פרסום ממומן
פרסום ממומן

קידום ממומן: מהם היתרונות שאפשר לקבל מפרסום?

תוכן העניינים של המאמר

קידום ממומן הוא אחד מכלי השיווק הכי חשובים ורלוונטים בעולמנו הדיגיטלי היום, אם לא הכי חשוב היום. התוצאות שלו הנם מיידיות, ותוכלו לעקוב אחר מדד הביצועים שלו על-מנת להבין איפה העסק שלכם עומד מבחינת חשיפה והנעה לפעולה של קהל היעד הפוטנציאלי אליו תרצו להגיע.
רוצים לקבל עוד קצת ערך? לחצו כאן

נכון לינואר 2022 פלטפורמת המדיה והפרסום הכי פופולארית הנה פייסבוק. פייסבוק מאפשרת חשיפה ל60% מאוכלוסיית העולם המקוונת. מדובר במספר עצום של אנשים- כ2.9 מליון אנשים.

במקום השני אחריה משתרכת פלטפורמת הסרטונים YouTube  עם חשיפה ל2.5 מיליון אנשים ואת המקום השלישי תופסת פלטפורמת האינסטגרם ששיגעה את העולם עם חשיפה ל1.4 מיליון איש.

קיימות פלטפורמות נוספות שלא מביישות את השלישיה הפותחת, כדוגמת טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, קידום אורגני בפייסבוק, ועוד.

אז מה הם מודעות ממומנות – קידום ממומן?

צורת מודעת הפרסום הנפוצה ברשת הנה פרסום בתשלום פר קליק. (PPC)

הודעות הפרסום מופיעות בפלטפורמות המדיה השונות כדוגמת פייסבוק, טוויטר,אינסטגרם, וGOOGLE.

מודעות אלו מוצגות לבחירתכם לקהל היעד הפוטנציאלי שאתם מגדירים טרם הפצת המודעה ברשת.

אתם כבעלי עסק משלמים כאשר לקוח פוטנציאלי לוחץ על מודעת הפרסום.

ניתן להגדיר תשלום פר קליק או פר כמות 1,000 צפיות (CPM).

שיעור קליקים (CTR) הנו מדד חשוב להערכת הצלחתו של קמפיין פרסום, מכיוון שכך תוכלו לדעת עד כמה אפקטיבית מודעת הפרסום שלכם וכמה לקוחות פוטנציאלים היא מושכת אליה באמצעות הקלקה על המודעה.

מהו PPC – קידום ממומן?

כפי שכבר הבנתם, PPC משמעותו תשלום פר קליק.

באמצעות שיטה זו ניתן להציב מודעות פרסום במקומות אסטרטגיים באינטרנט כגון אתרי חדשות ואתרים עם טראפיק גבוה וקהל מבקרים רחב.

המטרה שלכם בסופו של יום היא למשוך לאתר שלכם כמה שיותר מבקרים.

העלות לקליק היא משהו בעל טווח רחב ותלויית מטרה וסיטואציה. 

העלות הממוצעת לקליק היא בין 1$ ל2$.

מהו CPM?

המשמעות הנה עלות פר אלף חשיפות.

מודעות פרסום אלו אלו מודעות תצוגה ווידאו.

התשלום הוא עבור היכולת להציג את מודעת הפרסום שלכם 1,000 פעמים, ללא תלות במס׳ הקליקים.

מיקוד

תוכלו לבחור במדויק לאיזה קהל יעד להציג את מודעות הפרסום- אם זה מבחינת טווח גילאים, מגדר, מיקום, תחומי עניין, ופרמטרים נוספים הרלוונטים על קהל היעד אליו תרצו להגיע בסופו של יום.

חיסכון

אתם משלמים בפועל רק כאשר המודעה נלחצת או מופיעה 1,000 פעמים. זה הרבה יותר משתלם מאשר לזרוק סכומים לא מדויקים ולא מדידים בחודש ולחכות לתוצאות, אם בכלל.

מעקב ובקרה

באמצעות שיטה זו תוכלו לדעת אילו מודעות פרסום מושכות את קהל היעד שלכם ואלו פחות. אי לכך ובהתאם לזאת תוכלו לשפר את אסטרטגיית הפרסום שלכם ולהבין מה יותר עובד עבורכם ומה פחות.

תוצאות מהירות

בשונה משיטות פרסום אחרות, לPPC היכולת לאפשר תוצאות פרסום מהירות כיוון שמודעות הפרסום מוצגות במקומות אסטרטגיים ברשת. 

כמובן שקיימות מטרות נוספות והקמפיין שאתם יוצרים מותאם בסופו של יום לצורך העסקי שלכם – בין אם מדובר בהשארת פרטים, ביקור באתר, או רכישה – הכל תלוי בסופו של יום במה שתרצו להשיג.  

