לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

קופירייטינג – איך מעבירים מסר עוצמתי ונוגע לרגשותיו של קהל היעד שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מה זה קופירייטינג? על-מנת שנוכל להסביר קופירייטנג נצטרך להסביר מה הם מילים. מילים הם כוח. באמצעות מילים אימפריות קמו ונפלו. באמצעות מילים מנהיגים השפיעו על האומה ועל התנהגותו של היצור האנושי. באמצעות מילים אנחנו יכולים לנחם, לחדור ללבו של אדם, לרגש,להעציב, להרטיט, להכעיס, וכפי שכבר הבנתם, רשימת הפעולות שמילים יכולות לעשות היא ארוכה ואף אינסופית. במדריך הבא נראה לפניכם מהי אומנות הקופירייטינג ומדוע אתם צריכים אותה עבור בית העסק שלכם, סוגי קופירייטינג הקיימים ואיך למנף טקטיקת שיווק זו בעדיפות בכל ערוץ שיווקי שיש.

כאשר מדובר בפרסום ושיווק, על אחת כמה וכמה שלמילים יש כוח השפעה מכריע על לבו ומוחו של הצרכן, אנחנו מעוניינים שלקוחות פוטניצאלים יתעניינו וירצו לרכוש מאיתנו את המוצר או השירות אותו אנחנו מספקים, על-מנת להגיע ללבו של הלקוח, אנחנו חייבים לבחור את המילים הנכונות ובסדר הנכון שיופיעו בקמפיין שלנו.

בין אם מדובר בפרסום ברשתות החברתיות, פרסום ממומן בגוגל, בטלוויזיה, או בשלטי חוצות – קיימת החובה להיעזר במומחיותו של הקופירייטר הבקיא באומנות המילים כדי למקסם את אחוזי ההמרה שלכם בעסק.

תהנו (:

מהו קופירייטינג?

קופירייטינג הוא אחד המהלכים החשובים והקריטים ביותר בהליך פרסום ושיווק בית העסק שלכם. מדובר למעשה בכתיבה שיווקית שמטרתה לגרות את הלקוחות ולמשוך אותו להתעניין בשירות שלכם, כאשר אתם נתקלים בשלט חוצות באיילון בעל משפט מחץ שלא יוצא לכם מהראש, מדובר בקופירייטינג, כאשר אתם צופים בפרסומת עם ג׳ינגל מדבק או שיר קליט ומבדר, מדובר בקופירייטינג.

כאשר אתם נתקלים במודעת פרסום בפייסבוק באינסטגרם עם משפט שקשה להוציא מהראש, מדובר בקופירייטינג.

קופירייטינג מקיף אותנו בכל היבט ובכל תחום צרכנות בחיים.

מי הם הקופירייטרים?

קופירייטרים הם אנשי המפתח שבאמצעותם מתבצעת הכתיבה השיווקית לפרסומות. מדובר באומני מילים שיודעים לזהות את קהל היעד הפוטנציאלי ולהניע אותם לפעולה באמצעות אומנות הכתיבה. אנשי קופירייטינג פועלים הן באופן עצמאי והן דרך משרדי פרסום רלוונטים.

מה ההבדל בין קופירייטינג לכתיבת תוכן?

כפי שכבר ציינו, קופירייטינג משמעותו כתיבת חומרים שיווקים ופרסומיים שאמורים למשוך את הלקוחות להקליק על מודעה, לקנות מוצר מסוים או לברר עוד על שירות שמוצע לו.

כתיבת תוכן לעומת-זאת משמעותה כתיבה ענפה ורחבה של מאמרים, נושאים וכתבות רלוונטיות לאתר בית העסק. המשותף לשני נישות הכתיבה הללו הנו שנישות אלו הנם אסטרטגיות כתיבה שמטרתם למשוך בסופו של יום את קהל היעד האידיאלי שלכם.

אמנם כתיבת תוכן היא פחות מניפולטיבית והמטרה הראשונית שלה היא לתת מידע ללקוחות אודות בית העסק הרלוונטי, אך היא גם מפעילה סוג של תמרון בכך שמאמרי תוכן המכילים מילות מפתח רלוונטיות שמטרתם לגרות את האלגוריתם של גוגל להקפיץ את אתר בית העסק לקדמת דפי החיפוש. 

