מה זה מונטיזציה – ואיך אפשר לקבל הכנסות מהנכסים שלכם?

תוכן העניינים של המאמר

ושוב, אתם ניצבים בפני מושג מאיים שמזכיר לכם מעט עולמות שפחות רלוונטים אליכם כדוגמת עולמות התכנות או עולם ההייטק -מונטיזציה .

אתם נסגרים וחושבים שמאמר זה לא בשבילכם.

המוח נאטם ומעדיף לזפזפ ולעבור למאמר אחר, אולי בעל שם וכותרת יותר קלילים ומושכים לעין כדוגמת מדורי הרכילות השונים או מדור הספורט.

ההיפך הוא הנכון.

ראשית, מדובר במושג שיווקי שחשוב שתכירו.

שנית, כבעלי עסקים חשוב שתהיו בקיאים בכל תחומי השיווק והפרסום, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי. 

שלישית, ידע זה כוח- כל דבר שאתם לא יודעים הוא בעצם ברכה. הנה עולם חדש ומרתק שנפתח לפניכם ובאמצעותו תוכלו להשכיל אודות העולמות השיווקיים הקיימים ברחבי הרשת.

לעולם אל תירתעו מלדעת.

תהנו (:

אז מהי למעשה מונטיזציה?

מונטיזציה בפרשנות הכי פשוטה שיש משמעותה הפיכת אמצעי שאינו מניב הכנסה למזומן.

מה הכוונה?

ניקח לדוגמא את מושג ההפרטה.

נכס חינמי או ציבורי כדוגמת קטעי וידאו או תמונה הופכים לדבר רווחי.

דוגמא של כביש ציבורי שהפך בסופו של יום לכביש אגרה פרטי הנה דוגמא מעולה למונטיזציה.

מונח זה בסופו של יום מקבל מס' משמעויות בהתאם להקשר אליו מקשרים אותו.

המונטיזציה למעשה מאפשרת לעסקים לצמוח ולהתרחב ולהפיק רווחים.

הפיכת פעולות או אמצעים שלא מניבים רווח לרווחיים הנו דבר מבורך בסופו של יום וזו למעשה משאת נפשם של יזמים ומשקיעים רבים.

כיום המונטיזציה קיימת בשלל צורות- החל מפלטפורמות כדוגמת ספוטיפיי ואתרי אינטרנט ועד לרשתות החברתיות כדוגמת הפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, וכו'.

אם חשבתם שליצור ערוץ יוטיוב או ערוץ אינסטגרם הוא משהו שרלוונטי יותר לדור הצעיר, כדאי שתחשבו שוב.

מדובר באמצעי מטורף להכנסה אם מייעלים אותו ומשקיעים בו בצורה הנכונה. 

מונטיזציה באינטרנט

היתרון במוניטיזציה ברחבי הרשת הנו שבעלי אתרים מצליחים באמצעותה לייצר רווחים ע"י הפיכת שטחים באתר לזמינים עבור מפרסמים שמעוניינינם להציג מודעות פרסום שלהם.

על-שטח זה מן הסתם המפרסמים משלמים- דוגמא מצויינת לכך הנם אתרים כדוגמת וואלה או YNET  שלצד התוכן שלהם אתם רואים באנרים של פרסום או מודעות קידום של עסקים שונים למיניהם.

דוגמאות נוספות למונטיזציה ברחבי הרשת הנם שימוש בתוכן ספרים אלקטרונים לאמצעי מכירה.

כאשר גולשים למעשה משוטטים באתרים השונים ומקליקים על קישורים של מפרסמים, בעלי האתרים מקבל על ההקלקות האלו כסף.

קיימים אמצעים רבים לקבלת רווח ממודעות, דוגמא קלאסית לכך הנה מס' הקליקים המוקלקים על כל מודעה של מפרסם- על כל קליק שכזה בעל האתר מקבל כסף.

דוגמא נוספת הנה מס' הביקורים באתר, השימוש בעגלת הקניות, וכו'.

כאשר מדובר באתרים עם תנועה רחבה באתר, חברות מוכנות לשלם הרבה מאוד כסף על-מנת שפרסומות ומודעות שלהם יופיעו באתר הנ"ל.

צורות נוספות של מונטיזציה הנם מנויים, סרטונים, ופודקאסטים בתשלום.

ניקח להמחשה את אפליקציית המוזיקה SPOTIFY.

אפליקציית מוזיקה זו הצליחה למעשה לייצר רווחים באמצעות השמת פרסומי אודיו ווידאו בעת חווית המשתמש החינמית של הלקוחות שלהם בזמן בחירת ושמיעת המוזיקה אותה הם מעוניינים לשמוע. 

על-מנת לבטל את המודעות הללו על המשתמשים ליצור מנוי חודשי בתשלום אצל ספוטיפיי.

מדובר בשתי ציפורים במכה אחת מכיוון שככה או ככה החברה מרוויחה- הן במתן שירות חינמי בהם היא מקבלת כסף מחברות שמעוניינות לפרסמים מוצרים שלהם בזמן זפזופ השירים של הלקוח והן כאשר הלקוח עצמו מחליט לעשות מנוי על-מנת "להיפטר" מעול הפרסומות.

מונטיזציה ומדיה חברתית

כאשר מדובר ברשתות חברתיות כדוגמת אינסטגרם ופייסבוק, מדובר בקדמה בכל הקשור למונטיזציה. 