נציין ונאמר כי בכל הקשור לקידום מודעות בGoogle, העלות לקליק בענקית החיפוש נקבעת ע״י שקלול של הצעת המחיר שלכם יחד עם ציון האיכות שהקמפיין שלכם מקבל מגוגל. ככל שהציון מגוגל גבוה יותר, העלות פר קליק תהיה נמוכה.

אותו הדבר תקף לגבי מס׳ הקליקים – ככל ששיעור הקליקים של מודעת הפרסום שלכם גבוה יותר, כך גם העלות לקליק תהיה נמוכה יותר.

זה הכל עניין של איזון ומשחקי כוחות בסופו של יום.

מהם היתרונות של קידום ממומן?

קידום ממומן הנו מדיד

כל מטרת קידום אשר תבחר כיום הנה מדידה ותספק לכם את המידע המדויק ביותר בדבר התקדמותכם- לדוגמא, אם מטרתכם היא לעורר מודעות למותג, תבחרו באסטרטגיית תשלום לפי קליקים על-מנת לדעת כמה אנשים נחשפו ונכנסו לאתרכם בסופו של יום.

אם מטרתכם היא שירכשו ממכם את המוצר, תוכלו לקבל מידע בזמן אמת לגבי שלבים במסע הלקוח באמצעות יחסי המרה- מי נכנס לאתר ויצא מיידית, כמה ביקרו בעמוד וכמה זמן שהו בו, כמה נכנסו לעגלת הקניות ויצא ממנה, וכמה בסופו של יום רכשו את המוצר. בהתאם לכך, תוכלו לדעת מה צריך לשפר.

טרגוט קהל יעד מדויק, בדיקה ובקרה לגבי קהל היעד

בכל פלטפורמות הפרסום העולם קיימת האפשרות לבצע אופטימיזציה על-סמך קשר עם הקהל, ומאופטימיזציה זו לגרוף נתונים ודאטה לגבי מיקומו, גילו,מינו העדפותיו, הרגליו,ותחומי ענייניו. בזכות מידע זה תוכלו לשפר את אסטרטגית הפרסום הממומן שלכם.

איכות ומגוון בשידור המסר הפרסומי שלכם

קיימים בקידום ממומן שפע של ערוצי תקשורת לשידור המסרים השיווקים שלכם.

בין אם מדובר במודעות טקסט, לידים, באנרים, או סרטון- מספר פלטפורמות הדיגיטל ואפשרויות הקריאייטיב הן רבות ומאפשרות לכם חופש בחירה רחב.

ההמלצה שלנו היא להבין באילו פלטפורמות דיגיטליות משתמש קהל היעד אליו תרצו להגיע, ובהתאם לכך לפעול שיווקית בזירות הללו.

מומלץ לפעול בשתי פלטפורמות מרכזיות לשם מיקוד ויצירת סדר בראשכם בכל הנוגע לשיווק העסק.

מרגישים מבולבלים עדיין בדבר הפרסום הממומן ומטווח האופציות הגדול? אל-דאגה , אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר ולהכווין אתכם בכל הקשור לקידום ממומן.

אל תהססו להבין יותר כדי להוביל את העסק שלכם לקדמת הדיגיטל.

השאירו לנו פרטים ואנחנו ניצור עמכם קשר.

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני הנו קידום שיווקי חינמי.

יש הדוגלים בשילוב הן של קידום אורגני והן של קידום ממומן יחדיו.

נכון להיום השקעה אורגנית פחות מניבה פרי לעומת קידום ממומן- בפייסבוק לדוגמא, פוסטים אורגניים (לא ממונים) נחשפים לקהל יעד של 2% סה״כ. זה מעט מאוד ולא מספיק לקידום יעיל של עסק בדיגיטל.

למרות זאת יש לזכור כי לקידום אורגני יתרונות רבים והוא מאפשר חשיפה חינמית לקהל יעד נוסף. פה לאוזן בעסק הוא גם מצרך הכרחי.

זכרו שיש תמיד לתת ערך לקהל הלקוחות וכך יהיה יותר לקל לשמר אותם.

הנה כמה טיפים מרכזיים לשיפור הקידום האורגני שלכם-

למדו את יסודות הSEO

השם השני לקידום אורגני.

על כל קמפיין אורגני שמכבד את עצמו יש לבצע אופטימיזציה למילות המפתח ומאמרי התוכן שלה על-מנת לנסות להגיע כמה שיותר לראש הרשימה בGOOGLE.

לינקדאין

קשרים. זה מה שעובד היום בעולם בזה.

