לוגו וגטה משרד וחברה לפרסום ושיווק דיגיטלי

המדריך למונטיזציה – איך אפשר לקבל הכנסות מנכסים דיגיטליים עם תנועת גולשים? כל הפרטים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
תוכן עניינים

מונטיזציה – מדובר במושג שיווקי שחשוב שתכירו, שנית, כבעלי עסקים חשוב שתהיו בקיאים בכל תחומי השיווק והפרסום, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשיווק דיגיטלי.  שלישית, ידע זה כוח- כל דבר שאתם לא יודעים הוא בעצם ברכה. הנה עולם חדש ומרתק שנפתח לפניכם ובאמצעותו תוכלו להשכיל אודות העולמות השיווקיים הקיימים ברחבי הרשת, במדריך זה נלמד על מוניטזציה באינטרנט, מוניטזציה ברשתות חברתיות, יוטיוב וטיקטוק, בואו נלמד מהי מוניטזציה!

מה זה מונטיזציה?

במדיה הדיגיטלית, פירוש המילה מונטיזציה היא הפקת רווחים מנכס המכיל תנועת גולשים רבה. מונטיזציה מתבצעת בדרך כלל באמצעות פרסום מודעות או מכירות באתר או בבלוג או ברשת חברתית. לדוגמה, אתר אינטרנט יכול להרוויח כסף באמצעות הצגת מודעות פרסום, מכירת מנויים לתכנים או שירותים, או מכירת מוצרים או שירותים, זוהי ההגדרה המלאה למונטיזציה.

מה הכוונה?

הפיכת נכסים או אתרים שלא מניבים רווח (בלוג, מגזין וכו׳) לרווחיים הנו דבר מבורך בסופו של יום וזו למעשה משאת נפשם של יזמים ומשקיעים רבים. כיום המונטיזציה קיימת בשלל צורות- החל מפלטפורמות כדוגמת Google Ads, Taboola ואתרי אינטרנט ועד לרשתות החברתיות כדוגמת הפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, וכו'. אם חשבתם שליצור ערוץ יוטיוב או ערוץ אינסטגרם הוא משהו שרלוונטי יותר לדור הצעיר, כדאי שתחשבו שוב. מוניטזציה היא אמצעי מטורף להגדלת הכנסה אם מייעלים אותו ומשקיעים בו בצורה הנכונה. 

מונטיזציה באינטרנט

כאשר גולשים למעשה משוטטים באתרים השונים ומקליקים על קישורים של מפרסמים, בעלי האתרים מקבל על ההקלקות האלו כסף. קיימים אמצעים רבים לקבלת רווח ממודעות, דוגמא קלאסית לכך הנה מס' הקליקים המוקלקים על כל מודעה של מפרסם- על כל קליק שכזה בעל האתר מקבל כסף.

דוגמא נוספת הנה מס' הביקורים באתר, השימוש בעגלת הקניות, וכו'. כאשר מדובר באתרים עם תנועה רחבה באתר, חברות מוכנות לשלם הרבה מאוד כסף על-מנת שפרסומות ומודעות שלהם יופיעו באתר הנ"ל. צורות נוספות של מונטיזציה הנם מנויים, סרטונים, ופודקאסטים בתשלום. ניקח להמחשה את אפליקציית המוזיקה SPOTIFY: אפליקציית מוזיקה זו הצליחה למעשה לייצר רווחים באמצעות השמת פרסומי אודיו ווידאו בעת חווית המשתמש החינמית של הלקוחות שלהם בזמן בחירת ושמיעת המוזיקה אותה הם מעוניינים לשמוע. על-מנת לבטל את המודעות הללו על המשתמשים ליצור מנוי חודשי בתשלום.

