכם?
איך הם ימצאו את האתר שלי באינטרנט?
מה הם יכולים לשאול את עצמכם בכל הקשור לעסק או לשירות שלכם?

לדוגמא, נניח שאתה יוצר אתר של כתיבת תוכן לאתרים או תיק עבודות מקוון.
הקהל העיקרי שלך עשוי להיות לקוחות קיימים שכבר מצויים באמתחתכם.
עם זאת, הקהל המשני שלכם רחב הרבה יותר ויכול לכלול אנשי מקצוע אחרים, כתבים או כל מי שעשוי להזדקק לשירותכם בעתיד.
תצטרכו לוודא שהתוכן שלכם נגיש ומעניין לכל הקהלים האלה.
איזה סוג של שאלות קבוצות אלו עשויות לשאול על נושא מסוים?
איפה הם הכי פעילים באינטרנט?
איזה סוג מידע הם צריכים?
התייחסו למידע הזה בכובד ראש על-מנת לספק בסופו של יום את התוכן הרלוונטי עבור האתר שלכם.

2.כתיבת תוכן לאתרים – כתבו בפשטות ובשפה נגישה

משפטים ארוכים בשפה גבוהה מיועדים לחובבי ספרים, לא לגולשים ברשת.
הקפידו להשתמש במילים ומשפטים פשוטים ללא תחכומים מיותרים.

עליכם לתפוס את הקשב ואת תשומת הלב של הקהל בסופו של יום.

אם אינכם בטוחים כיצד לשפוט את הכתיבה שלכם, כדאי לבדוק את ציון הטקסטים שלכם בעזרת כלי קריאה מקוון.
רוב הדגמים הפופולאריים מבוססים על אורך המילים והמשפטים בטקסט. קריאות הטקסט שלך מקבלת ציון לפי מספר או רמת הכתיבה.
בדקו את הטקטסים שלכם באמצעות כלי כתיבה מקוונים רלוונטים שתוכלו למצוא ברחבי הרשת.

3.הניעו לפעולה-השתמשו בפעלים אקטיביים ולא פאסיביים!

לדוגמה, במקום לכתוב "ניתן להזמין מוצרים באתר שלנו", כתבו "אתם יכולים להזמין מוצרים באתר שלנו".

קול פעיל עוזר ליצור משפטים תמציתיים וידידותיים לקורא. זה גם יותר ישיר; כשאתה מדברים ישירות לקהל ("אתה יכול לעשות את זה") זה מרתק יותר מאשר לומר "זה יכול להיעשות".
זה חשוב גם בדף השאלות הנפוצות באתר שלכם במידה ויש.
חשוב שיהיה (;

4.פשוט הציגו

ההמלצה שלנו היא לא לקחת את הכתיבה שלכם לכלליות והצהרות ברמה גבוהה.
דוגמאות ספציפיות מהעולם האמיתי עוזרות לקוראים להבין טוב יותר את הכוונות שלכן ולהמחיש אותן.

בואו ניקח דוגמא:

״ זו המסקרה הטובה ביותר שאפשרי לקנות״
או
״ ייצרנו את המסקרה מ100% חומרים עמידים שנועדו למנוע זליגה או מריחה של האיפור תוך שמירה על מראה מוארך של הריסים לאורך כל שעות היממה״

איזו גרסא נותנת לכם בתור קוראים תמונה יותר ברור של המסקרה? מן ההכרח שהשניה.

הוספת פרטים ספציפיים ממחישים לקורא כי מדובר במוצר אמין ואיכותי שבהחלט שווה את הרכישה.

5.דעו למי אתם פונים

פלטפורמת האינטרנט מיודעת בסופו של יום לכולם- ולא רק למומחים.
ודאו שהמידע שאתם מעבירים אודות בית העסק שלכם מובן עבור הקורא הפשוט.
הימנעו משפה אישית או פנימית כמה שיותר.
במידה וקיימים מונחים מרכיבים שעלולים להיות לא ברורים הסבירו בהרחבה למה הכוונה.
ספקו במידת הצורך קישורים לאותם מונחים על-מנת להקל על הקוראים ולספק להם מידע נוסף אודות התחום שלכם.

שימוש בשפה ידידותית ונגישה מחבר אתכם אל הלקוח ועוזר לכם ליצור איתו קשר רגשי והזדהות שיכולים לעזור לגרום לו לרכוש את המוצר או השירות שאתם מוכרים.