הקידום הארגוני האידיאלי עבור העסק שלכם לגמרי יכול לשאת פרי דרך אנשי קשר בלינקדאין. 

ניתן לנסות להתחבר לאנשי קשר מתחומך ולהציע שת״פים, שיתוף תוכן רלוונטי לעסק שלכם, וחיבורים עסקיים פוטנציאלים.

לינקדאין הוא לגמרי התשובה שלכם למימוש הפוטנציאל האורגני של העסק.

פלטפורמות מומלצות לקידום אורגני הנם: פוסטים בפייסבוק,לינקדאין, אינסטגרם, טיקטוק, ניוזלטרים באימייל, וYouTube.

על-מנת לבנות שיווק אורגני יעיל, יש לבדוק את הטראפיק של קהל היעד שלכם- באיזה שעות הוא פעיל? מה המגדר שלו? מהו טווח הגילאים שלו?  באילו פוסטים הוא הכי התעניין? בהתאם לדאטה שתאספו תוכלי לייעל את השיווק האורגני שלכם ולמשוך עוד קהל לקוחות.

זכרו ששיווק אורגני בר-השקעה בדיוק כמו שיווק ממומן- שניהם מושכים לקוחות ושניהם פוטנציאלים להצלחת וקידום העסק. 

שיווק בפייסבוק – קידום ממומן

קהל יעד בפייסבוק – 20-30+

אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו- אופן הפרסום בפייסבוק מתבסס בעיקר על פוסטים ומודעות ממומנות.כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, צריך להבין שפרסומים ממומנים לעסק ניתן לעשות רק דרך חשבון המוגדר כחשבון עסקי.

מכירת מוצרים מהחשבון הפרטי שלכם היא לא רלוונטית, ופייסבוק עלולה לחסום אתכם בעקבות אקט זה.

המטרה של פייסבוק היא שכן תשלמו לה על קידום ממומן בסופו של יום והיא פועלת בהתאם לכך- כאשר תעלו פוסט ללא מימון, הפלטפורמה תחשוף אותו לאחוז מאוד זעיר של עוקבים.

אנו ממליצים להקציב לעצמכם מדי חודש סכום קבוע שתחליטו לשים לקידום ממומן במטרה לחשוף את העסק שלכם לכמה שיותר אנשי קהל היעד האולטימטיבי.

בפייסבוק קיימת האופציה לטרגט את קהל היעד שלכם מבחינת מין,גיל, אזור מגורים, ואף תחומי עניין. זהו כלי חשוב שעליכם לנצל.

שיווק באינסטגרם – קידום ממומן

קהל יעד באינסטגרם – +15-30

אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו

הפלטפורמה שהחלה את דרכה כאלבום תמונות והתפתחה בהמשך לענקית עסקים מפלצתית, מתבססת בעיקרה על תמונות,סרטונים, שידורים חיים, ותוכן.

כאשר פותחים עמוד עסקי באינסטגרם, צריך להבין שהעלאת תוכן יומיומית היא אינה פעולה מספקת, ושיש להבין באמצעות הגדרות האינסטגרם באילו שעות קהל היעד הכי הרבה פעיל, מה ההאשטגים הרלוונטים לעסק,כיצד מניעים לפעולה דרך פיצ׳רים כגון סטוריז וטיק טוק, ושיש חשיבות רבה לעיצוב העמוד ולאסתטיקה שלו. עמודים שהשקיעו בהם מחשבה מבחינת עיצוב ותוכן ימשכו אליו יותר לקוחות פוטנציאלים.

גם בפלטפורמה זו בדומה לפייסבוק, ניתן ורצוי לשים כסף על קידום ממומן על-מנת להגיע לקהל היעד האולטימטיבי.

המצאתו הגאונית של צוקרברג הנו כלי שיווקי אסטרטגי יעיל ביותר בכל הקשור לקידום בית העסק שלכם. 

בקידום בפייסבוק ניתן לבנות מודעות מטורגטות פר יעד על-מנת להגיע לקהל היעד הפוטנציאלי שלכם בצורה המדויקת ביותר.

אילו שאלות יש לשאול בכל הקשור לקידום בפייסבוק?

היתרון של פייסבוק ואינסטגרם הנו שניתן להגדיר את קהל היעד שלכם בהתאם לפרמטרים רלוונטים כדוגמת גיל,מין, מצב משפחתי, מקום מגורים, תחומי עניין, וכו'.

לפני שאתם מגדירים מיהו קהל היעד, עליכם להגדיר מהו המוצר או השירות אותו אתם מוכרים ועל איזה צורך הוא עונה.

נניח כי אתם משווקים לצורך ההמחשה גלידה טבעונית.