מדובר בשתי ציפורים במכה אחת מכיוון שככה או ככה החברה מרוויחה- הן במתן שירות חינמי בהם היא מקבלת כסף מחברות שמעוניינות לפרסמים מוצרים שלהם בזמן זפזופ השירים של הלקוח והן כאשר הלקוח עצמו מחליט לעשות מנוי על-מנת "להיפטר" מעול הפרסומות.

מונטיזציה ומדיה חברתית

כאשר מדובר ברשתות חברתיות כדוגמת אינסטגרם ופייסבוק, מדובר בקדמה בכל הקשור למונטיזציה. פלטפורמות אלו למעשה אוספות דאטה משמעותי אודות המשתמשים השונים על-מנת ליצור קמפיינים ממוקדי מטרה וצורך של הלקוח. לצורך ההמחשה, במידה ונכנסתם לאתר של אלו-יוגה אך החלטתם שלא לרכוש ממנו דבר עקב פרמטרים של עלות או נראות, לא באמת "נפטרתם" מאלו.

המודעה שלהם תופיע פעמים רבות בעמוד הפייסבוק שלכם על-מנת לנסות להניע אתכם לחזור שוב לאתר ולחזור בכם מהחלטתכם לא לרכוש בגדי אימון. הדאטה שנאסף עלינו הוא עצום, כל תנועה קטנה שלנו ברחבי הרשת נקלטת ע"י הרשתות החברתיות ומטורגטת למודעות פרסומיות על-מנת לנסות לגרום לנו לרכוש. 

מעשה ערמומי? לגיטימי לגמרי כאשר מדובר בעולם העסקים. 

מונטיזציה ומטא \ פייסבוק

פייסבוק, כמו גם יוטיוב, מציע מגוון אפשרויות למוניטזציה ליצרני התוכן. הנה כמה מהאפשרויות השונות למוניטזציה בפלטפורמת פייסבוק:

  1. פרסומות בסרטונים (Ad Breaks): זהו מערך שמאפשר לכם להוסיף פרסומות לאמצע הסרטונים. כדי להשתתף בתוכנה זו, יש להיענות למגבלות ולקריטריונים מסוימים, כולל כמות מנויים, מספר שעות צפייה ועוד.
  2. מאמרים מומנים: זהו תוכן שמקודם באמצעות תשלום ממותג או מעסק אחר. כאשר אתם מפרסמים מאמר ממומן, יש לסמן אותו בהתאם.
  3. פייסבוק Stars: במהלך שידורים חיים, הגולשים יכולים לרכוש ולשלוח לך "כוכבים" (Stars) – כל כוכב מייצג תמיכה כלכלית מסוימת בתוכן שלכם.
  4. מנוי לתוכן העמוד: זו אפשרות לאפשר לגולשים להירשם כמנויים משלמים לעמוד שלך תמורה לתוכן בלעדי או הטבות נוספות.
  5. חנות פייסבוק: יש אפשרות לפתוח חנות בפייסבוק ולמכור מוצרים ישירות מהעמוד שלכם.

בכל האפשרויות האלה, חשוב לוודא שיש להפעיל את המוניטזציה בצורה תקנית, בכפוף לכללים וההנחיות של פייסבוק. בנוסף, תמיד כדאי להיות מעודכן בשינויים והתעדכנויות בפלטפורמה, מכיוון שהתנאים והקריטריונים למוניטזציה עלולים להשתנות מעת לעת.

כפי שכבר ציינו, פייסבוק אוספת מיליונים של נתונים מליונים של נתונים אודות המשתמשים שלה מדי שבריר שנייה. באמצעות המידע הנ"ל כדוגמת תנועה באתרים השונים, מידע גאוגרפי, והתנהגות הצרכן בכל הקשור לקליקים, מצליח פייסבוק לטרגט את מודעות הפרסום הרלוונטית ללקוח המדויק.

לא סתם לפייסבוק ישנו שווי שוק של למעלה ב600 מיליארד דולר. מדובר במעצמת דאטה ששולטת בעולמות המוניטזציה.

