שיווק ברשתות חברתיות המדריך המלא לקידום העסק
שיווק ברשתות חברתיות המדריך המלא לקידום העסק

שיווק ברשתות החברתיות- המדריך המעודכן לשנת 2022 לבחירת הפלטפורמה האולטימטיבית עבורכם לשיווק ברשתות החברתיות

תוכן העניינים של המאמר

איך מקדמים את העסק בעזרת שיווק נכון ברשתות חברתיות

ברכותיי, החלטתם לצאת לדרך עצמאית באמצעות עסק חדש בניהולכם.

החופש שבדרך עצמאית הוא משכר וממכר, לעשות משהו שאתם אוהבים ולנהל את זה בעצמכם מא׳ עד ת׳ זה בהחלט סיפוק שאין שני לו, אך על-מנת להתנהל נכון וכלכלית בסופו של יום חשוב להציב גבולות לחופש העשייה שלנו על-מנת לא ללכת לאיבוד דרך להגשמת חלומותינו הגדולים ביותר.

ב2022, כשמדברים על שיווק ברשתות החברתיות, בתור בעלי עסקי חדש, רוב הסיכויים שנירתע ונתבלבל מרוב מגוון של אפשרויות. פייסבוק ואינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, לינקדאין, האופציות כל-כך רבות, לכל פלטפורמה יש את הייחוד ואת השפה שלה והיא תנ״ך שלם בכל הקשור לתפעולה ולהבנתה.

מצד אחד, שיווק דיגיטלי זה העולם החדש היום. כל עסק חדש שנפתח כיום מקבל במה דיגיטלית- מהסיבה הפשוטה שהחשיפה בדיגיטל הנה עצומה, וחשיפה לעסק שלכם זהו המהלך השיווקי הבסיסי הראשון שיש לבצע .

מצד שני, נשאלת השאלה- באיזו פלטפורמה עלינו לשווק את העסק שלנו? האם עלינו לשווק אותו בכל הפלטפורמות? מה זה מצריך מאיתנו? כמה זמן אנחנו צריכים להקדיש לשיווק ברשתות החברתיות ביום? מאיפה אנחנו מתחילים בכלל?

במאמר הבא נעשה לכם סדר בכל הקשור לשיווק ברשתות החברתיות ונגרום לכם להבין מהי הפלטפורמה האולטימטיבית לשיווק הבייבי החדש שלכם.

מעגל הזהב: מה,למה,ואיך?

סיימון סינק, בסרטונו המפורסם בן 17 הדקות הצליח לעשות סדר להמון אנשי עסקים ויזמים באמצעות מודל פשוט שעליכם ליישם על העסק שלכם על-מנת למקד את השיווק שלו.

עליכם לשאול את עצמכם את שלושת השאלות הבאות-

מה

מה אתם מוכרים? האם אתם מוכרים מוצר? האם אתם מוכרים שירות? האם אתם מוכרים חוויה? השאלה הראשונה והבסיסית שעליכם לשאול את עצמכם בתור בעלי עסק.

למה

השאלה הרגשית ביותר. למה אתם עושים את מה שאתם עושים? חשוב שתענו על השאלה הזו בכנות כדי לקבל תשובה אותנטית. אותנטיות מושכת אליה קהל.

האם אתם מוכרים ומייצרים מוצר מסוים כי אתם מאמינים שהוא ישפר חיים של אחרים? האם אתם נותנים שירות מסוים כי אתם מאמינים בערכים של נתינה?

להרוויח כסף זוהי לא תשובה רלוונטית. תחשבו על הערכים שהעסק שלכם מספק. בסופו של יום, העסק הוא אתם.

איך?

השאלה האחרונה היא איך אתם לוקחים את  המוצר ואת מה שאתם מאמינים בו ומיישמים זאת בפועל? האם זאת באמצעות חנות אינטרנטית? פיזית? יצירת חוויה מסוימת? פגישה?מדריך?