6.עשו מיקס וגוונו בבחירת המילים שלכם

מילים הן כמו בן אנד ג׳ריס – לכולנו יש את הטעם או הטעמים המועדפים עלינו.
אבל כשזה מגיע לעניין את המבקרים והגולשים שלכם, מגוון הוא המפתח!
נסו לגוון כמה שיותר בבחירת המילים שלכם על-מנת לא לעייף את הקורא ולגרות את מוחו.
חשבו תמיד שנון והשתמשו בביטויים מצחיקים או מעוררי מחשבה.
משפטי מוטיבציה או משפטי חכמה על החיים גם יכולים לתרום משמעותית ולגרום לקורא לא לשכוח את המסרים שאתם מעבירים.
זכרו כי למסר יש עוצמה חדשה.
נסו להשפיע ולתת השראה לקוראים שלכם כמה שאפשר.

הפכו טקסטים לאפשריים לסריקה

בנוסף להצבת המידע החשוב ביותר למעלה, ודא שקל לרפרף את ו הטקסט ולסרוק אותו במהירות או לחפש את הנושא הרלוונטי במידת הצורך.
רוב קוראי האינטרנט יסרקו את הדף כדי למצוא את פיסת המידע הספציפית שהם מחפשים – אם הם לא מוצאים אותו בקלות, הם ימשיכו הלאה.

שימו את עצמכם שנייה בנעליים שלהם- האם אתם באמת קוראים את כל הכתבה או המאמר שאתם פוגשים באינטרנט? לא תמיד.

ודאו כי יש כותרות בינתיים מושכות וברורות שיכוונו את הקורא למה שעתיד להיאמר בפסקה.

במקום פסקאות כבדות טקסט, השתמש וברשימות תבליטים או מספריות. במקום עמוד אחד ארוך של טקסט, ארגנו את התוכן בפסקאות.

נסו לכלול תמיד "שטח לבן".
זהו למעשה החלל הריק המקיף פסקאות, תמונות ואלמנטים אחרים בדף האינטרנט שלכם
למרות שזה נראה לעיתים כמו שטח מבוזבז, זה למעשה החבר הכי טוב של מעצב האתרים.
כמויות נוחות של שטח לבן מסביב לטקסט הופכות אותו לקריאה יותר ומהנה יותר.

7.תמונות, תמונות,תמונות

מחקרים מראים שרוב המוח האנושי הוא חזותי, ואנשים מעבדים מידע חזותי הרבה פעמים מהר יותר מאשר טקסט.

תרשים או גרף קלים לקריאה יכולים גם לעשות עבודה טובה יותר בהסבר של נושא מורכב מאשר טקסט בלבד.
גם אם אינכם מעצבים גרפיים במקצוע, קיימות המון דרכים להשתמש בוויזואליות באתר שלכם וכמה שירותים מצוינים שיעזרו לכם ליצור גרפיקה בעצמכם כדוגמת פלטפורמות Canva ו-Piktochart.

תמונות גם עוזרות לפירוק והבנת הטקסט, מה שהופך את הדף שלכם לקל ונעים יותר לקריאה.
אנו ממליצים שתהיה לפחות תמונה אחת בכל עמוד באתר שלכם.

8.מעברי האתר

היתרון הגדול והעיקרי ביותר באתר בית העסק הוא שקל להפנות את הקוראים מעמוד אחד למשנהו. עזרו לקוראים למצוא עוד תוכן נהדר על ידי קישור מילים או ביטויים מסוימים למשאבים רלוונטיים אחרים, במיוחד אלה שבאתר האינטרנט שלכם.
זה יעזור להשאיר אנשים מעורבים בתוכן שלכם ובכך ליצור טראפיק לעמודים נוספים.

לצורך העניין, נניח שיש לכם אתר תכשיטים ואתם מתארים כי קיים מגוון רחב של תכשיטים באתר שלכם כדוגמת טבעות, שרשראות, טבעות נישואין, וכו׳.
לכל אחת מהמילים הללו אתם יכולים לבצע הפניה רלוונטית לאותו עמוד.
בכך תוכלו להגדיל מעורבות באתר ואת אופציית הרכישה.

בניית קישורים פנימיים אלה בתוך האתר שלכם עוזרת גם לקידום האתר בסופו של יום, אך זכרו שקישורים תמיד צריכים להיות רלוונטיים ומועילים.
מבחינה ויזואלית, אם תעמיסו את הטקסט שלכםם בקישורים, אנשים לא יידעו על מה ללחוץ.
אל תבלבלו את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, שמרו על מימון סביר של קישורים פנימיים.

9.כתיבת תוכן לאתרים -מילות מפתח

מילות מפתח,מילות מפתח,מילות מפתח.
על-מנת להבטיח שיהיה לאתר שלכם יהיה טראפיק רלוונטי וממוקד עליכם להשתמש במילות המפתח הרלוונטיות והחזקות ביותר שקהל היעד שלכם מחפש בכל הקשור לשירות או למוצר שאתם מספקים.

על-מנת להבין מהם מילות המפתח הרלוונטיות והמחופשות ביותר בקרב קהל הלקוחות שלכם באמצעות מחקר ביטויי מפתח שאותו לרוב מבצעים מקדמי הseo שמוכשרים כחלק מתפקידם לבצע מחקר זה.