YOUTUBE

מוניטזציה ביוטיוב היא האופן בו ישנם הכנסות מסרטונים שמתפרסמים בערוץ. כאשר ערוץ ביוטיוב מגיע לקריטריונים מסוימים, הוא יכול להירשם לתוכנית השותפים של יוטיוב (YouTube Partner Program, או בקיצור YPP) ולהתחיל להרוויח כסף מהפרסומות שמופעות בווידאו שלו או בערוץ.

כדי להיות זכאי להצטרף ל-YPP, על הערוץ לקיים את הקריטריונים הבאים (נכון לשנת 2021):

  1. להגיע ל-4,000 שעות של צפייה במהלך 12 החודשים האחרונים.
  2. להגיע ל-1,000 מנויים לפחות.
  3. להחזיק בחשבון Google AdSense.

אמצעי רווח קיימים ממונטיזציה

  1. פרסומות וידאו – כאשר הצופים צופים בפרסומות לפני, במהלך או אחרי הסרטון.
  2. פרסומות תצוגה – פרסומות שמופיעות מעל רשימת ההמלצות של הערוץ.
  3. פרסומות בינוניות – פרסומות שמופיעות באמצע הסרטון בסרטונים שאורכם מעל 8 דקות.
  4. פרסומות סטיקר מתחת לסרטון.
  5. פרסומות המקושרות לכרטיסים בסרטון.

בנוסף לפרסומות, קיימות דרכים נוספות למוניטזציה, כולל הפצת תוכן באמצעות "יוטיוב פרימיום", תרומות מהצופים באמצעות הכלי "תמוך בי", מכירת מוצרים ועוד.

כאשר אתם מבצעים מוניטזציה לווידאו שלכם, חשוב לשמור על הכללים והקריטריונים של יוטיוב כדי למנוע השעיות או בעיות אחרות.

מונטיזציה בטיק-טוק

טיקטוק היא הפלטפורמה הגדולה ביותר בשנים האחרונות, ובהתאם לכך היא התחילה להציע מגוון אפשרויות למוניטזציה ליצרני התוכן שלה, לדוגמא:

  1. תוכנית השותפים של טיקטוק (TikTok Creator Fund): טיקטוק מציעה ליוצרי התוכן הפופולריים ביותר להשתתף בתוכנית זו, שבה הם מרוויחים כסף ישירות מהפלטפורמה בהתאם להישגיהם ולאינטראקציות שהם יוצרים. כדי להשתתף בתוכנה זו יש לעמוד בקריטריונים מסוימים, כולל מספר עוקבים וכמות צפיות קבועות.
  2. תרומות בשידורים חיים: כאשר מבצעים שידור חי בטיקטוק, הצופים יכולים לרכוש "עננים", "מזלות" ועוד מתנות וירטואליות ולשלוח אותן ליוצר התוכן כצורה של תמיכה. אלו יכולים להיות המרות לכסף אמיתי.
  3. שיתופי פעולה עם מותגים: כמו בפלטפורמות רשת חברתית אחרות, יוצרי תוכן פופולריים יכולים להסכים לשיתופי פעולה עם מותגים, בהם הם מקדמים מוצר או שירות בסרטונים שלהם.
  4. "TikTok Shopping": בכמה אזורים, טיקטוק מאפשרת למותגים לקשר את החנות האונליין שלהם לחשבון הטיקטוק שלהם ולמכור מוצרים ישירות מהאפליקציה.

בנוסף למוניטזציה הישירה מהפלטפורמה, יצרני התוכן בטיקטוק יכולים גם להרוויח כסף מפעילויות חיצוניות, כמו השתתפות באירועים, פרסום מוצרים מקוונים, ועוד. כאשר מתכננים לעשות מוניטזציה לתוכן בטיקטוק, חשוב לוודא שהנכם עומדים בכל הכללים וההנחיות של הפלטפורמה כדי למנוע בעיות או השעיות.