אתם אומנם מוכרים מזון קיצי, אולם מזון קיצי זה הוא מאוד ספציפי- מדובר בגלידה אשר יוצרה מחומרים ידידותיים אשר אינם פוגעים בבעלי-חיים או מערבים ניצול ופגיעה של בעלי-חיים בתעשיית החלב והביצים .

בעולם של היום המודעות לעולם ולבעלי החיים הולכת וגדלה מיום ליום.

אי לכך ובהתאם לזאת מדובר בקהל ספציפי בארץ, הוא כן יכול להיות רלוונטי לכלל התושבים בארץ אך מי שירכוש אותו בסופו של יום הנו הקהל הספציפי שצורך מוצרים שאינם מן המזון או מן החי.

ברגע שתבינו את הצורך שהמוצר שלכם נותן, אתם על דרך המלך.

באמצעות הבנת הצורך תוכלו לבדל את עצמכם ולבנות את המיצוב של המותג שלכם.

גלידה טבעונית היא כבר דבר מיוחד בפני עצמו.

השאלה היא איך אתם מייחדים אותה ממותגים מובילים בתחום כדוגמת בן אנד ג'ריס? האד אנד דאז? גולדה?

גם על הדברים הללו אתם צריכים לחשוב ולהקדיש זמן ומחשבה לבידול שלכם מבתי עסק אחרים.

הבידול שלכם יוצג בסופו של יום במודעות שיתפרסמו בפייסבוק ובאינסטגרם.

התייחסו לנושא הזה בכובד ראש,זה מה שיביא לכם את הלקוחות הרלוונטים בסופו של יום.

ללכת אחרי העדר מעולם לא היה סקסי.

ההיפך הוא הנכון.

חשבו לעומק על הבידול שלכם כדי לעלות על דרך המלך.

הדבר הבא שיש להתייחס אליו בשיווק באינסטגרם ובפייסבוק הנו קהל היעד שלכם.

בואו ניקח לדוגמא שיווק של גלידה טבעונית.

קהל היעד הנו הקהל הטבעוני והצמחוני בישראל. המין רלוונטי הן לזכר והן לנקבה. מצב משפחתי? לא משנה- רווקים, נשואים,גרושים,הכל מתקבל. 

מקום מגורים? מדובר לרוב  בתל-אביב והסביבה. גם אזורי הצפון יכולים להיות אופציה מעולה.

תחומי עניין? כל הקשור לפעילות למען בעלי-חיים ולשמירה על עולמנו.

תראו איך ממוצר אחד טרגטתם את קהל היעד שלם לקהל ספציפי.

בהתאם לכך תוכלו לבחור את קהל היעד בפייסבוק על-פי הפרמטרים הללו ולא לבזבז כספים מיותרים על קהל יעד שכלל לא רלוונטי .

קידום ממומן בטיקטוק

שיווק בטיקטוק

קהל יעד בטיקטוק – 12-25

אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו- טיקטוק הנה בעיקרה פלטפורמת סרטונים ובידור.

השימוש בה יהיה מאוד רלוונטי עבור קהל צעיר, בטיקטוק מגוון אופציות ליצירת סרטונים מבדרים ומושכים שיכולים למנף את המודעות לעסק שלכם.

מבחינת השימוש בו, החיבור האולטימיטיבי בין הטיקטוק לאינסטגרם יוצר שילוב מנצח.

ניתן להעלות את סרטוני הטיקטוק שיצרתם לסטוריז באינסטגרם, אקט שמושך את קהל היעד שלכם ואף מבדר אותו.

מבחינת קידום ממומן, לא הרבה משתמשים בפלטפורמה זו. רוב בעלי העסקים יוצרים סרטון טיקטוק ובו מפנים את קהל היעד לעמוד האינסטגרם/יוטיוב/פייסבוק.

אל תזלזלו באפליקציית הסרטונים הללו שנראית כאילו היא מובנת רק לדור המילניום הצעיר שבקיא ביצירת סרטוני ריקוד שכנראה לעולם לא נדע לעשות.

כדוגמת פייסבוק ואינסטגרם, קיימת האופציה לפרסם מודעות פרסום ומימון באפליקציה ששינתה את פני העולם.

נסבר לכם את האוזן כי אורך סרטוני הטיקטוק נע בין מס' שניות למקסימום 60 דקות- לכן יש לקחת זאת בחשבון כאשר מעוניינת להתמקד בפרסום בטיקטוק.

בטיקטוק ניתן למצוא תוכן ממגוון תחומים ונושאים כדוגמת בישול, קוסמטיקה, בידור,ספורט, וכו'.

כיצד בכלל פונים לפרסום בטיקטוק?

דבר ראשון והכי בסיסי, פתחו חשבון.