מדוע כל כך חשוב לשלב קופירייטינג בעסק שלכם?

הקופירייטינג הוא כלי עוצמתי וחשוב מתוך מספר סיבות:

  1. השפעה על הקהל היעד: טקסט יעיל בקופירייטינג יכול לשפר את הקשר בין המותג לבין הקוראים, לשכנעם ולהשפיע על החלטותיהם. המילים הנכונות וההון נכונה יכולות ליצור רגשות, תחושות ותמריצים שמובילים לפעולה שכתיבת תוכן רגילה לא הייתה יוצרת.
  2. בניית תדמית חיובית: קופירייטינג מעוצב באופן הנכון יכול ליצור תמונה חיובית ומזמינה של המותג. דרך השימוש בשפה ובסגנונות מתאימים תוכלו ליצור תחושה של מקוריות, אמינות ומקצועיות ולגרוף מכירות באופן יעיל.
  3. הנעה לפעולה: ברוב המקרים, המטרה של קופירייטינג היא להניע את הקוראים לבצע פעולה מסוימת, כמו רכישה, הרשמה, הורדת תוכן ועוד. צירוף של טקסט שמעניק ערך רגשי שמוסיף סיכויים להניע קוראים לפעולה.
  4. חשיפה ושיווק: כאשר התוכן משודר בערוצים שונים, כמו אתרי אינטרנט, פרסומות, רשתות חברתיות ועוד, הוא יכול לשמש ככלי יעיל לשיווק וקידום המוצרים או השירותים של העסק / מותג

אילו סוגי קופירייטינג קיימים?

סושיאל מדיה – רשת חברתית

בעולם של היום, עסק אינו קיים אם הוא לא פעיל ברחבי המדיה והפלטפורמות החברתיות. בהתאם לכך, קופירייטרים המתמחים במדיה חברתית אחראים על כתיבת תוכן שיווקי לפלטפורמות הדיגיטל השונות כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק, טוויטר, לינקדאין, וכו׳.

קופירייטינג לסושיאל מדיה כולל כתיבת פוסטים, סטוריז, תסריטים קצרים לפרסומות וידאו כדוגמת רילז, וכו׳. 

מודעות ממומנות

מודעות ממומנות בפייסבוק ובאינסטגרם הן ממוקדות מטרה: באמצעות הקופירייטינג הנכון, מופעלת מניפולציה על הגולש לבצע פעולה ספציפית כדוגמת הרשמה, השארת פרטים, לחיצה על המודעה, רכישת מוצר, וכו׳. המודעות הממומנות מכילות תוכן קצר ומתומצת שמטרתה לקלוע בול למטרה לשמה התכנסנו. מבין השאלות הקריטיות שהקופירייטר צריך לענות עליהם במודעה ולבטא בה את התשובות הם:

  • מי קהל היעד אליו פונה המודעה?
  • מה הבעיה?
  • כיצד השירות או המוצר פותרים את הבעיה?
  • איזו פעולה יש לנקוט כדי לפתור את הבעיה?

קריאייטיב קופירייטינג

שלטי החוצות המוכרים לנו מכבישי איילון או מהטיימס סקוור בניו-יורק טומנים בחובם קריאייטיב קופירייטינג. מדובר במשפטים קצרים וקולעים שמטרתם לשבות את לבו של הלקוח ולגרות אותו להתעניין בנושא המודעה. דוגמאות מצוינות לקריאייטיב קופירייטינג הם Just do It האייקוני של נייקי או The Best or Nothing של מרצדס. קריאייטיב קופירייטינג עוזר למעשה להגביר מודעות למותג ולגרום לקהל לזהות אותו. קריאייטיב קופירייטינג רלוונטי לכל תחום ומדובר במיומנות גבוהה מבחינת יצירתיות בהם ניחנים הקופירייטרים. 

קופירייטינג לקידום אתרים \ SEO

כתיבה שיווקית לקידום אתרים משמעותו יצירת תוכן שמטרתו למשוך תנועת חיפוש בגוגל, תוך שימוש במילות מפתח רלוונטיות על-מנת לקדם את אתר העסק אל עבר קדמת דפי החיפוש.

