מה זה שיווק דיגיטלי
מה זה שיווק דיגיטלי

מה זה שיווק דיגיטלי – כל מה שצריך לדעת על העולם הדיגיטל

תוכן העניינים של המאמר

אז מה זה שיווק דיגיטלי? ואיך להצליח בו בגדול

כשמדברים על שיווק חשוב לבנות תכנית ממשית שתעזור לנו לבסס את צעדינו העתידיים, להבין ולבנות את מהלכי השיווק שלנו, לשים לב שהאיש שיווק שעומד מולנו מברר את הצרכים על מנת להבין מה הלקוח באמת צריך.

שלא עושים את הדברים הנ"ל זה בא לידי ביטוי בהפסד כסף של הלקוח וזמן הישארותו בפעילות שיווקית יורד משמועתית וגורם ללקוח לקבל חוויה מוטעת על עולם השיווק.

היום ב2021 כל עסק זקוק לשיווק, זה כמו שרכב יהיה בלי גלגלים אז אנא הקפידו על הכללים הללו על מנת שתוכלו להתקדם ולהגיע לתוצאות וליעדים שיביאו אתכם להצלחה בעסק שלכם.

פרסום בפייסבוק לעסקים שמעתם על זה? לקריאת המאמר בנושא הכנסו

טעות נפוצה של בעלי העסקים – שיווק דיגיטלי שווה מכירות 

פעמים רבות, כשבעלי עסקים נשאלים "מה זה שיווק", התשובה הנשלפת היא – "מכירות!". ובכן, בעולם השיווק יש הרבה יותר מרק מכירות. יתרה מכך, לא תמיד פעולות שיווקיות מסתיימות במכירה, או מכוונות אליה.

יש המון דרכים כדי לגרות לקוח בלי לכוון למכירה, לדוגמה נראה ללקוח פרסום כמה פעמים בלי לנקוב במחיר עד שהוא ירצה ממש לדעת כמה המוצר עולה ובפרסום הבא נפרסם את המחיר ואז יהיה יותר קל להביא את הלקוח כי גרמנו לו לגירוי לפני שקנה.


תודעה של בעלי עסקים לגבי שיווק דיגיטלי באינטרנט

מכיוון שלקוחות המון פעמים לא מבינים בתחום השיווק, ההסתכלות שלהם והגישה כלפי השיווק היא מוטעת.

זה מזכיר לי המון פעמים התנהגות של סוחרים ואני אתן דוגמה, למשל לקוח השקיע סכום מסויים בפרסום ובודק ישר אם הסכום שהשקיע החזיר את ההשקעה ולכן מתייאש מהר אם לא קיבל את התוצאה שרצה.

יש המון פעולות בשיווק שבסוף יביאו את הלקוח לרכוש אצל אותו בעל עסק אחרי המון פרסומים.

מאוד חשוב עניין ההתמדה והתודעה מכיוון שתדמיינו שלקוח רואה חברה פעם אחת, פעמיים לא בטוח שהוא יקנה.

אבל אם לקוח ראה במשך שנה פרסומים של חברה ושל מוצר שמעניין אותו יש סיכוי גבוה שיקנה.

נחזור לרגע  לדוגמה הראשונה,  שהלקוח מדד את הדברים בצורה לא נכונה, סביר להניח שהלקוח היה מפסיק את הפרסום אחרי חודשיים ואז היה מפספס את כל הלקוחות שהיו קונים אחרי שהכירו אותו.

תבינו שבסוף הלקוח מחפש אמון ובטחון במקום שהוא רוצה לקנות, אז מאוד חשוב להבין זאת דרך התמדה.

שיווק זו הוצאה ולא השקעה כמו שגוף לא יכול להתקיים ללא מזון כך עסק חייב שיווק ולא יכול בלעדיו, גם בימים שלא בדיוק החזיר את השקעתו, הפרסום בטוח עשה טוב ועוד מישהו ראה, תבינו אין פרסום רע!


כדאי לי לפרסם באינטרנט?

מהדוגמאות שצוינו כאן נוכל להבין שעולם השיווק הוא עולם ומלואו, יש בו רבדים רבים ועומקים רבים ובסופו של דבר הלקוח חייב להבין שזאת דרך שדורשת התמדה וסבלנות ושזה משהו שבעיניי הוא חובה.