דבר שני, דעו כי יש מס' אופציות לפניכם בכל הקשור לקידום ממומן:

קידום ממומן
(credit by: freepik)

סרטונים בFEED

סרטונים קלאסיים ואורגנים של טיקטוק שניתן לייצר ללא עלות.

סרטונים אלו יופיעו באופן אורגני בעמוד שלכם לעיני המשתמשים השונים.

השתלטות מותג בטיקטוק – קידום ממומן בטיקטוק

מודעות אשר מופיעות ברגע שפותחים את אפליקציית הטיקטוק.

אסטרטגיה גאונית כיוון שהמשתמשים אינם יכולים להתחמק מהפרסומות הללו.

לכם רק נותר לחשוב על קריאייטיב מספיק מושך שיגרום ללקוחות ללחוץ על המודעה.

מודעות ממומנות – קידום ממומן

מודעות ממומנות או בשמם השני מודעות משפיענים נהנם למעשה מודעות שת"פ פרסומי עם משפיעני טיקטוק להם קהל עוקבים רחב בפלטפורמה.

טיפים והמלצות להתנהלות נכונה בטיק-טוק

ידע זה כוח

דאגו לכך שאתם מכירים את התוכן הפופולארי והחדש ביותר בטיקטוק והבינו מה הולך מבחינת קריאייטיב לסרטונים.

הקדישו כ10 דקות מזמנכם בבוקר ובערב להבנה אילו סרטונים יכולים להיות רלוונטים לשימוש לעסק שלכם.

ההמלצה הגורפת הנה לעקוב אחרי משפיעני טיקטוק כדוגמת סלבס וידוענים ולקחת מהם השראות.

מציאת נישה – בקידום ממומן בטיקטוק

כפי שכבר ציינו, תחומי עניין רבים מצויים בטיקטוק.

ההמלצה הגורפת הנה לא להתפזר ולמצוא את תחומי העניין הרלוונטים ביותר לקהל היעד שלכם על-מנת ליצור את התוכן המדויק ביותר.

שימוש בהאשטאגים

האשטאגים תמיד נחוצים לשם קידום אורגני וחשיפת העמוד שלכם למשתמשים ואפיקים נוספים.

ההאשטאגים הפופולארים ביותר לא בהרכח קשורים לתוכן של הסרטונים, אלא בעלי תוכן יותר כללי על-מנת למשוך כמה שיותר משתמשים כדוגמת:

# TIKTOK

#FORYOU

#TRENDING

#TIKTOK

#FORYOURPAGE

מה בדבר תקציב ממומן לטיק-טוק?

השאלה המתבקשת היא מה הוא למעשה התקציב הנדרש לקידום העסק באינסטגרם?

בסופו של יום הפרמטרים העיקריים שיקבעו את גודל התקציב הנו סוגי המודעות ותמחוריה השונים, יעד המודעה, גודל קהל היעד אליו תפנו, ופרמטרים נוספים.

על-מנת להתחיל להריץ קמפיין מינימלי בטיקטוק תצטרכו להיפרד מ500$.

אומנם מדובר במחיר יחסית גבוה, אך הכל תלוי בכם בסופו של יום עד כמה רחוק תרצו לקחת את העסק שלכם.

זכרו שמדובר בטיקטוק בקהל חשיפה מטורף והעסק שלהם יכול להמריא משמעותית לשמיים ומעבר.

חשוב שתזכרו כי לעומת פייסבוק ואינסטגרם טיקטוק משתמש במודל הCPM שמשמעותו עלות עבור 1000 צפיות ולא עלות פר קליק.

מודעות טיקטוק מתחילות למעשה ב10$ עבור CPM, ולמעשה כן ניתן לנתב את התקציב לאזור יחסית נוח ונגיש במידה ו500$ מרגישים לכם הוצאה כבדה מדי להתחלה.

סיכום על קידום ממומן בטיקטוק?

במידה וקהל היעד שלכם משתמש בטיק טוק שכן מדובר בסופו של יום בקהל יעד צעיר ההמלצה שלנו היא לגמרי לשקול את האופציה בלקדם את העסק שלכם באמצעות מודעות ממומנות במפלצת הסרטונים הזו.

חוץ מזה שבסופו של יום מדובר בקריאייטיב שכיף ליצור וחוויה מבדרת ומשעשעת.

זוהי פלטפורמת סרטונים מאוד נוחה והדמיון פה יכול לפרוץ גבולות באופן משמעותי.

אל תפחדו משינויים

זה מה שבונה אתכם בסופו של יום (:

שיווק ביוטיוב

מי קהל היעד? טווח הגילאים הנו רחב. פונה הן לצעירים והן למבוגרים.

אופן הפרסום וכל מה שצריך לדעת עליו

יוטיוב בדומה לטיקטוק הנה פלטפורמת סרטונים.