10.כמות מילים

בכל הקשור לseo, מילים זה כוח.
כשמדובר בכמות? על אחת כמה וכמה.

ככל שתקפידו ותצליחו לייצר תוכן המכיל כמה שיותר כמות מילים (ההמלצה היא 700+ למאמר בתור התחלה, ובהמשך להתקדם ל1000+) , האלגוריתם של גוגל יצליח לזהות את האתר שלכם כאתר איכותי ובאמצעות-כך לקדם אותו לקדמת דפי גוגל.

במידה ואתם מצויים בתחום תחרותי, מן הסתם שתצטרכו מאמרים עם כמות מילים של 1000+ על-מנת לקדם את האתר שלכם ככל הניתן.

זוהי בסופו של יום מטרת העל שלכם- להיות בראש דפי גוגל.
אם לא תהיו בטופ מה זה שווה? (;

11.כתיבת תוכן לאתרים – אל תחזרו על עצמכם

דמיינו את עצמכם במקום הקהל שלכם- כמה מייגע זה לחזור אחרי אותו נושא מס׳ פעמים.
המבקרים באתר שלכם באים ללמוד ולהעשיר והם לא רוצים שאותם מושגים או מילות מפתח יחזרו על עצמם ללא הרף כשהם רוצים ללמוד משהו חדש.
זה מעייף חברים.
התחשבו בקהל שלכם (:

12.אל תדחקו לפינה מבחינת מכירה

ההמלצה שלנו היא לא למכור יתר על המידה את המוצר או את השירות שלכן.
כתיבת תוכן

איכותי כרוכה באיזון קפדני בין תוכן פרסומי ולא פרסומי.
ברור שמטרת האתר היא לקדם את מה שאתם מציעם בסופו של יום, אבל זה לא אומר שאתן צריכים ״להפציץ״ את הקוראים בכל ההזמנות לקנות או להירשם.
ספקו להם תוכן בעל ערך ואינפורמציה שהם יכולים להעריך לפני שתשאלו אותם אם הם מעוניינים להפוך לצרכנים.
עשו את המכירה שלכם בחוכמה (;

13.אל תשתמשו בתמונות שאין לכן זכות חוקית להשתמש בהן

מציאת תמונות אקראיות באינטרנט והדבקתן באתר שלכם ללא רשות או רכישה עלולה לגרום לתביעה.
היו מודעים לכך והימנעו מכך ככל הניתן.
אלא אם כן בא לכם להסתכן בתביעה, זה כבר שלכם (;

14.כתיבת תוכן לאתרים – השאירו טעם של עוד

אתרים טובים וחזקים מסיימים כל עמוד בקריאה חזקה לפעולה (או בקיצור CTA).
האם יש אדם שאליו הקורא צריך לפנות לקבלת מידע נוסף?
האם יש אדם אליו הקורא יכול להפנות את התוכן הקיים באתר שלכן?
סרטון מעניין שכדאי להם לראות?
מה בדבר פוסט קשור בבלוג שהם יכולים לקרוא או דוח שהם יכולים להוריד?
אסטרטגיה זו עוזרת להפנות את הקוראים לאזורים אחרים באתר האינטרנט שלך ומעודדת אותם לקדם את התוכן שלכם לחברים ובני משפחה.
שמרו על הקריאות לפעולה תמציתיות, והתחילו אותן עם פעלי פעולה כדוגמת "הורד", "שתף", "הצטרף", "הירשם", "למידע נוסף" או "צפה".
הקפידו לכלול קישור שלמעשה מאפשר לקוראים למלא את הפעולה שאתם מבקשים מהם לבצע.

15.ספקו את התשובות ששוק היעד שלכם צריך

כיצד השירותים או המוצרים שלך יכולים לעזור לצרכן?
למה הם הכי טובים בשוק?
איך מבקר יכול למצוא בדיוק את הפריט או המידע שהוא מחפש?
אתם המומחים ולכן המבקרים באתר שלך מצפים למצוא את התשובות שאתם מחפשים.

ביננו? זו העצה הכי חשובה בסופו של יום לכל הקשור על כתיבת תוכן לאתרים.

באמצעות מימוש הטיפים הללו, אתם יכולים ליצור תוכן יעיל שייכנס לראשו של הקורא הכי מעופף וחסר-סבלנות.
הכל עניין של חיבור ופניה מדוייקת לקהל הנכון.

שיהיה בהצלחה!
לשאלות נוספות על כתיבת תוכן לאתרים נכונה ויעילה, פנו אלינו ואנחנו יותר מנשמח לספק לכם מענה 🙂

אוהבים,
משפחת וג׳טה – משרד פרסום דיגיטלי.

רוצים לדעת עוד על כתיבת תוכן לאתרים? לחצו כאן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!