שלושת המתווים הללו יעזרו לכם לחדד את הבידול והמיצוב של העסק שלכם, ויקלו עליכם בבחירת הפלטפורמה הדיגיטלית.

מיהו קהל היעד שלכם?

השאלה הרביעית שעליכם לשאול את עצמכם כבעלי עסק, שאלה שתעשה לכם המון סדר מבחינת בחירת רשת חברתית לשיווק.

למי אתם רוצים להגיע? מי אתם רוצים שיקנה ממכם בסופו של יום את המוצר שלכם? האם המוצר שלכם עונה על צורך של קהל יעד צעיר יותר, כדוגמת בני- נוער? או שמא הוא עונה על צורך של קהל יעד בוגר יותר, פנסיונרים לצורך העניין?

ברגע שתענו על שאלה זו- המון נטל יירד לכם מהראש מבחינת בחירת פלטפורמה. חשוב גם שתשימו לב למאפייני קהל היעד שלכם- מה גילו? מקום מגוריו? מינו? תחביביו? מקור פרנסתו? האם מדובר ברווקים או נשואים? עליכם לשאול את השאלות הללו.

במידה והמוצר או השירות שלכם פונה לקהל יעד צעיר יותר, שיווק בטיקטוק ובאינסטגרם יהיה הרלוונטי ביותר מבחינת חשיפה לקהל יעד זה.

במידה והמוצר פונה לקהל יעד בוגר יותר,  פייסבוק וקידום אורגני בGoogle יהיו כלים לגיטימיים לחשיפה לקהל יעד זה.

עכשיו קצת על שיווק ברשתות החברתיות

שיווק ברשתות החברתיות – פייסבוק

קהל יעד- 20-30+-אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו-

אופן הפרסום בפייסבוק מתבסס בעיקר על פוסטים ומודעות ממומנות.כאשר מדברים על פרסום בפייסבוק, צריך להבין שפרסומים ממומנים לעסק ניתן לעשות רק דרך חשבון המוגדר כחשבון עסקי.

מכירת מוצרים מהחשבון הפרטי שלכם היא לא רלוונטית, ופייסבוק עלולה לחסום אתכם בעקבות אקט זה.

המטרה של פייסבוק היא שכן תשלמו לה על פרסום ממומן בסופו של יום והיא פועלת בהתאם לכך- כאשר תעלו פוסט ללא מימון, הפלטפורמה תחשוף אותו לאחוז מאוד זעיר של עוקבים.

אנו ממליצים להקציב לעצמכם מדי חודש סכום קבוע שתחליטו לשים לפרסום ממומן במטרה לחשוף את העסק שלכם לכמה שיותר אנשי קהל היעד האולטימטיבי.

בפייסבוק קיימת האופציה לטרגט את קהל היעד שלכם מבחינת מין,גיל, אזור מגורים, ואף תחומי עניין. זהו כלי חשוב שעליכם לנצל.

שיווק ברשתות החברתיות – אינסטגרם

קהל יעד- 15-30אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו-

הפלטפורמה שהחלה את דרכה כאלבום תמונות והתפתחה בהמשך לענקית עסקים מפלצתית, מתבססת בעיקרה על תמונות,סרטונים, שידורים חיים, ותוכן.

כאשר פותחים עמוד עסקי באינסטגרם, צריך להבין שהעלאת תוכן יומיומית היא אינה פעולה מספקת, ושיש להבין באמצעות הגדרות האינסטגרם באילו שעות קהל היעד הכי הרבה פעיל, מה ההאשטגים הרלוונטים לעסק,כיצד מניעים לפעולה דרך פיצ׳רים כגון סטוריז וטיק טוק, ושיש חשיבות רבה לעיצוב העמוד ולאסתטיקה שלו. עמודים שהשקיעו בהם מחשבה מבחינת עיצוב ותוכן ימשכו אליו יותר לקוחות פוטנציאלים.