תוכן הסרטונים ביוטיוב הוא ארוך ועמוק יותר משאר הפלטפורמות, ולכן, במידה והחלטתם לשווק את עצמכם דרך פלטפורמה זו, קחו בחשבון שעליכם לבצע צילום מזוויות איכותיות ומחמיאות ולהשקיע מבחינת התוכן שאתם מעבירים בסרטון.

בין אם מדובר בסרטון הדרכה לשימוש, סרטון ״עשה זאת בעצמך״,או כל תוכן אחר שרלוונטי לקידום וחשיפת העסק, עליכם להקדיש זמן ומחשבה לצילום ולעריכה.

בדומה לשאר הפלטפורמות, רצוי ומומלץ להשקיע כסף בקידום ממומן ביוטיוב.

עמודי יוטיוב פופולארים בדרך-כלל מאוד מושקעים ומועלה אליהם תוכן באופן קבוע.

לא ניתן למכור ישירות דרך יוטיוב, אך ניתן לשים מתחת לכל סרטון שאתם מפרסמים הערות עם קישורים שיפנו את הקהל לקבל פרטים ומידע נוסף בפלטפורמות אחרות של העסק שלכם.

מהו קידום ממומן לעומת קידום אורגני?

כיום המדיה החברתית הנה מקיפה ומלווה למעשה את הלקוח מרגע חשיפתו למוצר ועד לרכישתו.

במדיה החברתית ניתן לגייס לקוחות, לשווק מחדש, לשמר, ולמכור את מוצרנו.

בכל הנוגע לקידום, מהם למעשה ההבדלים המרכזיים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן?

קידום אורגני משמעותו קידום טבעי של האתר והרשתות החברתיות של העסק שלכם.

הדבר מתבצע בעיקר באמצעות כתיבת תוכן רלוונטית, עדכון מתמיד של הרשתות והאתר ובסופו של יום פעילות שוטפת ועקבית ברחבי האונליין מתוך מטרה לשמור על תודעת השירות או המוצר אותו אתם מספקים.

מטרת העל של קידום אורגני הנו בעיקר לייצר תודעה לעסק שלכם, וליצור יותר מעורבות וחשיפה מצד קהל היעד שאותו אתם רוצים למשוך בסופו של יום.

בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק,טוויטר, לינקאין, אתר אינטרנט או כל רשת חברתית אחת, כל נישת סושיאל באונליין הנה לגיטימית לשם קידום אורגני.

מה עם קידום ממומן?

פה כבר מדובר בסיפור שונה.

אם מטרתו של הקידום האורגני הנו בעיקר לייצר חשיפה ומודעות למותג, לקידום ממומן יש שלל של מטרות ויעדים שיווקים אסטרטגיים אותם הוא יכול לממש.

בקידום ממומן אתם שמים בסופו של יום תקציב בהתאם לראות עיניכם על חשיפת תכני העסק שלכם לקהל היעד הרלוונטי אליו תרצו להגיע.

בין אם מדובר במודעות הקוראות לפעולה, מודעות הקוראות לרכישה, פוסטים ליצירת מעורבות, לידים, קיימים הרבה דרכים להיחשף לקהל היעד האולטימטיבי שלכם באמצעות קידום ממומן.

היתרון העיקרי בקידום ממומן לעומת קידום אורגני הנו אחוז החשיפה הרבה שמקבלים-

קידום אורגני, אם כל ההשקעה שבו, מניב חשיפה של 2% בלבד מבין העוקבים שלכם.

קידום ממומן לעומת-זאת, מניב אחוזים גבוהים מאוד של חשיפה ואף ביכולתכם לנתב קידום זה לחשיפה נוספת ולדיוק בכל הקשור ללקוחוחת אליהם תרצו להגיע בסופו של יום.

יתרונות וחסרונות של קידום אורגני

יתרונות – קידום אורגני

·   חינמי

·   יכול לעבוד בצורה מופתית במידה ויש לכם קהל עוקבים גדול

·   יצירת פוסטים פשוטים של יצירת מעורבות ומודעות

·   בניית קהילה

·   אפשרויות שימוש חינמיות בהאשטאגים היכולים לחשוף את העסק שלכם  לקהל נוסף.

חסרונות – קידום אורגני

·   מוגבלות בדבר טווח ההגעה לקהל היעד שלכם

·   יש צורך בזמן וסבלנות על-מנת לראות תוצאות

·   קיים הצורך בכתיבה והעלאת תוכן מאסיבית לשם קידום יעיל

יתרונות וחסרונות של קידום ממומן

יתרונות – קידום ממומן

·   הגעה לטווח רחב של קהל היעד שלכם

·   אפשרות מיקוד ספציפית באנשים שתרצו למשוך אליכם- בין אם מדובר במיקום גאוגרפי, גיל, משלח יד, מין, ניתן למקד את הקידום הממומן לכך שימשוך עבורכם את האנשים הספציפיים שתרצו שירכשו את המוצרים או השירות שלכם בסופו של יום.