פלטפורמות אלו למעשה אוספות דאטה משמעותי אודות המשתמשים השונים על-מנת ליצור קמפיינים ממוקדי מטרה וצורך של הלקוח.

לצורך ההמחשה, במידה ונכנסתם לאתר של אלו-יוגה אך החלטתם שלא לרכוש ממנו דבר עקב פרמטרים של עלות או נראות, לא באמת "נפטרתם" מאלו.

המודעה שלהם תופיע פעמים רבות בעמוד הפייסבוק שלכם על-מנת לנסות להניע אתכם לחזור שוב לאתר ולחזור בכם מהחלטתכם לא לרכוש בגדי אימון.

הדאטה שנאסף עלינו הוא עצום, כל תנועה קטנה שלנו ברחבי הרשת נקלטת ע"י הרשתות החברתיות ומטורגטת למודעות פרסומיות על-מנת לנסות לשבות אותנו ולגרום לנו לרכוש. 

מעשה ערמומי?

לגיטימי לגמרי כאשר מדובר בעולם העסקים. 

מונטיזציה ומטא \ פייסבוק

כפי שכבר ציינו, פייסבוק אוספת מליונים של נתונים מליונים של נתונים אודות המשתמשים שלה מדי שבריר שנייה.

באמצעות המידע הנ"ל כדוגמת תנועה באתרים השונים, מידע גאוגרפי, והתנהגות הצרכן בכל הקשור לקליקים, מצליח פייסבוק לטרגט את מודעות הפרסום הרלוונטית ללקוח המדויק.

לא סתם לפייסבוק ישנו שווי שוק של למעלה ב600 מיליארד דולר.

מדובר במעצמת דאטה.

YOUTUBE

פלטפורמת הסרטונים המפורסמת בעולם אינה כזו תמימה כמו שנהוג לחשוב.

בדומה לפייסבוק ואינסגרם גם יוטיוב אוספת אודותינו מידע אודות הפעולות שלנו ברחבי הרשת.

באמצעות התנועות שלנו מצליחה יוטיוב להציג בפנינו מודעות שיווק הרלוונטיות לחיפושים ולתשוקות שלנו ברחבי הרשת.

מונטיזציה טיק-טוק

פלטפורמת הסרטונים שכבשה את העולם וגם נראית למאין שה תמים גם היא למעשה אוספת אודותינו מידע.

ככל שאנחנו נשארים יותר זמן לצורך העניין בגוגל, יוטיוב, או בממשקים שונים כדוגמת דואר-אלקטרוני, הפלטפורמה מצליחה לאסוף עלינו מידע רלוונטי ובאמצעותו לנתב לעברנו את כל הפרסומות הרלוונטיות אלינו.

כיצד למעשה בסופו של יום תוכלו להרוויח כסף ממונטיזציה?

נתחיל מפלטפורמת הסרטונים יוטיוב.

על-מנת להתחיל להרוויח כסף מהסרטונים שלכם, עליכם בסופו של יום להיחשף לקהל גדול דיו על-מנת להפוך את ערוץ היוטיוב שלכם לאופציה שיווקית עבור החברות השונות.

עפ"י הנתונים המינימליים, תזדקקו למינימום של 4,000 שעות צפיה ב12 החודשים האחרונים ולקבוצה של 1000+ מנויים על-מנת ליצור עסקאות מניבות רווח עם חברות.

קיימת גם האופציה ליוטיוברים שביננו להרוויח כסף באמצעות שיווק המוצר בסרטון עצמו.

אם תשימו לב טוב, קיימת גם האופציה להציב סרטון שיווקי באמצע הסרט עצמו.

כאשר אורך הסרטון נע למעל 8 דקות, אפשרות זו היא לגמרי הגיונית.

בכל הקשור לאינסטגרם, הדרך הכי פופולארית הנו קידום ופרסום של מוצרים באמצעות משפיענים ומובילי דעת קהל ברשת שלהם קהל עוקבים גדול.

ניתן לייצר גם רווח הן ממכירת המוצרים שלכם דרך האינסטגרם, ראו דוגמת הדוגמנית הישראלית נטע אלחמיסטר וקו בגדי הים המצליח שלה בננהוט.

כמובן שמדובר בעבודה קשה ולהיחשף לקהל עוקבים זהו אינו דבר קל, אך באמצעות ההתמדה והראש הנכון בהחלט ניתן להשיג הכל בחיים האלה.

אם נסכם? מדובר בגאונות.

מי היה מאמין שיוטיוברים או אתרי אינטרנט למיניהם ירוויחו כסף ממודעות פרסום אותם ירצו המפרסמים השונים לשווק בפלטפורמות שלכם.

מדובר מצד אחד במשימה לא פשוטה, שכן נדרשת השקעה בפלטפורמות השונות מהם אתם רוצים להרוויח כסף בסופו של יום,

אולם מצד שני בעזרת קו מחשבה נכון, למידה ללא הפסקה, והתמדה, אתם תצליחו לעלות על דרך המלך וליצור רווחים שמעולם לא חשבתם שתוכלו ליצור.

אנו יותר מנשמח מלהסביר לכם לעומק אודות המונטיזציה ואופן הפעלתה.

אל תהססו לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף או הדרכה.

אוהבים,

משפחת וג'טה (:

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן לטיפים ומדריכים נוספים

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
כותב:
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.