אין אופציה של לבחור אם לעשות שיווק או לא, או אם יש כסף או לא, אם אתה לא מתכוון בעידן הקיים לפרסם את עצמך לא בטוח שאתה צריך לפתוח עסק

בעל עסק בסופו של דבר מקבל החלטות חשובות שתורמות להמשך הצמיחה של העסק, לכן יש מחוייבות ואחריות לבעל עסק ללמוד ולהתפתח ולהבין עוד עולמות על מנת שיוכל לקבל את ההחלטות הנכונות לחברה או לעסק.

אל תשכחו שבסופו של דבר 95 אחוז מהעסקים בישראל נסגרים זה, נתון מטורף!  אבל זה בא המון פעמים מאגו שהורס את בעל העסק ושבמקום ללמוד ולחקור המון, בעלי עסקים חושבים שהם יודעים הכל ולא נותנים לאנשי מקצוע לעשות את עבודתם כמו שצריך.

קידום אורגני בגוגל מדבר אליכם? עם התשובה כן אתם חייבים לקרוא את המאמר הזה

למה חשוב שלכל עסק יהיה אתר משלו ונוכחות באינטרנט

ראשית נתחיל בעולם המיתוג שהוא כל כך חשוב היום בעסק.

המיתוג הוא בעצם הרושם הראשוני שלכם עם לקוח, נכון שהמון פעמים המיתוג יכול להיות מרשים והתוצאות בסוף לא יהיו תואמות לרושם הראשוני שקיבלנו, אך עדיין בעידן של היום עידן הדיגיטל יש למיתוג השפעה מאוד גדולה על משיכת לקוחות לעסק.

עסק שממותג ברמה מקצועית עם שפה גרפית אחידה, עם פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם, בסופו של דבר העסק ימשוך יותר לקוחות אליו, כיוון שהלקוחות רוצים אמון  איפה שהם קונים.

ואיך זה מתקשר לבניית אתרים בטח אתם שואלים, אז אתר מקצועי באיכות גבוהה יחד עם חוויית משתמש גבוהה משחק תפקיד מרכזי במיתוג עסק.

אתן לכם דוגמא כדי להמחיש את תהליך הרושם הראשוני, לדוגמא הבוס שלכם בעבודה שלח אתכם לעשות מחקר כדי לחפש משרד כלשהו שנותן שירותים, אתם תיכנסו לכמה אתרים ומי שיראה לכם הכי מקצועי וממותג ברמה גבוהה שם תשאירו את הפרטים האישיים שלכם, שם תרגישו שיש לכם עסק עם חברה שיודעת מה היא עושה.

נכון שיכול להיות שלא תמיד התוצאות והשירות יהיו תואמים את המיתוג אבל זה אחלה דרך לאפשר לכם שיגיעו לקוחות לעסק שלכם וזו אחלה דרך לשפר את תוצאות הפרסום שלכם.

אל תבנו אתר במערכת סגורה (קוד סגור)

לגבי בניית אתרים מאוד חשוב לא לבנות אתר במערכת סגורה כי המון פעמים אותה חברה שבנתה במערכת סגורה מקשה על בעל העסק לשפר את חוויית המשתמש שלו.

לכן אני מאוד ממליץ ללקוח לבנות אתר בממשק שנוח לשפר בו את החוויית משתמש ושיאפשר לבעל העסק להשתפר ולהשתדרג בלי להיות תלוי בחבחרה מסויימת לדוגמא פלטפורמת וורדפרס הפופולרית.

בנוסף מאוד חשוב שיהיה אתר מקצועי שמסביר את כל המידע והשירותים הרלוונטים על אותו עסק בבירור על מנת שהלקוח יקבל באמת את כל הפרטים שהוא צריך ויבוא כבר מוכן לקבל את השירותים של אותו נותן שירות .

אז לסיכום מה אנחנו יודעים על עולם השיווק הדיגיטלי

מאוד חשוב להקפיד על מיתוג מקצועי, בניית אתר מקצועי שימשוך את הלקוח להישאר בו, בדור של היום והמהירות שהעולם מתקדם הלקוח רואה משהו לא ברור באתר הוא ישר ינטוש ויצא מהאתר. חשוב לא לזלזל בדברים הקטנים, הם שהופכים את העסק לגדול.

צריכים ייעוץ? אנחנו כאן בשבילכם

כותב:
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.