·   אופציה להגעה למטרות ספציפיות שתרצו להשיג כדוגמת  הגדלת שיעור קליקים, הנעה לפעולה, רכישה, הגדלת מעורבות, עוד

·   ביצועי שיווק ופרסום מוצלחים יותר בשל החשיפה הגבוהה

חסרונות – קידום ממומן

·   שירות שעולה כסף בסופו של יום

·   עלול להיות לעיתים לא יעיל במידה והקמפיינים של הפרסום אינם מדויקים

·   יש לפקח על כך באופן קבוע

·   במידת הצורך יש להעסיק אנשי מקצוע שיפקחו על כך

·   תחום תחרותי

מה בדבר שילוב בין קידום ממומן לקידום אורגני?

האידיאל בסופו של יום הוא כן ליצור שילוב בין קידום אורגני לקידום ממומן.

אנו ממליצים לבחור בשתי רשתות חברתיות עיקריות רלוונטיות אליהם תנותב הפעילות השיווקית בנוסף לאתר אינטרנט רשמי לחברה.

מבין הרשתות החברתיות שבחרתם, בחרו לשים תקציב לשם קידום ממומן ברשת חברתית אחת כדוגמת אינסטגרם, וברשת השניה פעלו בעיקר בהעלאת תכנים אורגניים ללא תשלום.

בדבר אתר אינטרנט, לדעתנו  לשם הצלחה כבירה באונליין קיימת החובה בקידום האתר שלכם באופן ממומן.

את הקידום הממומן של האתר שלכם יש לבצע מהסיבה הפשוטה שכאשר אדם מחפש שירות או מוצר כלשהו, הדבר הראשון שיעשה במרבית הפעמים הנה פנייה לענקית החיפוש

GOOGLE

לשם מציאת השירות הרלוונטי.

התוצאות הראשונות שיקפצו הנם התוצאות האידיאליות אליהם ייכנס הלקוח הפוטנציאלי.

על-מנת לזכות להיות בראש התוצאות של

GOOGLE

יש לבצע קידום מעמיק בכל הקשור לאתר העסק שלכם- הקידום כולל חיפוש מילות מפתח רלוונטיות, כתיבת תוכן, עיצוב ואופטימיזציה לשם נתינת חווית לקוח מיטבית.

מיהו יועץ קידום אתרים\ייעוץ SEO?

יועץ קידום אתרים הוא למעשה מומחה במקצועו לכל הקשור לכל הקשור לתכנון, יישום, והוצאה לפועל לכל הקשור  לקידום אתר העסק שלכם במנועי החיפוש המקוונים כדוגמת מלכת מנועי החיפוש

GOOGLE.

על-מנת לראות את אתר העסק שלכם במקומות הראשונים בגוגל כאשר לקוחות פוטנציאלים מחפשים את העסק או השירות שלכם יש צורך במחקר מעמיק הנעשה ע״י יועצי קידום האתרים.

מבין תפקידיהם העיקריים של יועצי קידום האתרים הנם מחקר חיפוש מילות מפתח רלוונטיות לקידום האתר, כתיבת תוכן רלוונטית, אופטימיזציה הכוללת בין היתר סריקה של האתר על-מנת להבין כיצד לשפר ולייעל אותו מבחינת חווית לקוח כדוגמת מהירות המעבר בין העמודים, איכות ההקלה, איכות המסע שעובר הלקוח מרגע כניסתו לאתר ועד לרגע הרכישה.

יועצי קידום האתרים הם לרוב פרילנסרים העובדים באופן עצמאי או שכירים המועסקים במשרדי פרסום.

תפקידי יועצי קידום האתרים

מטרת-העל של יועצי קידום האתרים הנם לספק דירוג וטראפיק גבוה של אתרכם בתוצאות החיפוש.

על-מנת ממש מטרת-על זו יש צורך במס׳ פעולות שיועצי קידום האתרים מבצעים:

1. הבנת הנישה העסקית של האתר וקביעת היעדים השיווקים האסטרטגיים לאתר ולקידומו.

2. מחקר מילות מפתח – קידום אורגני וגם קידום ממומן

על-מנת להגיע לקדמת העמודים בגוגל, יש להשתמש במילות חיפוש רלוונטיות ופופלאריות בקרב הקהל הפוטנציאלי אליו תרצו להגיע.