פלטפורמת הסרטונים שכבשה את העולם וגם נראית למאין שה תמים גם היא למעשה אוספת אודותינו מידע. ככל שאנחנו נשארים יותר זמן לצורך העניין בגוגל, יוטיוב, או בממשקים שונים כדוגמת דואר-אלקטרוני, הפלטפורמה מצליחה לאסוף עלינו מידע רלוונטי ובאמצעותו לנתב לעברנו את כל הפרסומות הרלוונטיות אלינו.

כיצד למעשה בסופו של יום תוכלו להרוויח כסף ממונטיזציה?

נתחיל מפלטפורמת הסרטונים יוטיוב: על-מנת להתחיל להרוויח כסף מהסרטונים שלכם, עליכם בסופו של יום להיחשף לקהל גדול דיו על-מנת להפוך את ערוץ היוטיוב שלכם לאופציה שיווקית עבור החברות השונות. עפ"י הנתונים המינימליים, תזדקקו למינימום של 4,000 שעות צפיה ב12 החודשים האחרונים ולקבוצה של 1000+ מנויים על-מנת ליצור עסקאות מניבות רווח עם חברות. קיימת גם האופציה ליוטיוברים להרוויח כסף באמצעות שיווק המוצר בסרטון עצמו. אם תשימו לב טוב, קיימת גם האופציה להציב סרטון שיווקי באמצע הווידאו עצמו. כאשר אורך הסרטון נע למעל 8 דקות, אפשרות זו היא לגמרי הגיונית.

בכל הקשור לאינסטגרם, הדרך הכי פופולארית הינה קידום ופרסום של מוצרים באמצעות משפיענים ומובילי דעת קהל ברשת שלהם קהל עוקבים גדול. ניתן לייצר גם רווח הן ממכירת המוצרים שלכם דרך האינסטגרם, ראו דוגמת הדוגמנית הישראלית נטע אלחמיסטר וקו בגדי הים המצליח שלה בננהוט. כמובן שמדובר בעבודה קשה ולהיחשף לקהל עוקבים זהו אינו דבר קל, אך באמצעות ההתמדה והראש הנכון בהחלט ניתן להשיג הכל בחיים האלה.

לסיכום – מונטיציזה

מי היה מאמין שיוטיוברים או אתרי אינטרנט למיניהם ירוויחו כסף ממודעות פרסום אותם ירצו המפרסמים השונים לשווק ולשלם על כך בפלטפורמות שלכם. מדובר מצד אחד במשימה לא פשוטה, שכן נדרשת השקעה בפלטפורמות השונות מהם אתם רוצים להרוויח כסף בסופו של יום, אולם מצד שני בעזרת קו מחשבה נכון, למידה ללא הפסקה, והתמדה, אתם תצליחו לעלות על דרך המלך וליצור רווחים שמעולם לא חשבתם שתוכלו ליצור. אנו יותר מנשמח מלהסביר לכם לעומק אודות המונטיזציה ואופן הפעלתה. אל תהססו לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף או הדרכה.

אוהבים, משפחת וג'טה – משרד הפרסום הדיגיטלי שלכם (:

רוצים לדעת עוד? לחצו כאן לטיפים ומדריכים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כותב:
אהבתם את המדריכים שלנו? למה שלא תקראו עוד!

קטגוריות הבלוג שלנו

וג'טה ברשת
תשארו מעודכנים

אנחנו מבטיחים לשלוח לכם רק חומר שיעזור לעסק שלכם לצמוח כדאי לכם להרשם ולהיות הראשונים לכל כתבה שעולה.

רגע! לא תקבלו עוד הזמדנות!

בואו להטיס את העסק שלכם למעלה! עם שיחת ייעוץ בחינם שמאפיינת רק את העסק שלכם! השאירו פרטים עכשיו ונחזור אליכם בהקדם. אל תפספסו את ההזדמנות הזו היא בחינם ולא להרבה זמן!