גם בפלטפורמה זו בדומה לפייסבוק, ניתן ורצוי לשים כסף על קידום ממומן על-מנת להגיע לקהל היעד האולטימטיבי.

שיווק ברשתות החברתיות – טיקטוק

קהל יעד- 12-25אופן הפרסום וכל מה שאתם צריכים לדעת עליו-

טיקטוק הנה בעיקרה פלטפורמת סרטונים ובידור.

השימוש בה יהיה מאוד רלוונטי עבור קהל צעיר, בטיקטוק מגוון אופציות ליצירת סרטונים מבדרים ומושכים שיכולים למנף את המודעות לעסק שלכם.

מבחינת השימוש בו, החיבור האולטימיטיבי בין הטיקטוק לאינסטגרם יוצר שילוב מנצח.

ניתן להעלות את סרטוני הטיקטוק שיצרתם לסטוריז באינסטגרם, אקט שמושך את קהל היעד שלכם ואף מבדר אותו.

מבחינת קידום ממומן, לא הרבה משתמשים בפלטפורמה זו. רוב בעלי העסקים יוצרים סרטון טיקטוק ובו מפנים את קהל היעד לעמוד האינסטגרם/יוטיוב/פייסבוק.

שיווק שיווק ברשתות החברתיות – יוטיוב

מי קהל היעד? טווח הגילאים הנו רחב. פונה הן לצעירים והן למבוגרים.

אופן הפרסום וכל מה שצריך לדעת עליו-

יוטיוב בדומה לטיקטוק הנה פלטפורמת סרטונים.

תוכן הסרטונים ביוטיוב הוא ארוך ועמוק יותר משאר הפלטפורמות, ולכן, במידה והחלטתם לשווק את עצמכם דרך פלטפורמה זו, קחו בחשבון שעליכם לבצע צילום מזוויות איכותיות ומחמיאות ולהשקיע מבחינת התוכן שאתם מעבירים בסרטון.

בין אם מדובר בסרטון הדרכה לשימוש, סרטון ״עשה זאת בעצמך״,או כל תוכן אחר שרלוונטי לקידום וחשיפת העסק, עליכם להקדיש זמן ומחשבה לצילום ולעריכה.

בדומה לשאר הפלטפורמות, רצוי ומומלץ להשקיע כסף בקידום ממומן ביוטיוב.

עמודי יוטיוב פופולארים בדרך-כלל מאוד מושקעים ומועלה אליהם תוכן באופן קבוע.

לא ניתן למכור ישירות דרך יוטיוב, אך ניתן לשים מתחת לכל סרטון שאתם מפרסמים הערות עם קישורים שיפנו את הקהל לקבל פרטים ומידע נוסף בפלטפורמות אחרות של העסק שלכם.

אז מה הבנו על שיווק ברשתות חברתיות

לאחר שקיבלתם הכוונה וסדר לגבי שיווק ברשתות החבריות ואבני הדרך שיש להתייחס אליהם, כל מה שנותר לכם הוא לבחור את הפלטפורמה המתאימה שלכם.

בעולם של היום רצוי שלכל עסק יהיו לפחות 2 פלטפורמות שיווק דיגיטלי, יש להשקיע בתוכן, בעיצוב, ובמסרים שאתם מעבירים.

השקעה ויצירתיות ותרגומם לתוכן שיווקי דיגיטלי אלו פעולות שלוקחות זמן.

אתם עלולים למצוא את עצמכם אבודים הן מבחינת זמן והן מבחינת תפעול הפלטפורמות.

אל תהססו להיעזר באנשי מפתח בשיווק דיגיטלי, המתמקצעים בתחום ויובילו את שיווק העסק שלכם ברשתות החברתיות להישגים משמעותיים.

צריכים עזרה בלקדם את העסק שלכם? השאירו את הפרטים כאן למטה ואחד המומחים אצלנו יצרו איתכם קשר. ליצירת קשר כנסו לקישור הבא

כותב:
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.