באמצעות כלי קידום אתרים רלוונטים כדוגמת

Semrush  

מקדם האתרים חוקר ואוסף בסופו של יום את מילות המפתח הרלוונטיות והמחופשות ביותר ברשת.

בחיפושו אחר מילות המפתח הרלוונטיות, הוא בודק פרמטרים כדוגמת :

נפח חיפוש- כמה אנשים בפועל חיפשו את המילה הזו ברשת?

קושי מילות המפתח-  ציון מ0-100 שמדגיש עד כמה מילת המפתח הזו קשה לדירוג גבוה בגוגל מבחינת פרמטרים כדוגמת איכות,עומק, ומוניטין האתר.

מה משפיע על הקידום האורגני?

סמכות או דירוג דומיין         

בדיקת הפוטנציאל של האתר שלכם לדירוג גבוה עבור מילות מפתח קשות ומסובכות.

כתיבת תוכן רלוונטי

לאחר שיועץ האתרים מצא את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבור קידום האתר שלכם, הצעד הבא הנו תכנון אסטרטגיית כתיבת התוכן לאתרכם.

אסטרטגיה זה כוללת רעיונות תוכן חדשים לבלוג של האתר שלכם שבסופו של יום יכללו בתוכו את מילות המפתח וכך גוגל יוכל להזניק את את התוכן שלכם לקדמת החיפושים.

בדרך כלל ההמלצה הרווחת הנו סנכרון מלא בין יועץ קידום האתרים לכותבי תוכן.

יועץ קידום האתרים מתווה לכותבי התוכן  באילו מילות מפתח וכותרות להשתמש על-מנת לרשום תכנים מדויקים למשיכת קהל היעד הרלוונטי.

ביצוע אופטימיזציה

כאן נכנסת לתמונה המומחיות הטכנית של מקדמי האתרים.

בנישה זו מומחי קידום האתרים בודקים שהקישורים לאתר שלכם פעילים ועובדים כראוי הן במובייל והן באתר.

כמו-כן, היועץ מטפל בבעיות טכניות היכולות להיות משמעותיות עבור חוויית הלקוח כדוגמת מהירות האתר, מהירות המעבר בין הדפים, עיצוב דפי הנחיתה והאתר עצמו, בדיקה מקיפה לגבי בעיות אבטחה למיניהם,

כמו-כן, יועץ האתרים משתמש בפלטפורמת גוגל אנליטיקס על-מנת לעקוב אחר מסע הלקוח ולבדוק היכן קיימת בעיתיות מבחינת טראפיק וכיצד לניתן לשפר אותה.

אסטרטגיית בניית קישורים לקידום אתרים

בניית הקישורים מתייחסת בסופו של יום ליצירת קישורים נכנסים באיכות גבוהה,או במילים אחרות, קישורים מאתרים אחרים המפנים את הקהל לקישורי האתר שלכם.

בסופו של יום, אם אתם לא מוצאים מספיק משאבים רלוונטים ליצירת קישורים נכנסים איכותיים, הדבר יצור בעיות כיוון שמדובר בסופו של יום בתחום תחרותי.

גוגל ומנועי חיפוש אחרים רואים בקישורים איכותיים פרמטר חשוב לדירוג האתר.

יועץ קידום האתרים תפקידו לנקוט ולבצע אסטרטגיות של בניית קישורים כדוגמת פרסום אורח, בניית קישורים שבורה, ציטוטים, אזכורי מותג,וכו׳.

היועץ בוחר את האסטרטגיה בהתבסס על המשאבים והיכולות של החברה.

שת״פים רלוונטים לקידום אתרים

     כמו בכל תחום בחיים, חובת שיתופי הפעולה והקשרים, במיוחד כאשר מדובר בשיווק ופרסום באינטרנט,

 על יועץ קידום האתרים לשתף פעולה עם חברי צוות שונים כדוגמת משווקי וכותבי תוכן, מעצבים, מפתח אתרים, וכל הצוות המתקשר בסופו של יום לקידום ותפעול האתר.

כפי שהבנתם, ליועץ קידום האתרים תפקידי רבים.

הוא עובר הכשרה של קורס בשיווק דיגיטלי שם הוא לומד לעומק כיצד לבצע כל פעולה בצורה המצקועית והטובה ביותר.

אם נסכם על קידום ממומן?

מדובר בעולם רחב ומרתק שיש להכיר אותו כמה שיותר לעומק על-מנת לבצע בו קבלת החלטות נכונה ומדויקת ככל הניתן.

אל תפחדו לשאול שאלות נוספות ולהתייעץ איתנו בכל שאלה או תהיה העולה לראשכם בדבר קידום ממומן.

אנחנו יותר מנשמח 

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram
כותב:
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.