הפסיכולוגיה מאחורי קופירייטינג זה הנה ההבנה כיצד הלקוח הממוצע בגוגל מחפש את השירות שלכם במנוע החיפוש ואילו שאלות הוא יכול לשאול את עצמו בדבר השירות או המוצר שאתם מספקים. לאחר שבוצע מחקר מילות מפתח מעמיק, ניתן לכתוב קופירייטינג מתאים לאתר הנחיתה של האתר שהוא תעודת הזהות הראשונית של העסק ללקוח הפוטנציאלי.

B2B Copwriting – עסקים לעסקים

משמעותו כתיבה שיווקית לעסקים המוכרים שירותים לבעלי עסקים ולא לצרכנים.

דוגמאות לתחום הB2B הם יצרני ציוד המוכרים את הציוד שלהם למפעלים, מחסנים, ולעסקי תעשייה נוספים בתחום.

בשל העובדה שלרוב מדובר באספקת שירותים בעלות גבוהה, קיים הצורך בכתיבת תוכן שיווקי מדויק ונכון הכולל בתוכו את בחירת המילים הנכונה והמותאמת ביותר לקהל היעד העסקי. כתיבה שיווקית המותאמת לעסקים המוכרים מוצרים ושירותים לצרכנים. מדובר בכלל השירותים המוכרים לנו מהיומיום החל מסופרמרקטים, חברות ביטוח, חנויות ומותגי אופנה, שירותי רפואה, וכו׳. 

כתיבת B2C גם היא חייבת להיות ממוקדת קהל ומטרה כיוון שהיא פונה לכלל הצרכנים לעומת קופירייטינג B2B הפונה לבעלי עסקים בלבד. גם כאן קיימת החובה להפעיל את היצירתיות הנדרשת על-מנת לגעת בלבו של קהל היעד הפוטניצאלי.

קיימים עוד סוגים רבים של כתיבה, חשפנו עבורכם את העיקריים והפופלארים ביותר נכון לכתיבת שורות אלו. 

איך השתנה עולם הקופירייטינג לאחר דריסת הרגל של השיווק הדיגיטלי?

בעולם השיווק הדיגיטלי, כתיבת קופירייטינג הפכה לכלי החזק ביותר ליצירת קשר עם קהל היעד שלכם. המהפכה הדיגיטלית הביאה דרישה גבוהה יותר ליצור תוכן איכותי, מקורי ומעודכן שיכול למשוך את הקהל בדרך טבעית ומעוררת עניין.

בתוך כל גלי האינפורמציה הרחבים והכניסה לשוק של דורות חדשים של יוצרים, כותבי תוכן צריכים למצוא דרכים מקוריות על מנת לתפוס את תשומת לב הגולשים ובעצם לייחד אתכם מעל כולם. עם התפשטות הרשתות החברתיות, חשיבות התקשורת הבנויה מתעוררת כמאמץ מקובל לגייס קהל יעד רחב יותר.

היכולת להבין את הגולשים עד הסוף ולגעת ברגשותיהם ולבסוף ליצור תוכן שמצליח לתקשר בצורה אישית והולמת היא אחד הכישורים החשובים ביותר הנדרשים אצל כותבי הקופירייטנג המודרניים.

קופירייטינג הנה אמנות כתיבה, וחשוב בסופו של יום בתור בעלי עסק להתיר עצמו לחסדי הקופירייטרים ממנו אתם רוצים לקבל שירות כדי למקסם את ההמרות שלכם. כאשר אתם ניגשים לחפש את הקופירייטר שיעשה פלאים לבית העסק שלכם, אנו ממליצים שתבקשו תיק עבודות על-מנת להבין אם שפת כתיבתו יכולה להתאים לחזון ולפרסום של בית העסק שלכם.

מקווים שהבנתם מהי עוצמתו של קופירייטינג, הסוגים השונים של קופירייטינג שקיימים ומה מייחד קופירייטינג מוצלח מסתם כתיבת תוכן אינפורמטיבית ובנאלית, למידע נוסף אל תהססו ליצור איתנו קשר.

רוצים לדעת עוד? הכנסו לבלוג שלנו

אוהבים,

משפחת וג׳טה (:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!